021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش انواع تحلیل در بازار سرمایه

اموزش فارکس

به بازاری گفته می‌شود که در آن دارایی‌های مالی گوناگون مورد معامله و خرید و فروش قرار می‌گیرند . پس این بازار می‌تواند بازارهای مختلفی را شامل شود . یکی از مهمترین بازارهای مالی در کشور ما ، بورس است . بازاری که در آن در وهله اول انواع اوراق بهادار و سپس دیگر دارایی‌ها مانند کالاهای مختلف مورد معامله قرار می‌گیرند . 

بازارهای مالی نقش موثری در ایجاد تعادل در اقتصاد کشورها دارند و سبب تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی می‌شوند .

مزیت های بازار سرمایه :

شفافیت اطلاعات مالی شرکت‌ها_ کاهش هزینه معاملات_ راحت‌تر شدن فرایند کلی معاملات_ بهبود اثربخشی در تخصیص سرمایه_  تسهیل جریان سرمایه_ امکان ارزیابی و بررسی ابزارهای مالی_  رشد اقتصادی بیشتر_ آسان شدن  فرایند خرید و فروش اوراق بهادار_ افزایش سرانه تولید_  هدایت سرمایه مردم به سمت چرخه تولید_ افزایش سرانه تولید از مزیت های بازار سرمایه میباشد .

اهمیت بازار سرمایه در اقتصاد :

بازار سرمایه هر کشورتاثیر زیادی در شرایط اقتصادی آن خواهد داشت و رکود شدید در بازارهای مالی مشکلات فراوانی را برای مردم و دولت ایجاد خواهد کرد . علت این اتفاق هم نقش بازارهای مالی در اختصاص بهینه منابع مالی به بنگاه‌های اقتصادی است . ایجاد مشکل در بازارهای مالی باعث تخصیص نامناسب منابع مالی بین کسب‌وکارها می‌شود . بنگاه‌هایی که با کمبود منابع مالی مواجه می‌شوند ، نمی‌توانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند و در نتیجه با گذشت زمان همه بازار دچار مشکل می‌شود .

  بیشتر بخوانید   :       اموزش آشنایی با گوشی گلکسی A 52       

ویژگی های بازار سرمایه :

نقدشوندگی مناسب_ سود زیاد_ مختص سرمایه‌گذاری میان‌مدت و بلندمدت_ استفاده از اوراق بهادار و اوراق مشارکت_  ریسک سرمایه گذاری از ویژگی های بازار سرمایه است .

ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه در مقایسه با ریسک بازار پول بیشتر است اما به همان میزان سود بالاتری هم در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد . بازار بورس یکی از مهم‌ترین بازارهای سرمایه است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزش تحلیل بنیادی و تکنیکال ، ریسک سرمایه گذاری خود را در این بازار کاهش دهند . یکی دیگر از ویژگی‌ های بازار سرمایه ، بحث مالکیت است . یک شرکت با فروش سهام خود ، بخشی از مالکیت خود را به سرمایه‌گذار می‌فروشد . به عبارت بهتر سرمایه‌گذار مالک بخش کوچکی از سازمان می‌شود . بازار فیزیکی ، بازاری مجزا از بازار سرمایه و پول است . این بازار شامل دارایی‌های فیزیکی مثل : خودرو ، املاک ، ابزارو وسایل است .

آموزش بازار مالی فارکس فنی حرفه ای

انواع نمودار در بازارسرمایه :

نمودار خطی : راحت ترین نمودار در تحلیل تکنیکال است . معمولا این نمودار قیمت پایانی نماد را در تایم فریمی که مشخص شده است در طول زمان نشان می‌دهد .

نمودار میله ای : نمودارهای میله‌ای برای نشان دادن حرکت قیمت اوراق بهادار در یک دوره زمانی استفاده می‌شوند . در یک نمودار میله‌ای قیمت‌های باز شدن ، بسته شدن ، بالا و پایین سهام یابقیه ابزارهای مالی در شمای میله‌هایی تعبیه شدند .

نمودار کندل استیک : نموداری که قیمت‌های افتتاحیه ، بالا ، پایین و بسته شدن یک اوراق بهادار را برای یک روز نشان می‌دهد . قسمت پهن هر کندل را بدنه می‌نامند . این بخش‌ها نشان می‌دهد که آیا قیمت بسته‌شدن اوراق بهادار بالاتر از قیمت افتتاحیه سیاه یا قرمز یا پایین‌تر سفید یا سبز است . خطوط نازک بلند بالا و پایین بدنه نمایانگر دامنه بالا / پایین است .

انواع روش‌های تحلیل در بازار سرمایه :

از شناخته‌شده‌ترین روش‌های تحلیلی در بورس می‌توان به تحلیل بنیادی ، تحلیل تکنیکال و تابلوخوانی اشاره کرد . همچنین ، با استفاده از روش‌های تحلیل کمی و تحلیل احساسات نیز می‌توان بازار را بررسی کرد .

  بیشتر بخوانید   :       عملکرد جارو برقی کهکشان      

تحلیل بنیادی : تحلیل بنیادی روشی برای تعیین ارزش واقعی یک دارایی مثل سهام است . در حقیقت ، تحلیل بنیادی کمک می‌کند تا با استفاده از مولفه‌های مالی و اقتصادی ارزش ذاتی یک دارایی را ارزیابی کنید . در واقع به معنی ارزش یک سرمایه‌گذاری بر اساس وضعیت مالی شرکت و شرایط بازار و اقتصاد است . تحلیل‌گران بنیادی تاثیر مولفه‌های اقتصاد کلان مثل وضعیت نرخ بهره ، نرخ تورم ، سیاست‌های پولی و مالی و مولفه‌های اقتصاد خرد مانند عرضه و تقاضا در بازار و تاثیر آن بر ارزش اوراق بهادار مثل سهام را مطالعه و بررسی می‌کنند .

تحلیل تکنیکال : تحلیل تکنیکالیکی از محبوب‌ترین روش‌های تحلیلی در بین معامله‌گران است . در حقیقت ، تحلیل‌گران تکنیکال معتقدند که تمام اطلاعات مربوط به سهام یک شرکت در قیمت آن نهفته است . استفاده از الگوهای کلاسیک و هارمونیک ، نسبت‌های فیبوناچی ، سیستم معاملاتی ایچیموکو ، تئوری امواج الیوت و پرایس اکشن از مهم‌ترین روش‌های تحلیل تکنیکالیک دارایی محسوب می‌شوند .

اموزشگاه مهیاد برزین

تابلو خوانی : یکی از مهم‌ترین مراجعی است که افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و خرید سهام در بورس به آن نیاز پیدا می‌کنند . در این سایت شما می‌توانید اطلاعات ارزشمندی در ارتباط با شاخص‌های بازار مهم‌ترین نمادهای تاثیرگذار بر شاخص ، سابقه شاخص‌ها و البته اطلاعات مربوط به معاملات سهام شرکت‌های مختلف به‌دست آورید .

تحلیل کمی چیست ؟

به مجموعه‌ای از تکنیک‌های ریاضی و آماری گفته می‌شود که با استفاده از مدل‌سازی ، ارزیابی و تحقیق جهت تحلیل رفتار دارایی‌های گوناگون انجام می‌شود. از روش‌های تحلیل کمی در بازارهای مالی می‌توان به تحلیل آماری ، معاملات الگوریتمی ، مدل‌سازی ریسک ، بهینه‌سازی پرتفویو ارزش‌گذاری اوراق مشتقه اشاره کرد .