021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

دلایل خرابی جاروبرقی دومنا

بهترین آموزشگاه تعمیرات جاروبرقی

جاروبرقی یکی از وسایل بسیار پر اهمیت در تمامی منازل و دیگر اماکن برای پاکیزگی محیط و تمیزی آن می باشد .  این دستگاه در انواع مختلفی تولید شده است که هر کدام برای اماکن مختلفی استفاده میشود . این دستگاه به دلیل استفاده وزانه و طولانی که از آن میشود یا همچنین در اثر عواملی مانند خرابی قطعات  ، ضرب دیدگی ، آبخوردگی و … دچار مشکلاتی میشود که باید مورد بررسی قرار بگیرد و برطرف شود .

علت روشن نشدن چاروبرقی چیست ؟

روشن نشدن جاروبرقی یکی از مشکلات بسیار دشوار و نگران کننده می باشد که برای اکثر افراد اتفاق می افتد . در صورت به وجود آمدن این مشکل باید به سراغ برخی از قطعات این دستگاه رفته و آن را بررسی نمایید . اولین کاری که قبل از بررسی قطعات باید انجام دهید ، بررسی اتصال برق منزل است و سپس به سراغ سیم دو شاخه بق جاروبرقی بروید تا مطمئن شوید مشکل از برق دستگاه نمی باشد .  همچنین ممکن است مشکل از سیم این دستگاه باشد که باید آن را هم بررسی نماییم . اگر مشکل از این موارد نبود باید موتور دستگاه مشاهده کنید . ممکن است موتو دستگاه سوخته باشد که در این صورت باید آن را تعویض نمایید . از دیگر قطعاتی که باعث روشن نشدن جاروبرقی میشود رله جاروبرقی ، ترموستات این دستگاه و… می باشد که باید چک و برطرف شوند .

علت داغ شدن جاروبرقی چیست ؟

داغ‌ شدن جاروبرقی یکی از مشکلات رایجی است که در این دستگاه ها به وجود می آید . این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود که یکی از دلایل آن خرابی فن موتور می باشد . وظیفه این قطعه پخش هوای تولید شده توسط موتور می باشد که درصورت ‌خرابی فن موتور ، جریان هوا در دستگاه مختل می‌شود و این باعث داغ‌ شدن دستگاه جاروبرقی می‌شود . برای برطرف ‌کردن مشکل خرای فن موتور و جلوگیری از داغ‌ شدن این دستگاه برقی ، ابتدا باید به سراغ فن دستگاه بروید و مشکل خرابی فن را برطرف نمایید . درصورتی ‌که خرابی فن موتور را بررسی کردید ، می‌توانید فن موتور را با یک فن جدید تعویض کنید و با توجه‌ به نیاز تعمیر تخصصی دستگاه باید آن را به‌ درستی تعمیر کنید .

آموزش تخصصی تعمیر جاروبرقی
علت خرابی قطعه استاتور و جرقه زدن جاروبرقی :

قطعه استاتور در جاروبرقی مغناطیس لازم را برای چرخش موتور ایجاد میکند . این قطعه با متصل به زغال باعث به چرخش درآوردن آرمیچر می‌شود . یکی از علائم خرابی این قطعه ، ایجاد جرقه در جاروبرقی است . خرابی استاتور به ندرت پیش می‌آید و یکدفعه دچار خرابی نمیشود . به همین دلیل بررسی همه قطعات برای پیدا کردن علل اصلی جرقه زدن موتور جاروبرقی ضروری می باشد . اگر به آن توجه نکنیم باعث ایجاد مشکلاتی بیشتر در دستگاه جاروبرقی میشود که به کلی کارکرد دستگاه مختل میشود . 

بیشتر بخوانید :     آموزش تعمیرات یخچال هاردستون

علت سر و صدای جاروبرقی چیست ؟

گرفتگی لوله های و یا شیلنگ جاروبرقی باعث از دست دادن قدرت مکش و ایجاد صدای خارجی و سوت کشیدن جاروبرقی میشود . برای از بین بردن چنین خرابی باید یک سیم طولی نرم و انعطاف پذیر را داخل شیلنگ فرو کنید تا تمامی توده های گرد و غبار را به بیرون دربیاورید. همچنین باید بررسی کنید که اشیائی در آن گیر نکرده باشد زیرا در صورت به وجود آمدن این مشکل باعث سر و صدای جاوبرقی نیز میشود .

علت بوی بد جاروبرقی چیست ؟

ایجاد بوی ناخوشایند سوختگی از جاروبرقی از دیگر عوامل های سوختگی موتور جاروبرقی می باشد . در بسیاری از موارد در هنگام کارکرد جاروبرقی احساس می کنید بوی ناخوشایند سوختگی از دستگاه ایجاد شده است . این موضوع در بیشتر مواقع به علت استفاده پی در پی از جاروبرقی می باشد . خارج شدن بوی ناخوشایند سوختگی از جاروبرقی نشان دهنده سوختن موتور جاروبرقی می باشد . پس در نتیجه یکی از دلایل سوختن جاروبرقی ایجاد بوی سوختگی در این دستگاه است .

آموزش عیب یابی جاروبرقی
عواملی که باعث یکسره شدن جاروبرقی میشود چیست ؟

استفاده بیش از اندازه جاروبرقی می تواند باعث آسیب به بخش های مختلف جاروبرقی شود . روشن ماندن جاروبرقی خرابی هایی از جمله خرابی دکمه پاور را به بار می اید . جارو برقی ها به دلیل داشتن برد الکترونیکی دارای قطعات بسیاری هستند . هر کدام از این قطعات نقشی را برعهده دارند . مواقعی که دستگاه به مدت طولانی در حال عملکرد باشد ، قطعات داخلی دستگاه فشار بسیاری را تحمل می کنند . که یکی از این قطعات کلید پاور جاروبرقی است . که باید مورد تعمیر شود .

کم شدن مکش و تعمیرات جاروبرقی :

کم شدن قدرت جمع آوری مکش جاروبرقی از مشکلات بسیار رایج در دستگاه های جاروبرقی می باشد .  این دستگاه را باید به طور منظم سرویس نماییم با یک سرویس ، افزایش قدرت مکش تا ۷۰% افزایش می یابد همچنین در برخی مواقع با خرابی سیم پیچ موتور و کار نکردن موتور با حداکثر مکش آن روبرو میشویم که در صورت ایجاد این مشکل باید آن را برطرف نماییم .

.