021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر سردخانه زیر صفری

آموزش تعمیرات سردخانه صنعتی

سردخانه صنعتی در ابعاد بزرگی در جهت ذخیره سازی و نگهداری مقدار زیادی محصولات و مواد غذایی برای مدت زمان طولانی طراحی و تولید شده اند . تولید برودت در سردخانه زیر صفری به دو صورت رک و یا چند یونیته می باشند . در حجم های بالا بارگیری و برودتی سردخانه از سیستم فریونی رک و یا سیستم آمونیاکی استفاده می شود .

مزایای استفاده از ‌اویل سپراتور :

روغن کمپرسور به عنوان مایعی در کمپرسورها باعث جلوگیری از فرسودگی قطعات میشود  و باعث روان کاری آنها می‌شود . انتخاب روغن مناسب برای کمپرسورها از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار میباشد تا عملکرد پایداری را داشته باشد . با وارد شدن روغن به اواپراتور، لوله‌ها و کندانسور، بازده دستگاه را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد و در ادامه‌ی این روند ، در مدتی طولانی باعث ایجاد اختلال و مشکلاتی در دستگاه تبرید می‌شود . روغن وارد شده به اپراتور توسط ‌اویل سپراتور به کمپرسور باز میگردد . این مراحل موجب روغن کاری قطعه های کمپرسور می‌شود و علاوه بر این بالا بردن بازده این سیستم ، لرزش و صدای غیر طبیعی ، کمپرسور را تا حد بسیار زیادی کاهش میدهد . 

در صورتی که ورودی آن و درگاه ورودی کمپرسور دقیقا باهم برابر باشند ، ‌اویل سپراتور و کمپرسور ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و بهتر است که در نزدیکی کمپرسور جای گذای شود . همچنین برای حفظ عملکرد ‌اویل سپراتور و جلوگیری از اتلاف حرارت باید آن را عایق کرد .

دلایل خرابی سردخانه ها :

سردخانه ها یکی از سیستم های بسیار مهم و ضروری برای حفاظت و نگهداری از مواد غذایی و خوراکی می باشند . در صورت خرابی این سیستم ها ، باعث خراب شدن و فاسد شدن مواد غذایی نیز می شود که ممکن است مشکلات و ضرر های بسیاری را به بار بیاورد . دلایل خرابی سرد خانه ها شامل تمام شدن روغن کمپرسور ، ایجاد برفک در اواپراتور یا درب سردخانه ، خرابی فن سردخانه ، خرابی شیر برقی ، کم شدن و زیاد شدن بیش از حده دمای سردخانه ،  خرابی سوییچ فشار ، تمام شدن شارژ گاز موتور سردخانه و…می باشند .

آموزش عیب یابی تعمیرات سردخانه زیر صفری

ظرفیت و دمای سردخانه بالای صفر :

دمای سردخانه ای با بالای صفر از یک تا پنج درجه سانتی گراد می باشد . نمونه های دیگری که به ندرت از آن ها استفاده می گردد ، از دمایی بین صفر تا 10 درجه سانتی گراد برخوردار هستند . این نوع سرد خانه ها حجمی بر10000 تا 20000 تن تبرید را دارند . تجهیزات استفاده شده در این نوع سردخانه ها مشابه سردخانه های زیر صفر می باشد . تنها تفاوتی که بین سرد خانه های زیر صفر و بالای صفر وجود دارد ، وجود میزان انرژی مصرفی برای کنترل دمای درون می باشد ، این نوع سردخانه از انرژی کمتری جهت کاهش دمای محیط خود استفاده می نماید . لازم به ذکر است که استفاده از نوع سردخانه ها در دوره کوتاه مدتی انجام می شود .

بیشتر بخوانید :   اموزش انواع پکیج شوفاژکار

علت یخ زدن کف سرد خانه :

اگر کف سرد خانه ها دچار یخ زدگی شود ، باید در ابتدا کفپوش مناسبی برای سرد خانه انتخاب کنید . نباید بیش از ظرفیت سرد خانه از آن استفاده کنید  . باید ترموستات سرد خانه را به طور مداوم چک کنید. سیم کشی سرد خانه باید کنترل نمایید .

پیش سردکن سردخانه :

پیش سرد کن در واقع سیستمی است که محصولات با دمای بالایی که معمولاً دمای طبیعی آن‌ها میباشد ، وارد آن ها شده و قبل از سرد کردن سریع ، دمای این مواد را تا درجه مناسبی برای نگهداری در سردخانه پایین می‌آورد . بعد از این که دمای محصولات تا حد نیاز برای نگهداری مواد در سردخانه کاهش پیدا کرد ، جهت نگهداری به   منتقل می‌شوند . البته باید به این موضوع توجه کنیم که جابجایی محصولات بین پیش سرد کن و سردخانه و زمان مورد نیاز برای انجام این کار در کیفیت محصولات و طول عمر آن تاثیرگذار خواهد بود .

آموزش تخصصی سردخانه صنعتی

علت افت دما در سرد خانه :

چنانچه با افت دما در موقع دیفراست در سرد خانه رو به رو شدید ، باید ابتدا به این موارد توجه کنید .  ابتدا ممکن است به دلیل کاهش یافتن گاز مبرد این مشکل ایجاد شود . و سپس نشتی در مدار را مورد بررسی قرار دهید . اگر مشکل از این موارد نبود به سراغ شیر برقی بروید و سپس آن را ببندید . باز ماندن شیر برقی باعث بروز افت دما سردخانه میشود . عملکرد کنترلر دیفراست باید بررسی شود .

خرابی کمپرسور سردخانه صنعتی :

اتصال های مختلف بین الکتریسیته و آب نه‌ تنها باعث خرابی کمپرسور میشود ،  ‌بلکه می‌تواند دلیلی برای ایجاد آتش‌ سوزی و ایجاد مشکلات بسیار زیادی باشد . در صورت ورود مایعات به داخل کمپرسور ، در سریع‌ترین زمان ممکن کلیه اتصالات برقی را قطع نمایید . به‌ هیچ‌ وجه کمپرسور را به محل دیگری انتقال ندهید .