021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی کولر گازی و اسپیلت زانتی 24000

بهترین آموزش تعمیرات کولر گازی

سیستم تهویه زانتی 24000 یکی از اسپیلت های دارای قدرت خنک کنندگی بالا می باشند . در روز های گرم تابستان میتوان با این کولر گازی دمای مورد نظر خود را در منازل و محل کار خود سپری کنید . همان گونه که می دانیم هر دستگاه برقی در استفاده طولانی مدت و یا در اثر برخی مشکلات دچار خرابی هایی نیز میشوند که نیاز به تعمیر دارند .

علت ایجاد سر و صدا در کولر گازی :

در حین عملکرد کولر گازی ، به دلایل مختلفی ممکن است صداهایی غیرمعمول از دستگاه ایجاد شود که ممکن است دلایل بسیاری برای ایجاد این گونه صداها وجود داشته باشد که باید آنها را مورد بررسی قرار دهیم . علت ایجاد صدا از کولر گازی ممکن است به دلیل کثیف ودن فیلتر یا مبدل حرارتی ، خراب شدن ترانسفورماتور تنظیم کننده ، جای گذاری اشتباه قطعات و..باشد که باید مورد بررسی قرار بگیرند .

علت نشتی کولر گازی چیست ؟

نشتی کولر به دلیل خرابی برخی از قطعات این دستگاه می باشد . یکی از علت های نشتی کولر گازی پمپ تخلیه می باشد . اگر پمپ تخلیه کولر گازی دچار خرابی شده باشد ، باعث می شود که از پنل داخلی کولر آب بچکد . از علت های خرابی پمپ تخلیه مسدود شدن ناشی از گرد و خاک یا شکستگی می باشد . بای برطرف کردن این مشکل باید پمپ تخلیه  را تعویض نمایید .

بیشتر بخوانید :    آموزش تعمیرات یخچال سینجر

یخ زدگی کندانسور کولر گازی :

کندانسور یکی از مهم­ترین قطعات کولر گازی می باشد که نقش پر اهمیتی در عملکرد کولر گازی دارد . این قطعه به دلایل مختلفی ممکن است دچار خرابی ها و مشکلاتی شود که یکی از عوامل آن یخ زدگی کندانسور می باشد که منجر به یخ زدن کندانسور می‌­شود . از جمله عواملی که نشان دهنده یخ زدگی کندانسور کولر گازی میشوند شامل : خرابی ترموستات ، کثیف شدن فیلتر ها ، سرد شدن ناگهانی هوا ،  نشتی مبرد و..می باشند . همچنین خاموش شدن ناگهانی کولر گازی یکی از دلایل یخ زدگی کندانسور می باشد .

نوسان برق دستگاه و خرابی برد :

یکی از مسائل ناخوشایند در کولرهای گازی ،  نوسان برق کولر گازی می باشد که باعث آسیب جدی به قطعات داخلی میشود و همچنین باعث ضعیف شدن باد کولر گازی می‌شود . خرابی یا نیم سوز شدن برد کولر گازی ، باعث کاهش میزان باد خنک می‌شود و قدرت کولر را بسیار کاهش میدهد . در صورت مشاهده نوسان‌های مداوم برق کولر و خرابی بورد دستگاه ، باید به تعمیرات آن بپردازیم .

بهترین آموزشگاه تعمیرات کولر گازی
علت خراب شدن کمپرسور کولر گازی :

کمپرسور یکی از قطعات پر اهمیت در کولر گازی می باشند ، به طوری که کارکرد کلیه قطعات کولر گازی به عملکرد کمپرسور بستگی دارند . همان طور که قلب انسان اهمیت بسیار بالایی دارد این قطعه هم برای کولر گازی از اهمیت بالایی برخوردار باشد پس باید در نگهداری این قطعه بسیار اهمیت به خرج دهیم .  وقتی کمپرسور کولر گازی عملکرد درستی نداشته باشد ، باعث ایجاد مشکلاتی در این دستگاه میشود که نشان دهنده خرابی این قطعه میشود .  یکی از دلایلی که نشان دهنده خرابی کمپرسور میشود ، ایجاد باد گرم از کولر می باشد که باید فورا آن را خاموش نمایید زیرا با خاموش نکردن  فشار بسیاری به کولر گازی وارد میشود و باعث سوختن کمپرسور میشود .

بیشتر بخوانید :      آموزش تعمیرات یخچال هاردستون

علت های دیگر سوختن کمپرسور :

 کندانسور کولر گازی قطعه ای می باشد که دور یونیت بیرونی نصب شده و شبیه رادیات ماشین میباشد . وقتی گاز داغ از کمپرسور وارد آن میشود ، اگر کندانسور آلودگی و کثیفی هایی داشته باشد کندانسور نمیتواند گرمای گاز را کاملا خارج کند و باعث میشود فشاز گاز افزایش پیدا کند . اگر فشار گاز روی ۶۰ باشد و کندانسور کثیف باشد گیج عدد ۹۰ را نشان میدهد که این موارد باعث ایجاد مصرف بق و مشکلاتی میشود که باعث سوختن کمپرسور می شوند .

خرابی یا کثیف بودن کندانسور کولرگازی :

کندانسور یکی از قطعات کولر گازی می باشد که وظیفه انتقال گرمای مبرد درون لوله ها به هوای محیط خارجی را دارند و موجب خنک شدن مبرد درون لوله ها می شود . در صورتی که انتقال حرارت از مبرد به هوا به درستی صورت نگیرد ، گاز موجود خنک نمیشود و در سیکل سرمایش کولر گازی و اسپلیت اختلالاتی به وجود می آید. 

آموزش تعمیر کولر گازی مهیاد برزین
دمپر و استپ موتور کولر گازی :

دمپر و استپ موتور در کولرگازی نقش مهمی دارند . دمپر، قطعه‌ای مانند تیغه است که در دهانه خروجی جای گذاری شده است و از جنسی پلاستیکی است . این قطعه عامل تغییر دهنده جهت باد بوده و باد را از قسمت بالا به پایین به حرکت در می‌آورد . قطعه بعدی استپ موتور ، تیغه این قطعه به دمپر متصل شده و حرکتی دورانی دارد . همچنین حرکت این قطعه به صورت رفت و برگشت می باشد . جریان برق در استپ موتور نقش مهمی دارد و عملکرد آن به برق متصل می باشد . این قطعات در صورت خرابی باید به سرعت مورد بررسی قرار بگیرند ، زیرا خرابی این دو قطعه باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد کولر گازی و اسپیلت میشوند .