021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی یخچال فریزر فیلور

آموزش تعمیرات یخچال ساید بای ساید

یخچال ها از انواع مختلفی تولید شده اند . یکی از محبوب ترین مدل های یخچال ، یخچال فیلور می باشد . یخچال ها نگهدارنده مواد غذایی همه افراد می باشد . در صورت خرابی این دستگاه مشکلات و خسارت های زیادی به وجود می آورد .

اموزشگاه عیب یابی یخچال فریزر ساید بای ساید

به دلیل استفاده همگانی و مداومی که از این دستگاه ها میشود دچار مشکلات و خرابی های نیز میشود . که به سرعت باید تعمیر شود .  در صورت تعمیر نکردن قطعات یخچال مشکلات بزرگتری ایجاد میشود و عملکرد کلی دستگاه را از کار میندازد .

کمپسور یخچال به درستی کار نمیکند :

به دلیل بزرگ شدن سیلندر یا به دلیل جرم و یا از آب ‌بند نبودن سوپاپ‌ها ممکن است کمپرسور یخچال عملکرد درستی نداشته باشد . نشانه‌های خرابی کمپرسور از جمله یخچال قدرت سردکنندگی ندارد ، فشارمکش بالا ، در یخچال صدای کارکردن کمپرسور شنیده میشود . دراین مواقع با بروز چنین مشکلاتی بایدکمپرسور تعویض ویا تعمیرشود .              

یخچال کار نمیکند :

اگر یخچال شما خنک نمیکند به دلیل ایجاد مشکلات در کندانسور و ترموستات و همچنین ممکن است این علت بر اثر گاز یخچال باشد . ترموستات قطعه ای است که دمای یخچال را بر عهده دارد .

  بیشتر بخوانید :       نحوه تعمیرات جارو برقی میله

اگر این قطعه دچار خرابی شود دیگر یخچال عملکرد درستی نخواهد داشت . کندانسور یخچال هم قطعه ای است که گرمای یخچال را دفع میکند . اگرکندانسور تمیز نباشد بایدآن را تمیزکرد تاگرمای یخچال به خوبی برطرف شود . گاز یخچال هم مسئول خنک کردن یخچال را برعهده دارد . اگرگاز یخچال کاهش یابد یخچال خنکن میشود . برای عیب یابی آن ابتدا بایدگاز یخچال را با یک گیج مخصوص بررسی و چک کنید .

علت سر و صدای فن یخچال :

اگر یخچال شما تراز بود اماصدا ازبین نرفت ، احتمالا به دلیل جمع شدن یخ زیاد می باشد . دیفراست یخچال توانایی ازبین بردن ان را ندارد و نیاز است دستی آن یخ را از بین ببرید . تمام مواد غذایی فاسد شدنی را از یخچال بیرون بیاورید و درجایی که دمای کنترل شده است قراردهید . حالت خاموش خنک کردن رافعال نمایید تاسرد کردن درون یخچال عمل نکند . بعد از گذشت چند ساعتی برای آب شدن یخ ها ، خنک کننده یخچال را فعال کنید . تا صدای درون دستگاه برطرف شود .

بهترین اموزش تعمیر یخچال فریزر

خرابی برد فرمان :

بردهای فرمان یخچال فریزرها به دو صورت دچار خرابی میشوند . یا ایراد مربوطبه قطعات روی برد می باشدکه معمولا به دلیل اتصالات برقی خرابی های قطعات داخلی یخچال ایجاد شده است ، یا ایرادمربوط به برنامه ریزی یاآیسی اصلی برد میباشد . که باید آن را برطرف نمایید .

چرا یخچال خنک نمیکند :

هرمدل دستگاه مانند یخچال ، یخچال فریزر و یخچال فیلور دارای دریچه گردش هوا درون می باشند ، محفظه خارجی هوا وظیفه گردش هوا را دارد ، همچنین ممکن است یکی ازدلایل گرمایش یخچال چیدن حجم زیادی از وسایل داخل یخچال باشد ، به طوریکه کانال‌های گردش هوا نمی‌توانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند زیرا جلوی محفظه به علت چیدمان نادرست موادغذایی و وسایل بسته شده است . 

  بیشتر بخوانید :         کاربرد پیپ در بازار مالی فارکس       

یخچال ها از وسایل بسیار مهمی هستند که با استفاده درست از آن میتوان عمر بیشتری برای آن رقم زد . هر یک از قطعات یخچال در صورت خرابی بر عملکرد این دستگاه تاثیر میگذارد و باعث ایجاد مشکلاتی نیز میشود . خرابی های رایج این دستگاه از جمله سر صدای یخچال ، خنک نکردن یخچال ، خرابی برد یخچال ، روشن نشدن یخچال ، خرابی کمپرسور و…. می باشد که باید مشکل آن را دریابید و آن را نیز برطرف نمایید . به دلیل استفاده طولانی مدتی که از یخچال میشود باید در مواقع مناسب خود آن را سرویس کنید تا دیگر خرابی هایی در این دستگاه به وجود نیاید . از آنجایی که یخچال بسیار دستگاه ضروری می باشد افراد در صورت خرابی برای تعمیر کردن ان به سرعت اقدام میکنند .

یخچال سرمای کافی ندارد :

عدم نداشتن سرمای کافی یخچال ممکن است به دلیل شرایط بسیاری نیز باشد ، اما اولین دلیل برای نداشتن سرمای کافی ایجاد گاز کم در درون دستگاه می باشد . اگر گاز یخچال تمام شده باشد ، باید آن را مجدد شارژنمایید .

آموزش تعمیرات یخچال ساید بای ساید

کمبودنگاز عواملی به همراه دارد که شامل کارکردن درست کمپرسور ، نداشتن سرمای کافی در یخچال ، وجود برفک ، کم شدن آمپردستگاه ازنشانه های کم بودن گاز می باشد . ابتدا با دستگاه‌های مخصوص نشت‌ یابی ، محل نشتی را پیدا و آن را برطرف نمایید . و بعد دستگاه را شارژ کنید . تا مشکل برطرف شود .