021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش مفهوم ppi در فارکس

آموزش فارکس در تهران

PPI یک شاخص اقتصادی است که حرکت قیمت‌ها را از دیدگاه فروشندگان و تولید کنندگان ارزیابی می‌کند . این شاخص با شاخص CPI که تغییرات قیمت را از دیدگاه مصرف کننده ارزیابی می‌کند ، متفاوت است . به عبارت دیگر ، شاخص PPI نشان می‌دهد که تولید کنندگان برای تولید محصولاتشان چه میزان هزینه می‌کنند .

تا سال ۱۹۷۸، داده‌هایPPI تحت عنوان شاخص قیمت عمده فروشی یا WPI منتشر می‌شد . در سال ۱۹۸۲، اداره آمار کار همه پایه‌های شاخص قیمت تولید کننده را به عدد ۱۰۰ بازنشانی کرد و این سال به عنوان سال پایه مشخص شد . هر سال که قیمت‌ها نسبت به سال پایه افزایشیا کاهش پیدا می‌کردند ، نشان از تغییر مثبت یا منفی شاخص داشت .

ppi در فارکس فاکتوری :
شاخص PPI یکی از شاخص‌های اقتصادی فارکس می باشد که تغییر در هزینه محصولاتی که توسط تولیدکنندگان و صنایع مختلف به فروش می‌رسند را نمایش می‌دهد . بنابراین ، این شاخص نشان دهنده تورم زیرین است و به‌ طور نزدیک پیگیری می‌شود . که معامله‌گر اصلی از PPI استفاده می‌کند تا رشد تورم ارز را اندازه‌گیری کند در صورتیکه معامله‌گران روزانه نیز به این شاخص علاقه‌مند می باشند چون از پیش‌بینی‌های ناگهانی همگرا می‌تواند انحرافات ایجاد شود و نوسانات مورد نیاز برای ایجاد فرصت‌های معامله کوتاه مدت را به وجود آورد . داده‌های صنعتی شاخص قیمت تولید کننده توسط آمار کار آمریکا تهیه می‌شود .

  بیشتر بخوانید :       کاربرد پیپ در بازار مالی فارکس

این داده‌های اقتصادی به صورت ماهانه تهیه و منتشر می‌شود ؛ معمولاً در هفته کامل دوم ساعت 08:30 صبح برای ماه پیش آژانس درصد تغییرات زمانی از مجموعه‌ای از شاخص‌های PPI را انتشار می‌کند . این تغییرات قیمت به محصولات و خدماتی که در محل تولید خود به فروش می‌رسند مربوط می‌شوند به قیمت‌هایی که از دید فروشنده نشان داده می‌شود . پس این شاخص تغییرات قیمت را از دید فروشنده به جای خریدار اندازه‌گیری می‌کند . برای تقریبا هر بخش صنعتی یا کالایی ، شاخص قیمت تولید کننده وجود دارد ، به طوری که سازمان تقریبا 000/10 شاخص را انتشار می‌کند که از کالاهای فردی تا گروه‌های محصولات متنوعی را پوشش می‌دهد . شاخص‌ها برای معدن ، تولید ، صید ، جنگل داری ، کشاورزی ، گاز طبیعی ، برق ، ساخت و ساز و کالاها و خدمات در دسترس است . با این وجود بازار بر سه شاخص بزرگ تمرکز دارد که همه بخش‌های اقتصاد گفته شده است .

بهترین آموزشگاه بازار مالی فارکس

طبقه بندی در سطح صنعت ppi :

PPI شامل شاخص‌هایی برای قیمت‌های تولید کننده و دریافت‌ شده در بیش از ۵۰۰ دسته صنعتی بر اساس خروجی فروخته شده در خارج از صنعت می باشد . این دسته‌ها با دسته‌هایی که در بقیه نسخه‌ها برای گزارش داده‌های سطح صنعت در مورد تولید ، اشتغال ، درآمد و بهره‌وری استفاده می‌شوند سازگار هستند .

طبقه بندی کالا در ppi :

طبقه‌ بندی کالا ، صنعت تولید کننده را نادیده می‌گیرد تا محصول را طبق ماهیت محصول یا خدمات گروه‌بندی کند . گزارش PPI ۳۸۰۰ شاخص قیمت کالا برای کالاها و حدود ۹۰۰ شاخص برای خدمات را پخش می کند .

محاسبه PPI در معاملات فارکس :

PPI توسط عرضه و تقاضا برای یک جفت ارز خاص در بازار فارکس تعیین می شود . قیمت یک جفت ارز تحت تأثیر عوامل گوناگونی از جمله شرایط اقتصادی ، رویدادهای سیاسی و احساسات بازار است .

  بیشتر بخوانید :      دلایل خرابی سشوار کنورث

وقتی که تقاضا برای یک ارز خاص بالا باشد قیمت تمایل به زیاد شدن دارد ولی کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت می شود . PPI یک جفت ارز معمولاً به عنوان قیمت پیشنهاد و قیمت پرسش گفته می شود . قیمت پیشنهادی نشان‌دهنده بیشترین قیمتی است که خریدار مایل است برای جفت ارز بپردازد در صورتی که قیمت درخواستی نشان‌ دهنده پایین‌ترین قیمتی است که فروشنده مایل به پذیرش آن میباشد . تفاوت بین قیمت پیشنهادی و درخواستی به عنوان spread شناخته می شود و نشان دهنده هزینه معامله جفت ارز می باشد .

عوامل موثر بر PPI در معاملات فارکس :

احساسات بازار : احساسات بازار معامله گران و سرمایه گذاران نسبت به یک ارز خاص هم می تواند اثر زیادی بر PPI داشته باشد . اگر معامله‌ گران و سرمایه‌ گذاران نسبت به چشم‌ انداز یک ارز خاص یقین داشته باشند تقاضا برای آن ارز زیاد می شود که سبب افزایش PPI می‌ شود ولی اگر جو بازار منفی باشد تقاضا برای ارز تمایل به کم شدن  خواهد داشت که سبب کم شدن PPI می شود .

اموزش فارکس در تهران

رویدادهای سیاسی : رویدادهای سیاسی مثل انتخابات ، جنگ ها و بلایای طبیعی هم ممکن است اثر زیادی بر ارزش یک ارز داشته باشند . مثل یک جو سیاسی باثبات معمولاً با یک ارز ثابت همراه می باشد در صورتیکه اطمینان نداشتن سیاسی می تواند سبب به نوسانات در بازار فارکس گردد .

شرایط اقتصادی : شرایط اقتصادی مثل : رشد تولید ناخالص داخلی ، و نرخ بیکاری و تورم ، همه می توانند اثر زیادی بر ارزش یک ارز داشته باشند . به عنوان مثال یک اقتصاد قوی به طور معمول با یک ارز قوی همراه می باشد درصورتی که یک اقتصاد ضعیف با یک ارز ضعیف تر همراه می باشد .