021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش راه اندازی دوربین های مداربسته

نصب انواع دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته یکی از مهم‌ترین عناصر در برقراری امنیت در محیط کار و خانه است هستند . انواع مختلفی از دوربین‌های مدار بسته تولید میشوند . آشنایی با انواع دوربین مداربسته به شما کمک میکند که هر کدام از این دوربین های مداربسته در چه محیط هایی کاربرد دارند . دوربین های مداربسته به دلیل کاربرد و قابلت هایی دارند امروزه در بین افراد بسیار رواج پیدا کرده اند .

دوربین مداربسته دام :

دوربین مداربسته دام دوربینی است که شکل گنبدی دارد و دوربین های سقفی هم نامیده میشوند . این دوربین ها بر روی سقف به راحتی نصب شده و در کیفیت و اشکال مختلفی در بازار تولید شده اند . دوبین مداربسته دام از قابلیت هایی از جمله ضد ضربه بودن ، نصب آسان و مناسب برای محیط های داخلی و خارجی استفاده میگردد .

دوربین مداربسته بالت :

دوربین های مداربسته بالت شکلی استوانه ای دارد و برای تصویربرداری در فضاهای بیرونی با مسافت طولانی طراحی شده اند . همچنین ، این دوربین ها در فضاهای بسته هم نیز نصب می شوند . دوربین های بالت ، معمولاً قابلیت هایی از جمله گردش و زوم ندارند و مناسب برای مکان های ثابت هستند . دوربین های بالت در محیط های بیرونی ، محافظی تعبیه می شود که این دوربین ها را در مقابل بارندگی ، گرد و غبار، تگرگ و عوامل دیگر محافظت نماید . دوربین های مداربسته بالت با قابلیت دید در شبی که دارند با استفاده از مادون قرمز توانایی تصویربرداری در شرایط بسیار تاریک را دارا می باشند .

مزایای دوربین مدار بسته بولت :

  • قابلیت دید در شب به طور واضح .
  • بسیار قابل مشاهده می باشند بنابراین به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می‌کنند .
  • دارای محافظ و مقاوم در برابر آلودگی ، باران ، طوفان و نور مستقیم آفتاب .
  • وضوح تصویر با کیفیت بسیار بالا و پوشش مسافت‌های طولانی .

بیشتر بخوانید :     دلایل خرابی جارو برقی فانتوم

انواع لنز دوربین مداربسته :

سه نوع لنز دوربین مداربسته ها  شامل لنز ثابت ، Vari focal متغیر ، Vari focal موتورایز در دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند که هر یک به نحوی در کیفیت ضبط تصاویر دوربین مداربسته تاثیر گذار اند . لنز ثابت در دوربین های مداربسته دارای یک کانون ثابت هستند و تنها در یک زاویه به شما دید می دهند . در مکان هایی که تنها یک زاویه دید دارای اهمیت است از دوربین هایی با لنز ثابت استفاده میشود . از لنز ثابت برای اتاق ها ، راهرو ها ، پارکینگ ها استفاده میشود .

 لنز متغیر Vari focal دارای زوم و فاصله کانونی قابل تنظیم است . فوکوس در هر بار تنظیم فاصله کنونی باید به صورت دستی انجام شود . از لنز متغیر در محیط های کوچک و متوسط با دید ثابت استفاده میگردد . لنز  Motorized بهترین لنز دوربین مداربسته می باشند که از دسته لنزهای وریفوکال هستند و تنها تفاوت آن ها این است که زوم آنها به صورت دستی نیست و به واسطه موتور تعبیه شده در دوربین از راه دور قابل تنظیم است .

بهترین آموزشگاه نصب دوربین مداربسته

دوربین‌های مدار بسته با وضوح بالا :

دوربین‌های مداربسته HD کیفیت تصویر عالی را ارائه می‌دهند که تصاویر را با وضوح بالا ظبط میکنند . این دوربین های مداربسته می‌توانند وضوح 720p را ارائه دهند‌ ، تا حداکثر 4K .  بنابراین هیچ خطری وجود ندارد که موضوع ضبط‌ها نشان داده نشود . مزایای دوربین مداربسته HD شامل :  تصاویر با وضوح بالا سوژه‌ها را با وضوح عالی ضبط می‌کنند ، از مدل های مختلفی برخوردارند ، تصاویر تمام شفاف شناسایی مجرمان غیرقابل انکاری را فراهم می‌کند و دارای عملکرد بزرگنمایی نیز هستند .

بیشتر بخوانید :    آشنایی با بازار کریپتو

دوربین‌های با وضوح بالا برای استفاده در محیط‌های عمومی ارزش مند و پرخطر بسیار کاربردی هستند . مشاغلی مانند بانک‌ها و مراکز خرید ، طلافروشی ها و.. باید از دوربین‌های HD استفاده کنند . این اطمینان به وجود می آید که بازدید کنندگان از محل زندگی خود با وضوح کامل مشاهده می‌شوند .

تفاوت دوربین مداربسته دیجیتال با آنالوگ :

دوربین مدار بسته دیجیتال دارای فضای دیجیتال بوده و انتقال تصویر را از طریق کابل کواکسیال انجام می‌دهد . اتصال و انتقال اطلاعات و تصویر از طریق کابل شبکه انجام میشود .  دوربین های دیجیتال نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ ، از کیفیت تصویر بهتر ، قابلیت‌های نرم افزاری بیشتر و قیمت بالاتری برخوردار می باشند .

نصب تخصصی دوربین مداربسته سقفی

دوربین مداربسته مخفی :

دوربین های مداربسته مخفی یا همان دوربین جاسوسی و نظارتی ، برای فیلم برداری بدون اطلاع افراد استفاده میگردد . این دوربین­ ها اندازه کوچکی دارند و به دلیل داشتن لنز­های سوزنی در هر جایی قابل نصب­ اند . دوربین مداربسته جاسوسی  تصاویر را در داخل حافظه خود و یا هارد دستگاه دیجیتال ذخیره می نماید . در برخی از این دوربین ­های مخفی انتقال تصاویر ثبت شده به تلفن همراه با استفاده از نرم افزار و وای فای امکان پذیر است .