021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه آشنایی با کولر گازی سوزوکی

آموزش تعمیرات کولر گازی

کولر گازی سوزوکی به علت داشتن قابلیت های گوناگون به عنوان یکی از بهترین سازندگان به حساب می آید که از فروش بالایی نیز برخوردار است . کشور سازنده کولر گازی سوزوکی ژاپن می باشد و این برند در رده والاترین برندهای این کشور در ساخت سیستم تهویه مطبوع است . 

ویژگی های کولرگازی سوزوکی :

کولر گازی سوزوکی دارای فیلتر هایی است که از نفوذ گرد و خاک به داخل سیستم پیشگیری می کند البته که اواپراتور بخش مهمی از کولر گازی سوزوکی می باشد و نقش آن تبادل حرارت  به کولراست و کولر گازی سوزوکی از این قابلیت و طرح و شکل برخور دار است . این نوع طراحی موجب بالا رفتن سطح تماس تبادل حرارت ذکر شده به اندازه 10تا30 درصد در برابر با اواپراتورهای معمولی می شود و از این رو باعث پیشگیری از ایجاد اغتشاش در جریان هوا می شود .

معایب کولرگازی سوزوکی :

یکی ازعیب های کولرگازی سوزوکی این می باشد که ، استفاده نمودن از کمپرسور به حالت هیت پمپ ، ضمن به وجود آوردن گرمایش در فصول سرد ، اندازه چشمگیری ، مصرف برق خواهید داشت ، و این حالت گونه ای است که سیستم های رادیاتور با مصرف نمودن از گاز شهری انرژی احتیاجی خود را ضمن تولید آب گرم ، فراهم می کند .

  بیشتر بخوانید :        مشکلات پکیج دیواری بیتا

از این جهت به علت هزینه های زیاد در رابطه با برق در کشور، استفاده نمودن از کولر گازی به صرفه نیست . نیاز به تعویض فیلترها و پاک کردن داخل دستگاه در دوره زمانی منظم _ نویز قابل توجه در حین کاربعضی از مدل‌ها _ نیاز به نصب و راه‌اندازی توسط فنی‌کارهای کاربلد _ مصرف برق بالا در بعضی مدل‌ها مثل مدل‌های قدیمی‌ترکولرگازی سوزوکی .

علت افزایش دما کمپرسور کولرگازی سوزوکی :

خاموش شدن موتور کمپرسور کولرگازی سوزوکی امکان دارد افزایش دمای بیش از حد آب باشد اگرکه موتور کولر بدون توقف در حال فعالیت باشد به سرعت شاهد بالا رفتن دمای موتور کمپرسور خواهیم بود و درآخر این علت موجب خاموش شدن کولر گازی سوزوکی میشود .

اموزشگاه تعمیر کولر گازی

مشکل برد کولرگازی و مشکل برقی کوگرگازی سوزوکی :

 امکان دارد که یکی از اجزای کولر و یا سیم های متصل شده به موتور کمپرسور به مشکل بخورد و موجب اتصالات برقی در کولر شود . لازم است هنگام داغ شدن کولر گازی سوزوکی از بررسی قطع نشدن سیم ها و اتصال درست مطمعن شوید و به آن توجه کنید که در کل برد کولر گازی سوزوکی ، نقش مهمی در خاموش شدن کمپرسور کولرگازی سوزوکی دارد . درآخر یکی ازعلت های خاموش شدن یهویی کولر گازی سوزوکی  ایراد داشتن برد کولرگازی سوزوکی است .

تعمیر و از بین بردن بوی بد کولرگازی سوزوکی :

لوله ها و سینی کولرگازی را بررسی کنید ببنیید دچار آب گرفتگی نشده است .

امکان دارد به علت نشت آب پشت کولرگازی دچار کپک زدگی شود در این شرایط ، فیلتر ها را چک کنید .

  بیشتر بخوانید :        عیب یابی همزن برقی اسکارلت

سرویس دوره ایی کولرگازی سوزوکی :

سرویس های دوره ای نه تنها از خرابی دستگاه شما پیشگیری می کند در کاهش هزینه های نگهداری نیز تاثیردارد . ازایراداتی که برای کولرگازی سوزوکی پیش می آید مثل : چکه کردن آب_ کاهش میزان سرما _  صدای بسیار بلند _ یکسره کار کردن کولرگازی سوزوکی _ عدم کار کردن کولرگازی می باشد .

علت های خاموش نشدن کولرگازی سوزوکی :

سنسور ترموستات گنل داخلی_ خرابی دماسنج و عدم اندازه گیری دمای محیط و اتوماتیک کردن زمان روشن خاموش شدن_ همخوانی نداشتن مساحت و ظرفیت کولر گازی سوزوکی

علت خراب شدن اورلود کولرگازی سوزوکی :

  • نصب کردن غیر اصولی
  • از کار افتادن و سوختن فن کندانسور
  • کثیف بودن کندانسور و کار نکردن درست کندانسور
آموزش صفر تا صد تعمیرات کولر گازی

دلیل پرتاپ کم باد کولر گازی سوزوکی :

دلیل بروز این ایراد کثیفی  فیلتر ها میباشد که ، کثیفی فیلتر با گرد و غبارسبب میشود تا پرتاب باد پر قدرت نباشد . تنها راه حل برطرف کردن این ایراد عوض کردن و یا تمیز کردن فیلتر ها است که تمیز و یا تعمیر فیلتر با سرویس دوره ای  انجام میشود .

علت نشتی آب در کولرگازی سوزوکی :

هنگامی که گاز کولر گازی کم باشد پنل و لوله های فین دچار یخ زدگی میشود این یخ زدگی در زمان خاموشی دستگاه آب شده است و از پنل کولر گازی نشست می کند با سرویس دوره ای دستگاه از این مشکل پیشگیری کنید .