021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عملکرد جارو برقی کهکشان

آموزش عیب یابی لوازم خانگی

جاروبرقی یکی از مهم ترین و پرصرف ترین لوازم خانگی در تمامی دنیا به شمار می آید . انسان ها توانسته اند با تولید جاروبرقی های قوی تر به غیر از استفاده در خانه ها در بقیه اماکن هم مورد استفاده قرار بگیرد  . این جاروبرقی ها به دلیل استفاده طولانی و مداومی که از آن ها میشود .

دچار خرابی هایی از قبیل روشن نشدن جاروبرقی ، بوی سوختگی جاروبرقی ، عدم عملکرد متور جاروبرقی ، خرابی فیلتر جاروبرقی ، خرابی ترموستات جاروبرقی ، خرابی فن جاروبرقی و….می باشد که باید بررسی و سپس تعمیر شوند .

ضعیف شدن مکش جاروبرقی کهکشان :

اگر جاروبرقی شما مکش ضعیفی دارد ، ممکن است کیسه آن پر شده باشد . باید قبل اینکه کیسه درون جاروبرقی شما پر نشده باشد آن را تخلیه یا تعویض کنید زیرا باعث ایجاد مشکلاتی نیز میشود . ابتدا اطمینان حاصل کنید که برس های دستگاه عملکرد خوبی دارند و اشیا های بزرگ و مشکل ساز به آنها نچسبیده باشد . اگر مشکل از کیسه و برس جاروبرقی نبود باید موتور جاروبرقی را بررسی نمایید . مکنده های موتور را تعویض یا روغن کاری کنید . نگاهی به دمنده مکنده دستگاه بیندازید . شاید قطعه شکسته باشد و دچار خرابی شده باشد و سپس چرخ های شکسته دستگاه را تعویض کنید .

بوی سوختگی جاروبرقی کهکشان :

بوی سوختگی جاروبرقی و داغ شدن جاروبرقی میتواند بسیار خطرناک و مشکل ساز باشد . باید در صورت استشمام بوی سوختگی جاروبرقی آن را از اتصال برق خارج کنید . 

  بیشتر بخوانید :       نحوه آشنایی با گوشی آیفون ایکس

همچنین ممکن است بدنه پلاستیکی جاروبرقی ذوب شود و اتش بگیرد . همچنین امکان دارد ذغال موتور جاروبرقی شما تمام شده باشد که باید آن را هم بررسی نمایید . و سپس باید جاروبرقی خود را سرویس نمایید .

مدار الکتریکی جاروبرقی کهکشان :

مدار جاروبرقی به عنوان مغز دستگاه عمل می‌کند ، و از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین قطعه دستگاه به شمار می‌آید . هر مشکلات و خرابی هایی که در این بخش از جاروبرقی به وجود بیاید ، باعث عدم عملکرد جاروبرقی می‌شود . از این رو ، اگر جاروبرقی شما روشن نشد ، ممکن است مشکل از مدار الکتریکی جاروبرقی شما باشد . با تعویض یا تعمیر این قطعه میتوانید جاروبرقی را به حالت اولیه خود باز گردانید .

کار نکردن موتور جاروبرقی :

کار نکردن موتور جاروبرقی می‌تواند به دلیل خرابی از قطعه فلکس جاروبرقی باشد . در ابتدا فیوز جاروبرقی را بررسی نمایید .

اموزش تعمیر لوازم خانگی

برای اینکه از اتصال برق جاروبرقی مطمئن شوید می‌توانید سوئیچ را با یک اهم متر یا دستگاه کنترل پیوسته بررسی کنید . از دلایل دیگر کار نکردن موتور می‌توان به خرابی صفحه کنترل الکترونیکی این دستگاه اشاره کرد که باید آن را چک کنید .

مسدود شدن فیلتر جاروبرقی کهکشان :

اگر در عملکرد جاروبرقی مشکلاتی به وجود بیاید ممکن است به دلیل ایجاد مشکل در فیلتر جاروبرقی باشد . جاروبرقی ها دارای دو نوع فیلتر هستند . فیلتر اول روی محفظه موتور می باشد . این فیلتر از موتور در برابر آلودگی ها و آلایندها محافظت می کند . فیلتر دوم پشت کیسه جاروبرقی قرار دارد . این فیلتر از کیسه جاروبرقی در برابر گرد و غبار و آلودگی محافظت می کند . تمام گرد و غبار ها و الودگی ها جاروبرقی به سرعت روی فیلتر جمع می شود . پس هر دو فیلتر باید به طور منظم تمیز شوند . می توانید فیلترها تمیز کنید . باید به فیلتر جاروبرقی و تمیز کردن آن اهمیت و توجه بسیاری کنید زیرا باعث میشود که مشکلاتی در عملکرد این دستگاه به وجود بیاید .

  بیشتر بخوانید :       آموزش تعمیر یخچال الکترواستیل

علت صدای زیاد جاروبرقی کهکشانی :

صدای زیاد جاروبرقی یکی از رایج ترین خرابی های این دستگاه می باشد . صدای زیاد جاروبرقی کثیفی به دلیل کیپ شدن کیسه و مخزن دستگاه جاروبرقی ، کثیفی فیلترهای ورودی و خروجی موتور جاروبرقی ، مسدود شدن شلنگ خرطومی ، گرفتگی اتصالات از جمله برس ، ایراد در قسمت نگه دارنده پاکت ،  زانویی و لوله تلسکوپی ، خرابی موتور جاروبرقی ، خرابی بلبرینگ های موتور ، خرابی پروانه مکنده موتور ، سوختن کلکتور موتور  و…می باشد .

خراب شدن فن موتور جاروبرقی :

یکی از قطعات موتور جاروبرقی فن آن هست که بر اثر خرابی و آسیب دیدگی صدای زیادی در حین عملکرد جاروبرقی ایجاد میکند . تعمیر و ترمیم فن موتور جاروبرقی یکی از مواردی هست که برای پیدا کردن علت صدای زیاد جاروبرقی کهکشانی حتما باید انجام بگیره. دستگاه را باز کنید و سپس فن دستگاه را بررسی و تعمیر کنید .

بهترین آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی

خراب شدن ترموستات :

ترموستات  قطعه ای در جاروبرقی است که مراقب میزان دمای موتوردستگاه شما است . در مواقعی که دمای موتور از حد مشخص و استاندارد خود بالاتر برود ، ترموستات به صورت خودکار موتور را خاموش می کند تا جلوی آسیب دیدن و خراب شدن آن را بگیرد . پس یک علت زود داغ شدن جاروبرقی ، به دلیل ایجاد مشکلی از سوی ترموستات میباشد . یکی از علائم خرابی قطعه ترموستات این است که بوی سوختگی از جاروبرقی می آید و دلیل آن این است که این قطعه نتوانسته است وظیفه خود را به درستی انجام دهد .