021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی لیدر

آموزش تعمیرات لباسشویی

ماشین های لباسشویی جز پرکاربرد ترین و مهم ترین لوازم خانگی برای تمامی افراد می باشند . به همین علت زمانیکه در هر یک از قطعات آن مشکلاتی به وجود بیاید میتواند تا مدتی مشکلاتی برای افراد ایجاد کند و باعث مختل شدن کارها میشود .

در بعضی از مواقع پیش آمده با کارکرد لباسشویی متوجه شدید که در عملکرد آن اختلال پیش آمده است این نشانگر وجود مشکل و خرابی هایی در قطعات این دستگاه می باشد که باید ان مورد بررسی قرار گرفته و تعمیر و یا تعویض شود .

تراز نبودن ماشین لباسشویی :

اگر لباسشویی درجای صاف قرار نداشته باشد ، هنگام استفاده و عملکرد از شستشو و خشک کن دچار لرزش میشود که به مرور به موتور آسیب میرساند . استفاده از دور خشک کن زیاد در لباسشویی نقش زیادی در لرزش ماشین لباسشویی دارد ، پس از دور خشک کن بالا استفاده نکنید .

خاموش شدن لباسشویی در حین کار :

پس از تمام شدن شست‌ و شو آب مخزن از طریق لوله خروجی آب تخلیه می‌شود تا برنامه خشک کن شروع به عملکرد کند .

  بیشتر بخوانید :        آموزش مفهوم ppi در فارکس

اگرخروجی آب تخلیه دچار گرفتگی و مسدود شود و سیستم حسگر آب تشخیص دهدکه نمی‌توان مخزن راتخلیه کرد ، برنامه شست‌ و شو را متوقف خواهد کرد . پس باید بررسی نمایید که خروجی ماشین لباسشویی مسدود نباشد . در صورتی ‌که داخل لوله تخلیه یا شیلنگ خروجی ماشین لباسشویی گرفته شده باشد باید آن را برطرف نمایم .

ایجادسروصدای زیاد لباسشویی :

ایجاد سر و صدا از لباسشویی هنگامی که در حال عملکرد میباشد عادی است . گاهی اوقات این صدا بلندتر میشود و غیر عادی می باشد . دربرخی مواقع ممکن است یکی از قطعات دستگاه دچارخرابی و یا مشکلاتی شده باشد و باعث میشود که صدای کارکرد دستگاه بسیار بلندتر از حد طبیعی باشد . در مواقع ایجاد این مشکل باید قطعه معیوب را شناسنایی کرده و مشکل آن را برطرف کرد .

دلایل نشت آب در ماشین های لباسشویی :

یکی از مشکلات رایجی که برای انواع مدل های لباسشویی به وجود می آید نشت آب از دستگاه است . در واقع استفاده نادرست از این دستگاه ، میتواند یک عامل بسیار مهم برای ایجاد همچنین مشکلاتی باشد . 

اموزش تعمیر لوازم خانگی

زمانی که در استفاده از لباسشویی با مشکل نشتی آب مواجه شدید باید بررسی کنید علت نشتی آن از کجا بوده است . زمانی که به منشاء نشتی رسیدید میتوانید مشکل لباسشویی خود را حل کنید . همانطور که میدانید عیب یابی لباسشویی یکی از مهم‌ترین مراحلی است که باید برای تعمیر لباسشویی به طور کامل انجام بگیرد . در بعضی از مواقع ممکن است مشکل نشتی از فرسودگی و قدیمی بودن شیلنگ و خرابی پمپ باشد . میتوانید با تعویض قطعات مشکل ماشین لباسشویی خود را برطرف کنید .

گرم نشدن آب درون مخزن لباسشویی :

ترموستات لباسشویی باید در ابتدا مورد بررسی قرار بگیرد . شما باید از سلامت این قطعه اطمینان حاصل کنید . میتوانید با استفاده از یک آمپرسنج بررسی کرده و آن را بررسی نمایید و در صورت خراب نبودن به سراغ المنت و یا سیم رابط تایمربروید .

ممکن است المنت دستگاه دچار خرابی شده باشد و حتما باید مورد برسی قرار گیرد . در صورت بروز این مشکل باید این قطعات تعویض شده و به خوبی آب‌ بندی شود .

  بیشتر بخوانید :         آموزش انواع لپ تاپ لنوو

نچرخیدن دیگ لباسشویی :

اگر مشکل از نچرخیدن دیگ لباسشویی باشد احتمال دارد که کلاچ آسیب دیده یا در طولانی مدت ساییده شده چون این قطعه در وظیفه ‌ی انتقال نیرو از موتور به چرخنده دیگ را برعهده دارد . درم اشین لباسشویی هایی دیگر این قطعه در سمت خشک کن قرار دارد . معمولا علت نچرخیدن لباسشویی دور خشک کن به خرابی همین قطعه می باشد  .

خرابی موتورماشین لباسشویی :

به دلیل این که از لباسشویی استفاده زیادی میشود و یا بیش از ظرفیت لباسشویی به آن لباس اضافه شده است ممکن است سیم پیچ لباسشویی دچار آسیب دیدگی شده باشد و در نتیجه بوی سوخت نیاز آن خارج میشود . در بعضی مواقع نیز سفت بودن بیش از حد تسمه باعث فشار آوردن به موتور میشود و بوی سوختگی ایجاد میشود .

آموزش تعمیرات لباسشویی

گیر کردن شیر آب ورودی لباسشویی :

از مشکل دیگری که در لباسشویی ممکن است با آن مواجه شوید گیر کردن شیر آب ورودی می باشد . به دلیل زیاد شدن کل سیم درشیر آب ، شیر بیش ازحد پر میشود و گیر میکند . این مشکل گاهی اوقات زمانیکه ماشین لباسشویی خاموش است نیز اتفاق میافتد . پس اگر بعد از شستن لباس ، مقدار زیادی آب زلال دیدید این مورد نشاندهنده ی وجود مشکل درشیر آب ورودی لباسشویی می باشد .