021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه راه اندازی دوربین مدار بسته اچ کی

اموزشگاه نصب دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته ای اچ کی محصولاتی با کیفیت مناسب هستند . این دوربین ها که برای برطرف کردن نیاز های کاربران طراحی و تولید شدند انواع مختافی از دوربین ها را معرفی می کنند . این دوربین ها با خصوصیات منحصر بفرد برای شرایط گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند . دوربین مداربسته ای اچ دی بولت و دام را برای نصب دیواری و سقفی تولید کرده است .

انتخاب محل نصب دوربین مدار بسته اچ کی :

 اول بعد از آن که دوربین مناسب خود را به تعداد کافی و با مشخصات فنی مناسب خریداری کردید وارد مرحله نصب شوید . اگر محل نصب مناسبی انتخاب نکنید به مشکل بر می‌خورید . چند نکات مهم در انتخاب محل نصب دوربین مدار بسته اهمیت بسیاری دارند . نکته اول تلاش برای به صفر رساندن نقطه کور است شما باید تلاش کنید تا زاویه‌بندی دوربین‌ها را به شکلی تعیین کنید که نقطه کوری در طول فضای پوشش داده شده وجود نداشته باشد . این نکته در آپارتمان‌ها و محیط اطرافشان اهمیت زیادتری پیدا می‌کند چون شما باید بتوانید نقاطی را تحت نظر قرار دهید که هیچکس بدون گذر از آن‌ها نتواند به درون مجموعه منازل ورود یا از آن خروج کند . باید دوربین‌ها در نقاطی قرار گیرند که نور مناسب وجود داشته باشد . نباید دوربین در معرض نور مستقیم خورشید حتی در طول روز نیز قرار گیرد . عکس این موضوع هم مهم است و نباید دوربین در مکان‌هایی با سطح نور کم نصب شود . این موضوع می تواند کیفیت تصویر ضبط شده را کاهش میدهد . توجه به محل نصب و امنیت ابزار جانبی دوربین است .

  بیشتر بخوانید :      معایب و مزایای کولر گازی بویمن

بطور مثال سیم‌های دوربین مداربسته نباید به راحتی در دسترس باشند و دلیل این کار افزایش امنیت خود دوربین است چون اگر به راحتی بتوان به مدار و ابزار جانبی آن دسترسی پیدا کرد، امکان صدمه زدن به دوربین توسط سارقان بشدت بالا رفته و در اخر سیستم امنیتی شما دچار ایراد خواهد شد . نکته آخر باید تلاش شود که منبع تغذیه دوربین از برق کلی ساختمان جدا باشد تا در صورت قطع کردن برق ساختمان از سمت شخص مهاجم ، دوربین‌ها از کار نیفتند و  سیستم امنیتی حذف نشود. اگر هم رعایت این نکته برای  شما مهم نبود ، از مناسب‌ترین محل برای برق‌دهی به کل سیستم استفاده شود تا در هزینه نصب و راه‌اندازی صرفه‌جویی انجام دهید .

کابل کشی وبرقراری مدار دوربین مداربسته اچ کی :

مدار انالوگ : بیشتر در این مدار ممکن است که کابل ورودی به دوربین که همان کابل برق است از طرف دی وی آر به دوربین نرود ودوربین مداربسته ای اچ دی با وسیله آداپتور به نزدیک‌ترین پریز یا انشعاب برق متصل شود . 

دوربین مداربسته تحت شبکه : در این سیستم از نوع کابل‌های کت5 و کت 6) استفاده می‌شود . البته ممکن است به صلاحدید نصاب از کابل‌های دیگری نیز استفاده شود . در این سیستم مدار تغذیه هر دوربین به دو شکل امکانپذیر است . اگر سوئیچ‌ها ، دارای قابلیت پی او ایی باشند می‌توان از همان کابلی که برای انتقال تصویر از آن استفاده می‌شود برای تغذیه و رساندن برق به دوربین استفاده کرد و این در روند آماده سازی نصب بسیار مهم خواهد بود .

دوربین مداربسته وایرلس : بسته به شرایط استفاده و متراژ امکان دارد اقتصادی تر باشد زیرا برای نصب آن نیازی به استفاده از سیم نیست و دوربین بدون نیاز به سیم به دستگاه ضبط و نگهداری ویدئو وصل خواهد شد . البته برای تامین کردن برق باید دوربین را به وسیله کابل مناسب به منبع تغذیه وصل کنید . 

  بیشتر بخوانید :      نحوه آشنایی با گوشی آیفون ایکس

در این مدار به جای کابل به شبکه وای‌فای محلی نیاز دارید . برای برقراری شبکه وای‌فای واضح است که باید از مودم با سرعت مناسب استفاده کنید . ایراد در سرعت وای فای می‌تواند باعث کندی تصویر یا نویز شدید در طول ضبط شود و استفاده از مدل مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد .

نصب نرم افزار دوربین مداربسته اچ کی :

بعداز آنکه همه یمرحله های عملی نصب دوربین مدار بسته اچ کی به پایان رسید حالا پس وارد فاز تنظیم نرم‌افزاری خواهد شد . مرحله انجام کار نرم‌افزاری طبق راهنمای جامع نصب دوربین مدار بسته بر اساس دوربین انتخاب شده از سوی شما تنوع زیادی دارد .

آموزش نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

نه تنها نوع و برند دوربین تاثیر گذارمی باشد بلکه نوع شبکه انتخابی شما نیز اهمیت زیادی دارد . همه چیز به دوربین نوع مدار و مدل دی وی آر انتخابی مرتبط است اما در کل این مرحله زمان کمتری نسبت به مراحل قبل‌ نیاز دارد . در دفترچه راهنمای دوربین مداربسته اچ کی به هایلوک اشاره شده که باید آنرا با توجه به توضیحاتی که در دفترچه داده شده نصب و راه اندازی کنید .