021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

دلایل خرابی موبایل شیائومی Redmi A2 Plus

آموزش تخصصی تعمیر تلفن همراه

موبایل ها امروزه به یکی از مهم‌ترین وسایل ارتباطی پرکاربرد بین مردم تبدیل شده‌اند . افراد از موبایل برای برقراری ارتباط ، انجام دادن کارهای ضروری ، برای سرگرمی و…استفاده میکنند . گوشی‌های موبایل در طی دوران استفاده دچار مشکلاتی خواهند شد . مشکلات موجود در گوشی‌های موبایل ، کارایی آن را کاهش میدهند و موجب مشکلات فراوان حین استفاده از آن می‌شوند . 

علت خرابی باتری موبایل چیست ؟

یکی از عوامل اصلی که می‌تواند موجب خاموش شدن ناگهانی گوشی شود ، خراب شدن باتری گوشی می باشد ، برای بررسی علت خاموش شدن گوشی ایراد در باطری  است . مثلا مواقعی که تلفن همراه خاموش می‌شود و هیچ گونه صدایی ندارد ممکن است باطری مشکل داشته باشد و باید با بررسی باطری مشکل را بطرف کنید .  همچنین در مواقعی که گوشی به شارژر متصل شده است و روشن می‌ماند و به محض جدا کردن شارژر خاموش می‌شود نشان دهنده این است که ایراد از باطری گوشی است که نمی‌تواند انرژی الکتریکی را در خود ذخیره کند ، در این حالت نیز باید باطری را تعویض نمایید .

علت داغ شدن بدنه گوشی چیست ؟

خرابی باتری موبایل میتواند دلیل گرمای زیادی بدنه موبایل باشد . باتری های قابل شارژ در اثر شارژ کمی گرما از خود تولید میکنند و این امری کاملا طبیعی است .  اما زمانی مشکل به وجود می آید که این گرما بیش از حد افزایش یابد . گاهی هم ممکن است در اثر استفاده های طولانی باتری داغ شود . اگر باتری در حالت نرمال بیش از حد و قابل توجهی داغ می شود ، باید باتری تعویض شود .

گوشی های هوشمند هر چقدر داغ ‌تر شوند ، سرعت شارژ آن نیز کاهش می‌یابد . این ویژگی در واقع یکی از راه های موبایل برای محافظت از بروز خرابی در قطعات داخلی می باشد . وقتی دمای داخلی موبایل بیش از حد مجاز افزایش پیدا کند ، سرعت شارژ آن را کاهش خواهد داد . و هر چقدر دستگاه شما خنک ‌تر بماند ، سرعت شارژ افزایش می یابد و به‌ همین دلیل بسیاری از شارژرهای بی‌سیم سریع ، دارای فن داخلی هستند .

بهترین آموزش تعمیر انواع موبایل
کثیف شدن سوکت شارژ موبایل :

انسداد و گرفتگی سوکت موبایل مانند تجمع پرز ، گرد و غبار ، آلودگی ممکن است مانع شارژ مناسب دستگاه شود . این امکان وجود دارد که جسم کوچک خارجی جلوی اتصال درست شارژر را گرفته باشد . پورت شارژ با استفاده از یک برس نرم یا هوای فشرده به آرامی تمیز نمایید . در حالی که موبایل را به صورت عمودی نگه داشته اید ، به آرامی روی پورت USB ضربه بزنید تا هرگونه تجمع یا زباله از آن خارج شود و باید از اشیای نوک تیز فلزی برای این کار استفاده نکنید چون باعث آسیب رساندن به اتصالات گوشی می‌شود .

دلایل خرابی سوکت شارژ موبایل چیست ؟

علت های خرابی سوکت شارژ موبایل میتواند به دلایل بسیاری باشد . که این دلایل شامل استفاده نکردن از شارژر اورجینال ، آبخوردگی و رطوبت به سوکت شارژ موبایل از دلایل خرابی سوکت موبایل می باشند ، خرابی آی سی شارژموبایل میتوانید یکی از دلایل دیگر خرابی سوکت موبایل باشد که باید بررسی شود ، اتصال نادرست شارژر به سوکت موبایل میتواند باعث خرابی سوکت شود که باید مورد بررسی قرار بگیرد . همچنین ورود گرد غبار و اشیاء کوچکی در درون سوکت موبایل هم باعث خرابی آن میشوند میتوانید با استفاده از هوای فشرده آن را تمیز نمایید .

بیشتر بخوانید :    آموزش مفاهیم بازار جهانی فارکس 

عوامل خراب شدن برد موبایل چیست ؟

سه تا از عوامل مهم خرابی برد موبایل نوسانات برق ، وارد شدن ضربه به موبایل و آبخوردگی و رطوبت به آن باعث خرابی برد این دستگاه میشوند . وارد شدن شوک الکتریکی به موبایل ، در حالت اتصال به شارژر ،  موجب آسیب ‌رساندن به پاور و برد این دستگاه می‌شود . برای جلوگیری از خرابی و تعمیر برد موبایل در هنگام اتصال به شارژ موبایل آن را به محافظ برق متصل کنید . و همچنین باید از وارد شدن ضربه و رطوبت به گوشی خود جلوگیری نمایید .

سیاه شدن صفحه نمایشگر موبایل به علت ضربه :

زمین خوردن یا پرت شدن موبایل بر روی زمین ، می تواند باعث آسیب های شدیدی به ال سی دی موبایل وارد کند . با وارد شدن ضربه به صفحه نمایشگر گوشی های هوشمند ، موجب آسیب های داخلی و بیرونی به ال سی دی و تاچ ال سی دی دستگاه وارد می شود . این آسیب ها با شکستگی صفحه نشان داده میشود یا ممکن است با آسیب های داخلی که به تدریج علائمی همچون سیاه شدن صفحه روبه رو است نشان داده میشود .

آموزشگاه تعمیرات موبایل مهیاد برزین

همچنین احتمال دارد قبل از سیاه شدن کامل صفحه نمایشگر موبایل ، بخشی از این صفحه سیاه شود یا این که دستگاه ریستارت شود . در صورتی که تیرگی ال سی دی گوشی مشاهده کردید و علت آن وارد شدن ضربه باشد ، باید تعمیرات تخصصی را در خصوص تاچ و ال سی دی دستگاه صورت بگیرد .

علت خالی شدن سریع شارژ باتری موبایل چیست ؟

خالی شدن سریع شارژ باتری موبایل از مشکلات بسیار رایج موبایل ها می باشد. دلایل نگه نداشتن شارژ توسط گوشی میتواند به دلیل بسیاری باشد و برای جلوگیری از بروز این مشکل باید مقداری از انرژی مصرفی دستگاه خود را کم کنید . با انجام کارهایی مثل کم کردن نور صفحه موبایل ، قطع اتصالات غیر ضروری مانند بلوتوث و … در شرایطی که به آن نیاز ندارید می‌توانید تا حدودی با خالی شدن سریع باطری مقابله کنید .