021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

اموزش تعمیرات لباسشویی ظرفشویی

پمپ تخلیه لباسشویی قطعه ای مهم با وظیفه خارج کردن آب ناشی از شستن لباس ها از ماشین لباسشویی است که در صورت خرابی این قطعه در لباسشویی های مختلف خطا و ارور مختص به خرابی پمپ تخلیه در صفحه نمایش دستگاه رخ میدهد و باید نسبت به تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی اقدام شود .

در برخی موارد ایرادات پمپ تخلیه با تعمیر قابل برطرف شدن هستند و در بیشتر مواقع باید این قطعه تعویض شود پمپ تخلیه ماشین لباسشویی قطعه ای در ماشین لباس شویی است که وظیفه دارد آبی که در اثر شست و شوی لباس ها کثیف شده را از ماشین لباسشویی خارج نماید .

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی کجاست ؟

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی از قسمت دریچه پایینی لباسشویی در دسترس می باشد . این پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی باید در زمان تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی از بدنه دستگاه به طور کامل جدا شود و به درستی عیب یابی شود . که این امر باعث میشود که بهتر و هم مانند روز اول کار کند و اگر عیب یابی یا تعویض این قطعه به خوبی انجام نشود آب درون ماشین تخلیه نمیشود و باعث جرم و وارد کردن جرم به داخل ماشین لباسشویی میشود .

  بیشتر بخوانید :       آموزش نحوه عملکرد فلوسوئیچ

نحوه تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

 برای تست آن باید ماشین لباسشویی خود را از برق بکشید و سیم های متصل به پمپ را جدا کنید و اهم متر را روی عدد صفر گذاشته و مقدار اهم سیم پیچ پمپ تخلیه را با آن بررسی کنید عددی که نشان میدهد اگر بین 5 تا 15 اهم باشد پمپ تخلیه شما سالم است ولی اگر این عدد بر روی صفر و یا بی نهایت باشد این پمپ تخلیه نیاز به تعویض تعمیر  دارد .

زمان نیاز به تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی است ؟

بعضی وقتها در حین تخلیه ماشین به شدت صدا می دهد که می تواند نشان دهنده خرابی پمپ باشدو گاهی آبگیری نکردن ماشین هم می تواند ناشی از خرابی این قطعه باشد . تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی در این شرایط است اما ممکن است پمپ به طور کلی از کار افتاده باشددر این صورت بهترین کارتعویض پمپ و استفاده از یک پمپ تخلیه جدید است .

آموزشگاه تعمیر لباسشویی

خارج کردن پمپ قدیمی برای تعویض پمپ تخلیه لباسشویی :

اول سوکت ها و اتصالات مربوط به سیم ها را جدا نموده و بعد باید تمامی بست ها و لوله ها را از پمپ خراب جدا کنیدسپس به کمک پیچ های تعبیه شده برای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را به کمک پیچ گوشتی باز نماییدر بیشترمدل های لباسشویی هنگامی که پیچ ها را باز کنید پمپ از محفظه خود خارج می شود و در بعضی دیگر از مدل های پمپ باید آن را بعد از باز کردن پیچ ها در جهت عکس عقربه های ساعت آرام بچرخانید و در نهایت آن را بیرون بکشید .

اجزای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

  • پروانه‌ای که متصل به هسته مغناطیسی است
  • سیم پیچ درون پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی
  • کاسه نمد و پروانه‌ها که خلاء درآن  ایجاد می‌کنند

  بیشتر بخوانید :      آموزش عیب یابی لپ تاپ ال جی

تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی :

بعد از قطع کردن برق ماشین لباسشویی پنل پشت آن را جدا کرده و پیچ های پشت کنترل پنل را باز نماییدکشوی مایع شست و شو دهنده را خارج کرده و با باز کردن همه ی سیم های اتصال کل کنترل پنل را از ماشین لباس شویی جدا کنیدسپس باید پوشش فیلتر پمپ را باز کرده و پیچ های محفظه را باز کنیدبعد از جدا کردن لاستیک های دور در ماشین لباس شویدپنل جلو را باز کرده و سپس لوله های پمپ تخلیه ماشین لباس شویی را از آن جدا نماییدبا جدا کردن لوله ها ممکن است آب اضافی مانده در آن ها روی زمین بریزد با جدا کردن لوله ها از پمپ می‌توانید پمپ را از ماشین لباس شویی خارج کرده و پمپ تخلیه آب جدید را سپس با اتصال مجدد لوله ها و بستن سیم ها و پنل جلویی و کنترل پنل می‌توانید از ماشین لباس شویی خود استفاده نمایید .

بهترین اموزش تعمیرات لباسشویی

نحوه باز کردن پنل جلویی جهت تعویض پمپ تخلیه لباسشویی :

برای انجام این کار ابتدا درب فیلتر تخلیه که در پایین تعبیه شده است را باز نموده و با باز کردن پیچ آن ، این قسمت را بیرون بیاوریدسپس باید درب دستگاه را باز کنید و لاستیکی که دور در وجود دارد را باز نماییدبه طور معمول در بخش بالای لباسشویی ، با استفاده از هفت پیچ پنل جلویی را به بدنه متصل نموده اند که باید آنها را باز نماییدسپس درب را بسته و لباسشویی را کمی به جلو خم کنید تا بتوانید برای میکروسوئیچ در اتصال سیم‌ ها را باز کنیددر آخر نیز می توانید پنل جلویی را بردارید .