021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

تعمیر پمپ و هیدرولیک برگشت پکیج

آموزش تعمیرات پکیج دیواری

پکیج ها از پر مصرف ترین دستگاه ها در بین تمامی مردم می باشند که استفاده از ان بسیار گسترده می باشد . این پکیج ها دچار خرابی های بسیاری نیز می شوند . که در ادامه مقاله به آن میپردازیم و همه ی این مشکلات و نحوه رفع آن را توضیح خواهیم داد .

این خرابی ها شامل روشن نشدن پکیج ، خرابی برد ، گرمای کم رادیاتورها ، ارورها مختلف روی پکیج ، خرابی مشعل در پکیچ دیواری ، چرایی پایین بودن یا بالابودن فشار ، خرابی فن ، خرابی ترموستات ، ایراد درپمپ و…از خرابی های رایج این دستگاه می باشد ، خرابی پمپ و هیدرولیک پکیج از خرابی های مشکل ساز پکیج می باشند که باید به صورت تخصصی  برطرف شود .

خرابی پمپ پکیج :

همانطور که میدانیم پمپ پکیج از مهم ترین اجزای این دستگاه میباشد . وظیفه ی پمپ پکیج تامین آب گرم و گرما در دستگاه میباشد . با ایجاد هرگونه خرابی و ایرادات فنی در این قطعه باعث گرم نشدن آب می شود . بنابراین باید اطمینان از عملکرد صحیح این قطعه حاصل کنید . اگر پمپ پکیج خراب باشد ، قطعا علائمی از خود بروز خواهد داد .

  بیشتر بخوانید  :      عیب یابی همزن برقی الکترواستیل    

علائم خرابی های پمپ  پکیج شامل عملکرد بی وقفه پمپ پکیج ، قفل کردن یا گیر پاژ پمپ پکیج ، تمیز نبودن فیلتریا صافی برگشت ، گرفتگی مسیر بازگشت پمپ ، گرم نشدن آب پکیج ، روشن نشدن پمپ پکیج ،  ایجاد صدای بالا ، نشتی و.. می باشند .

 پمپ پکیج :

پمپ پکیج یکی از مهم‌ترین قطعات در یک پکیج می باشد که بدون آن امکان آب رسانی به شوفاژها و رادیات‌ها نمیباشد . با ایجاد خرابی و مشکلاتی درپمپ ، سیستم گرمایشی خانه دچار مشکل میشود و آبگرم نیز در شیرها وجود نخواهد داشت .  پمپ پکیج مانند سایر پمپ‌ها ، آب سردی را که توسط پکیج گرم میشود ، ازپکیج به سایر بخش‌های دیگر سیستم می‌رساند . گرمایی که از شوفاژها می‌آید ، حاصل آبگرمی است که توسط پمپ پکیج به آن فرستاده شده است و در آن جریان پیدا می‌کند .

آموزش تعمیرات پکیج دیواری

ایجاد سر و صدای پمپ :

دلایل سر و صدای پمپ پکیج سرد بودن رادیاتورها ها می باشد که باید برای رفع این مشکل باید پمپ و رادیاتور ها و شوفاژ ها را هواگیری نمایید  . برای انجام آن کار باید از پیچ هواگیری مخصوص استفاده کنید و باچرخاندن پیچ باعث شوید که هوای داخل پمپ خارج شود .

هیدرولیک پکیج :

شیر هیدرولیک پکیج ، به کنترل و تنظیم فشار در دستگاه‌های هیدرولیکی کمک میکند . اما دربرخی مواقع دچار مشکلات و خرابی هایی می‌شوند که باید آن‌ها را تعمیر کنیم . ابتدا باید بدانیم وظایف و عملکرد این شیرها چگونه است . و اطلاعات کاملی از طرح وظایف و عملکرد اجزای کنترلی دستگاه‌های هیدرولیکی را به دست بیاوریم . شیرهای هیدرولیکی ، وظیفه انتقال و هدایت روغن به سیستم‌های هیدرولیکی را دارند و می‌توانند نقش مؤثری در این زمینه داشته باشند . تعمیرشیرهای هیدرولیکی ، کار سختی است و باید آن را به درستی تعمیر کنیم . 

  بیشتر بخوانید  :       آموزش انواع لپ تاپ لنوو  

علت سر و صدای پمپ پکیج :

از دلایل سر و صدای پمپ پکیج ممکن است نفوذ هوا به داخل پمپ پکیج باشد که در این صورت پکیج شروع به سر و صدا میکند . ممکن است قطعه یا اشیایی در داخل پمپ بیفتد که در این صورت باعث سر و صدای این دستگاه میشود . و برای رفع صدای پمپ پکیج بهتراست هواگیری آن را انجام دهید و اگر مشکل با هواگیری برطرف نمیشود ، باید پمپ وصافی قبلا زپمپ بررسی گردد . تا از تمیز بودن آن اطمینان حاصل گردد .

قطعات متشکل پمپ :

پمپ پکیج ازبخش‌های مختلفی نیز تشکیل شده است که هرکدام وظایفی دارند . اگر نگاهی به پمپ بیندازید ، رویه‌ای ضخیم می بینید که از جنس پلاستیک یا فلز می باشد . این لایه از پمپ ، کیسینگ نام دارد که خارجی‌ترین بخش این دستگاه است .

آموزش عیب یابی پکیج

یاتاقان بخش دیگر پمپ پکیج است که در تمامی پمپ‌ها وجود دارد و نقش اصلی آن در چرخشای میلر پمپ می باشد .

رسوب زدایی پکیج :

طرف دیگر مبدل را باید با شلنگی به ظرف اتصال کنید . حالا با پمپاژ اسید داخل مبدل را رسوب ‌زدایی کنید و با استفاده از شلنگ رسوبات به بیرون می آیند . در آخر نیز با پمپاژ آب به داخل مبدل ، آن را شستشو می‌دهند تا اسیدی در داخل دستگاه باقی نماند .