021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

دلایل خرابی برد لباسشویی لیدر

آموزشگاه تعمیر برد الکترونیکی

برد جز قطعات مهم لباسشویی‌ها می باشد و باید برای تعویض آن هزینه بسیاری پرداخت کنید . بعضی مواقع برد دستگاه شما بعد از مدتی طولانی و عملکردی بسیار آسیب زیادی میبیند و تعمیر کردن آن بی‌فایده است .

چرا که بعد ازمدتی این خرابی بر دیگر بخش های آن هم تاثیر میگذارد و کارکرد کلی دستگاه ها از کار می افتد . پس دراین مواقع عاقلانه ‌ترین کارتعویض برد می‌باشد . لباسشویی یکی از دستگاه های کاربردی و مهم برای اکثر افراد می باشند . امروزه شستن لباس ها بدون لباسشویی کاری بسیار دشوار برای تمامی مردم می باشد . به دلیل استفاده روزانه ای که از این دستگاه میشود احتمال خراب شدن ان هم بسیار بالا می باشد . بعضی از قطعات لباسشویی مانند برد لباسشویی باعث از کار افتادن کلی این دستگاه میشود . به همین دلیل استفاده صحیح از لباسشویی اهمیت بسیار بالایی دارد . در صورت خرابی هر یک از قطعات آن باید به سرعت آن را تعمییر نماییم تا دیگر قطعات دچار مشکل نشوند . برای اینکه ازسوختن برد براثراتصالات برق جلوگیری کنیم باید ازمحافظ برق استفاده نکنید . یکی ازاصلی ترین دلایل خرابی برد لباسشویی مرطوب شدن ان می باشد . 

  بیشتر بخوانید  :       آموزش تعمیر چرخ گوشت بیم

پس ازورود آب به لباسشویی و برد آن جلوگیری نمایید . یکی دیگر از نکات مهم قرارندادن لباسشویی در محل های گرم و مرطوب میباشد . همچنین با فشار به برد و استفاده پشت سر هم از لباسشویی باعث خراب شدن این قطعه میشود و ممکن است در کارکرد لباسشویی مشکلاتی ایجاد شود .

برد الکترونیکی :

همانطور که گفتیم برد الکترونیکی از مهمترین قطعات در لباسشویی است که مانند مغز انسان عمل میکند و نقش مهمی در عملکرد درست دستگاه دارد.  تمامی قطعات الکترونیکی ازلوازم کوچک تا بزرگ گرفته ازبردهای الکترونیکی استفاده میشود . اگر برد دستگاه دچار خرابی شود باید هرچه سریع برای تعمیرات آن اقدام نمایید . خرابی برد باعث اختلال درکارکرد دستگاه خواهد شد. بردهای الکترونیکی به دلیل ورود جریان یا نفوذ آب ومایعات دچارمشکل شده و به تعمیر نیاز دارند . درصورتیکه قطعه ای در برد دچار مشکل شود باید به سرعت آن را تعویض نمایید . تعمیر برد و تعویض قطعات آن امری تخصصی بوده و نیاز به آموزش تعمیرات برد دارد .

اموزش تعمیرات برد الکترونیکی

بعضی مواقع به دلایل مختلفی امکان دارد برد الکترونیکی دستگاه دچار خرابی شود و از کار بیفتد ونتواند فرمان های مختلفی را به دیگربخش های ماشین لباسشویی انتقال دهد . خرابی برد الکترونیکی به دلیل شرایط محیط و جریانات برقی و یا نگهداری نادرست ایجاد می شود . بخشی از دلایل ایجاد خرابی برد از جمله : معیوب شدن مدارها ، فیوزها وخازن های برد ، گذاشتن حجم زیادی از لباس ، استفاده مداوم از دستگاه ، قرار گیری دستگاه در محیط های گرم و مرطوب ، نوسانات جریان برق ، نفوذ آب به داخل برد و…بخشی از موارد خراب شدن برد می باشد .

فرسوده شدن قطعات دستگاه به مرور زمان نمایش اشتباه برنامه شستشوی مشخص شده . یعنی برنامه‌ای که شما برای شستشوی لباس‌ها انتخاب کرده‌اید انجام نشده و برنامه‌ی دیگری شروع می‌شود . کنترل برنامه‌های شستشو بر عهده برد می باشد و خرابی آن باعث مشکل در عملکرد برنامه‌ها می‌شود .

  بیشتر بخوانید  :        علت های خرابی چرخ گوشت کاخلر

یکی دیگرازنشانه‌های خرابی برد خراب شدن پنل دستگاه وعدم عملکرد آن می‌باشد . بعضی مواقع ، پنل به طورکلی خاموش می‌شود . همچنین در صورت خراب شدن برد عملکرد کلی دستگاه از کار می افتد و دیگر دستگاه روشن نمیشود . که ایجاد این مشکل نشان دهنده خرابی کلی دستگاه میشود .

درصورت سوختن برد لباسشویی تنها راه برطرف کردن خرابی این دستگاه تعویض کلی برد در لباسشویی میباشد . در صورتیکه برد دستگاه شما خراب شده است امکان وجود خرابی یکی از قطعات برد و از کار افتادن آن می باشد . با توجه به عدم سوختن برد باید تمامی قطعات روی برد لباسشویی را به درستی بررسی نمایید . ممکن است به دلیل خرابی یاسوختن خازن برد لباسشویی کاملا از کار بی افتد . دراین موارد باید خازنها را به خوبی بررسی نمایید . درصورتیکه خازن های لباسشویی دچار مشکلاتی شده است باید برای تعویض خازن ها اقدام کنید .

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

ابتدا باید تمام قطعات برد لباسشویی را بررسی کنید و قطعات خراب را پیدا نمایید . باید بدانید که در صورت قابل تعویض بودن هرکدام ازای نقطعات باید آنها را تعویض نمایید و در صورتیکه تعمیر این قطعات ممکن نیست باید آنها را تعویض نمایید . همچنین باید توجه داشته باشید که عیب یابی قطعات مدار فرمان برد الکترونیکی بهتر است به صورت تخصصی انجام شود .