021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش تعمیرات برد گوشی شیائومی

بهترین اموزش تعمیرات برد

در گوشی های شیائومی کیفیت دوربین بیشتر از حد انتظار است ، هم در گوشی های اقتصادی و هم در گوشی های میان رده و بالارده دوربین ها عملکرد فراتری را ارئه می دهند . یکی از نقاط قوت گوشی شیائومی ظرفیت بالای باتری و قابلیت شارژ سریع است . مهم‌ترین دلیل موفقیت شیائومی مقرون‌ به‌ صرفه و مناسب بودن قیمت مححصولات به خصوص در بخش گوشی‌های هوشمند بوده است .

وظایف برد گوشی شیائومی :

 برد موبایل شیائومی وظیفه هماهنگی بین همه قطعات گوشی شیائومی را بر عهده دارد و سبب می شود این قطعات در قالب یک سیستم کنار یکدیگر کار کنند . مقاومت ، دیود ، خازن ، سیم پیچ و ترانزیستور از مهم ترین قطعات یک برد گوشی شیائومی هستند . مقاومت وظیفه دارد جریان برق را به بقیه قطعات پخش کند . دیود وظیفه دارد ولتاژهای ورودی را در یک مقدار ثابتی حفظ کند . خازن ، منبع تغذیه ولتاژ است و اگر از کار بیفتد ، تنها راهکار عوض کردن ان میباشد . سیم پیچ وظیفه محافظت از ولتاژ را بر عهده دارد و در صورت خراب شدن ، جلوی روشن شدن گوشی را می گیرد . ترانزیستور نیز موظف به کنترل کردن ولتاژ ورودی به برد است . تعمیر هر یک از این قطعات به مهارت بالا و ابزارآلات مخصوصی نیاز دارد ؛ چون با یک اشتباه کوچک ، دیگر قطعات نیز آسیب خواهند دید .

  بیشتر بخوانید :         تعمیر کولر گازی یونیوا

علائم خراب شدنگوشی شیائومی :

  • در بیشتر موارد گوشی شیائومی هنگ می کند و یهویی ریستارت می شود .
  • گوشی شیائومی کامل خاموش شده و روشن نمی شود .
  • گوشی شیائومی به مدام خاموش و روشن می شود .
  • موقع روشن شدن گوشی شیائومی صفحه لوگو دچار هنگی می شود .
  • گوشی شیائومی روشن می شود اما نمایشگر روشن نمی شود .
  • دوربین گوشی شیائومی کامل از کار می افتد .
آموزش تعمیرات موبایل

تعمیر برد گوشی شیائومی :

قاب باز کن را به زیر درب پشت گوشیشیائومی وارد کنید_ لبه بالایی درب پشت را شل کنید_ لبه چپ  و راست درب پشت را هم شل کنید_ درب پشت موبایل را به آرامی بردارید_ باتری گوشی را بیرون بیاورید_ سیم کارت را از گوشی شیائومی دربیاورید_ حافظه اس دی را رو به داخل فشار داده و از دستگاه بیرون بیاورید _ پیچ های نگهدارنده ی فریم میانی رابازکنید و فریم میانی را جدا کنید_ لبه محفظه اسپیکر را به آرامی بلند کنید و این بخش را بیرون بیارید _ کانکتور دوربین سلفی را باز کنید _ کانکتور تاچ یا دیجیتایزر را باز  کنید _ کانکتور ال سی دی گوشی خود را باز کنید _ کانکتور فوقانی سیم آنتن وای فای را باز کنید _ حالا باید پیچ نگهدارنده مادر برد را باز کنید و این قطعه را جدا کنید_ کانکتور دوربین اصلی روی برد را باز کنید _ دوربین اصلی را جدا کنید_ بعد از عوض کردن برد گوشی شیائومی مراحل رفته شده را برعکس انجام دهید .

  بیشتر بخوانید :         عیب یابی برد الکترونیکی یخچال هیمالیا

علت خراب شدن برد گوشی شیائومی :

زمانی که برد موبایل شیائومی خراب شودروی عملکرد گوشی اثر خواهد گذاشت . یکی از این علت های آن حرارت زیاد مباشد . حرارت قاتل لوازم الکترونیکی است و زمانی که بیش از اندازه گوشی شیائومی در گرما قرار بگیرد ، احتمال سوختن برد گوشی شیائومی وجود دارد . خرابی باتری و استفاده از یک باتری غیر اصل ، آب خوردگی و رفتن آب به قطعات زیر قاب گوشی و ضربه خوردن گوشی شیائومی از علت های خراب شدن گوشی شیائومی و سوختن برد آن گوشی هستند .

چگونگی کارکرد برد گوشی شیائومی :

برد مسئول هماهنگی مورد نیاز بین بقیه اجزای گوشی شیائومی است پس عملکردهای مختلف دستگاه را امکان پذیر می کند . مقاومت ها ، خازن ها ، دیودها از مهمترین اجزای نصب شده بر روی برد گوشی شیائومی هستند که با عملکرد آنها به تکمیل گردش کار برد کمک می کند . مثل لپ تاپ و برد اصلی کامپیوتر ، اجزای برد موبایل شیائومی به هم وصل میباشند و آسیب یا ایراد در هر یک از آنها بر بقیه قسمت ها اثر منفی می گذارد . البته تعمیر کردن این قطعات نیز نیاز به مهارت زیادی دارد و باید با دقت و حوصله انجام گردد .

اموزش صفر تا صد تعمیر برد

خرابی برد گوشی شیائومی به دلیل مشکلات برقی :

وظیفه اصلی برد گوشی شیائومی کنترل ولتاژ ورودی به قسمت های مختلف برد است . در بیشتر موارد یک باتری خراب یا غیر اورجینال که ولتاژ درست را به برد انتقال نمی دهدبه مدارهای مجتمع و دیگر اجزای برد گوشی شیائومی آسیب میرساند . سوزاندن یک خازن یا مقاومت به دلیل ولتاژ زیاد یا پایین می تواند به مادربرد گوشی شیائومی آسیب برساند . پس اطمینان حاصل کنید که باتری گوشی شیائومی شما اصلی و کاملا اورجینال میباشد .