021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش عیب یابی مایکروفر مودکس

بهترین اموزش تعمیر ماکروفر

با ظرفیت ۴۰ لیتر و‌توان ۲۱۰۰ وات کالایی مناسب برای مصارف خانگی و صنعتی است . یک فن خیلی قوی نیز این گرما را در فضای داخلی به جریان در میاورد . سیستم خنک سازی این کالا کمک میکند تا در صورت بالا رفتن دمای بیش از حد در حین پخت ، دمای بُردها و قطعات الکترونیکی کالا بیش از اندازه بالا نرفته تا برای کالا مشکلی بوجود نیاید .

تنظیم دما از ۳۰ تا ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد و زمان از ۵ ثانیه تا ۷ ساعت نیز نشان از انتخاب بازه‌ی زیاد دمایی و زمانی این کالاست . درب آن نیز دوجداره و شیشه نشکن بوده تا عایق حرارتی فوق‌العاده‌ای باشد .

علت گرم نکردن غذا ماکروویو مودکس :

لامپ_دیود_ خازن _ برد و ترانس های ولتاژ دلیل این ایراد میتواند باشد . برایبرطرف کردن ایراد گرم نشدن غذا در ماکروویو مودکس اول باید قطع کننده های گرما را در فر و مگنترون بررسی کنید . قطع کننده های گرما قطعات دیسکی شکلی هستند که با یک سیم به فر و یا به مگنترون متصل شدند . یک سیم را جدا کرده و ولت-اهم متر را روی آر ایکس 1 تنظیم کنید و پایانه ها را چک کنید تا عدد صفر را نشان دهند . اگر عدد صحیح نبود نیاز به عوض کردن دارد . باید هر دو تا قطع کننده ی گرما را بررسی کنید . اگر قطع کننده های گرما ایرادی نداشتند خازن و یا دیود را چک کنید . شاید ایراد از مگنترون یا مبدل باشد بررسی برد الکترونیکی و ترانس های ولتاژ را حتما انجام دهید .

  بیشتر بخوانید  :       تعمیرات قطعات پکیج مرکوری

علت کار نکردن کلید های پنل ماکروویو مودکس :

بیشتر به خطر استفاده نادرست و فشار دادن بیش از اندازه کلیدها این ایراد به وجود میاید . اگر صفحه نمایش مقطعی از کار می افتد برد نمایشگر دلیل این ایراد می تواند باشد ولی اگر صفحه نمایشگر اصلا کار نمی کند برد کنترل و یا برد نمایشگر شاید خراب باشند .

خرابی لامپ مگنتران ماکروویو مودکس :

شاید لامپ سوخته باشد . پیش از عوض کردن قطعه های دیگر لامپ را عوض کنید . سیم ها ، سوکت ها ، و لامپ را چک کنید اگر این قطعه ها ایرادی نداشتند با مولتی متر برد کنترل را بررسی کنید تا ببینید که به سوکت های لامپ ولتاژ درستی می فرستد . اگر برد کنترل ولتاژ کافی به سوکت لامپ نمی رساند آن را عوض کنید . اگر پس از عوض کردن لامپ هنوز ایراد وجود داشت با مولتی متر سوکت ها را از نظر پیوستگی بررسی کنید و اگر پیوستگی نداشتند آن ها را عوض کنید .

اموزش عیب یابی مایکروویو

علت خاموش شدن ماکروویو مودکس :

کلید در شاید سریع از کار بیفتد . کلیدها را از نظر وجود علائم داغ شدن بیش از اندازه ، خم شدن و یا سوختگی بررسی کنید . اگر این علائم را ندیدید با استفاده از مولتی متر کلید را از نظر پیوستگی بررسی کنید . اگر کلید دارای مشکل ظاهری و یا عدم پیوستگی بود آن را عوض کنید . برد کنترل معمولا به اشتباه منبع خرابی شناسایی می شود . اول قطعات دیگر مثل کلید در را چک کنید و بعد اگر همه اجزا به درستی کار می کردند برد کنترل را عوض کنید . برای تشخیص دادن اینکه صفحه لمسی و یا پنل کنترل خراب میباشند همه دکمه های روی پنل کنترل را فشار دهید . اگر بعضی از دکمه ها درست کار کردند و بقیه درست کار نکردند صفحه لمسی و پنل کنترل را عوض کنید .

دلیل صدای زیاد مایکروویو مودکس :

وقتیکه ماکروویو مودکس را روشن می‌کنید صدایی به گوش میرسد که این صدا کاملا عادی و طبیعی است و گویای کار کردن ماکروویو مودکس شما می‌باشد ولی با گذشت چند سال از خرید ماکروویو مودکس این صدای عادی تغییر خواهد کرد .

  بیشتر بخوانید  :        دلایل خرابی جارو برقی فانتوم

و می‌تواند به مروربیشتر شود و درنهایت با روشن کردن ماکروویو مودکس متوجه صدای زیادی میشوید که می‌تواند آزار دهنده واقع شود . خراب بودن فن_ خراب بودن ریل زیر سینی _خراب بودن مگنترون و دیود_ خراب بودن کوپلینگ و خراب بودن موتور گردان .

دلیل کارنکردن فن ماکروویو مودکس :

کارکرد فن در ماکروویو یک کارکرد بسیار با اهمیت می‌باشد زیرا که همه گرمای تولید شده داخل ماکروویو مودکس از طریق این قطعه به بیرون میرود تا این گرما باعث از بین رفتن و وارد شدن فشار زیاد به همه قطعات ماکروویو مودکس نشود . پس می‌توان به این نتیجه رسیدکه گرمای تولیدی داخل مایکروویو نباید در یک موقعیت حبس شود و باید از راه فن به بیرون از ماکروویو منتقل بشود . کثیف بودن فن ماکروویو مودکس_ گرفتگی فیلترزغال چوب_ خراب بودن موتور ماکروویو مودکس _خراب بودن موتور فن ماکروویو مودکس و گرفتگس فیلتر چربی ماکروویو مودکس .

بهترین اموزش عیب یابی مایکروفر

علت باز و بسته نشدن درب ماکروویو مودکس :

این ایراد یک ایراد اساسی مهم میباشد چون که اگر درب ماکروویو مودکس به هر علتیباز و بسته نشود شما نمی‌توانید از آن استفاده کنید . خراب بودن قلاب درب ماکروویو مودکس_ خراب بودن دستگیره متحرک ماکروویو مودکس_ شکستگی کلید فنر درب ماکروویو مودکس_خراب بودن اهرم قفل درب ماکروویو مودکس_خرابی قفل درب ماکروویو مودکس و خراب بودن میکروسوئیچ درب ماکروویو مودکس .