021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی سشوار کنوود

اموزش تعمیرات سشوار

سشوار حرفه ای کنووود ازسری سشوارهای محبوب و حرفه ای قدرتی ۷۰۰۰ واتیاست . این توان برای یک سشوار بسیار بالا و عالی است ، چرا که دایره کارکرد آن را بسیار گسترده بوده و این قدرت برای خشک کردن و حالت دادن هر نوع مو مناسب می باشد . این مدل از سشوار کنوود دارای طراحی ارگونومیکی بوده که در مدت زمان استفاده طولانی خستگی دست را تا حد چشم گیری کاهش می دهد . 

فناوری تولید یون دمای استاندارد 60 درجه سانتی گرادی و مراقبت از موی این سشوار از صدمات وارد شونده به مو در زمان سشوار کردن تا حد بالایی جلوگیری می کند . این سشوار بدنه ای پلاستیکی مقاوم تهیه شده است . از ویژگی آن میتوان قدرت پرتاب باد عالی_ دارای موتور پرقدرت _ فناوری تولید یون_ سری متمرکز‌ کننده باریک _ تولید صدای کمتری نسبت به دیگر سشوارها _ دارای دکمه باد سرد لحظه ای جهت تثبیت حالت موها اشاره کرد .

 علت قطع شدن خود به خود سشوار کنوود :

 گرم شدن بیش از حد : وقتی که از سشوار به مدت طولانی استفاده کنیم دمای آن بالا می رود که امکان دارد باعث صدمه شود.در صورت بالا رفتن دما از حد مجاز سشوار را به دو صورت خاموش می کند : در این صورت با بالا رفتن دما سشوار خاموش می شود وامکان روشن شدن مجدد سشوار وجود نداردبرای رفع این مشکل باید فیوز حرارتی را چگ کنید و در صورت خراب بودن آن را با فیوز سالم جایگزین کنید .

  بیشتر بخوانید :       کاربرد پیپ در بازار مالی فارکس

_ در این صورت کلید با رسیدن به دمای بالاتر از حد مجاز قطع شده وسشوار را خاموش می کند . بعد از چند دقیقه و خنک شدن سشوار کلید دوباره وصل میشود ومیتوان دوباره ازسشوار استفاده کرد .

مشکل در رسانای برق : اگر سشوار قطع و وصل می شود اما دمای آن از حد مجاز بیشتر نرفته است ، ایراد می تواند به دلیل نقص در بخش برق رسانی و اتصالات باشد ، برای چک کردن این مشکل می توان از یک مولتی متر بای اتصالات استفاده کرد ودر هنگام مشاهده هرگونه قطعی در مسیر برق رسانی آن را درست کرد .

علت خاموش شدن سشوار کننود بعداز قرار دادن روی میز :

اگر سشوار شما که وقتی در حالتی که روشن است آن را روی میز یا تخت میزارید خاموش می شود به معنی خراب بودن سشوار نیست بعضی از سشوارهای جدید دارای سنسور حرکتی هستند .

بهترین آموزشگاه عیب یابی لوازم خانگی

با قرار گرفتن در مکانی ثابت برق رسانی را متوقف و سشوار را خاموش می کننداین ویژگی به علت کاهش مصرف برق در این سشوارها درست شده است .

علت تولید نکردن باد سشوار کنوود :

اگر صدایی از موتور شنیده نمی شود حتما موتور آسیب دیده است پس اول اتصال برق را قطع کنید وبعد سشوار را باز کنید و موتور را جدا کنید و دو سر موتور را به برق  وصل کنیدقبل از اتصال حتما نکات ایمنی را رعایت کنیدمولتی متر را در حالت ولت متر قرار داده و ولتاژ دو سر موتور را اندازه بگیرید . اگر عددی نزدیک به 220 ولت را نشان داد موتور سالم است . اگر که صدای موتور شنیده می شود موتور سالم است پس اول پروانه را چک کنیداگر نقص یا شکستگی در آن دیدید آن را عوض  کنید بعضی اوقات شکل ظاهری پروانه سالم استاگر بعد از باز کردن درب سشوار ، پروانه را با دست چرخاندیدولی پروانه به سختی تکان می خورد ، دندانه های داخلی آن خراب شده است و باید پروانه را عوض کنید .

  بیشتر بخوانید :      دلایل خرابی سشوار کنورث

علت باد کم سشوار کنوود :

اگر سشوار به درستی کار می کند و باد گرم تولید می کنداما باد بسیار کم است ، ایراد در کثیف بودن دریچه هوا است . با گذشت زمان دریچه و فیلتر ورودی هوا با گرد و غبار مسدود می شوند . در نتیجه حجم باد کمتری به فن می رسد و از خروجی هوای کمی خارج می شودهمچنین جمع شدن گرد غبار باعث ایجاد اتصال کوتاه در بخش های الکتریکی مدار داخلی سشوار و سوختن موتور می شود . برای حل کردن مشکل باید ابتداسشوار را از برق جدا کرده و پره های فن را جدا کنید . گرد روی آن را تمیز کنید ، میتوانید با یک مسواک یا فرچه نرم دریچه ورودی و خروجی هوا را تمیز کنید .

علت بوی سوختگی سشوار کنوود :

دریچه ورودی هوا کثیف است : با ورود گرد و تکه های مو به داخل دریچه هوا در موقع استفاده از سشوار کنوود بوی سوختگی می اید به همین علت برای عیب یابی سشوار آن را باز کنید و مسیر ورود هوا را چک کنید .

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

مدل سشوار قدیمی است : میانگین عمر مفید سشوارکنوود و هرسشوار دیگر به صورتی که روزانه از آن استفاده کنید 3 تا4 سال می باشد بعد از این مدت به دلیل تمام شدن عمر بخش های مختلف ، قطعات نیم سوز می شوند و بوی سوختگی هنگام استفاده در هوا پخش می شود در این صورت به دلیل این که قطعات کارایی خود را از دست می دهند ، بهترین گزینه خرید یک سشوار مدل جدیدتر می باشد .