021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه عیب یابی ماکروویو تکنو گاز

اموزش تعمیر ماکروفر

این محصول با کیفیت، به رنگ مشکی و نمای ظاهری شیشه تولید شده است . ابعاد 60 در 45 و ظرفیت 50 لیتری این محصول نیاز های شما را برای طبخ یک غذای لذیذ برآورده میکند . از جذابیت های این محصول این است که شما ترکیبی از فر و ماکروویو را خریداری خواهید کرد . این محصول به مایکروویو کامپکت نیز معروف است . 

لوازم مورد نیاز برای تعمیر ماکروویو تکنوگاز :

اولین قدم از تعمیر و عیب یابی مایکروفر تکنوگاز لازم است که دفترچه راهنمای ماکروفر تکنوگاز خود راحتما نگه داشته باشید سپس لوازمیمثل فازمتر ، پیچ گوشتی و اهم سنج را داشته باشید تا بتوانید از آن هابرایعیب یابی و تعمیرماکرویو تکنوگاز استفاده کنید .

نکته های مهم قبل از عیب یابی ماکروویو تکنوگاز :

  • قبل از شروع کارمایکروفر تکنوگاز از خالی شدن خازن دستگاه مطمعن شوید .
  • برای تخلیه خازن دستگاه به یک مقاومت سیمی 2 وات یا همان 20 کیلو اهم و یک جفت سیم اتصال دهنده که در انتهای آن گیره سوسماری داشته باشد ، نیاز دارید .
  • خازن ها ولتاژ اضافی را ذخیره می کنند و حتی اگر ماکروفر تکنوگاز به برق نیز نباشد هم خطرناک است و احتمال برق گرفتگی دارد .

  بیشتر بخوانید :      تعمیر ماشین ظرفشویی زیرووات

  • نوک پیچ گوشتی را به پایانه دیپر خازن وصل کنیددر این شرایط ممکن است که یک جرقه کوچک زده شود .
  • اگر خازن دستگاه برقی شما سه پایانه داشت ، این کار را برای پایانه وسط و هر پایانه های خارجی نیز تکرار کنید .

علت نچرخیدن ظرف در ماکروویو تکنوگاز :

برای حل این مشکل در مایکروویو تکنوگاز باید به بررسی موتور گردان آن بپردازید . ولتاژ در پریز را چک کنید و اگر میزان آن کمتر از 110 ولت است میتواندمشکل در سرویس برقی و یا مدار سیم کشی دستگاه وجود داشته باشد ، خرابی موتور صفحه گردان مایکروفر تکنوگاز نیز ممکن است یکی از عوامل بروز این مشکل باشد ، برای چک کردن این مشکل در مایکروفر تکنوگاز دستگاه را برگردانید و دریچه زیر را جدا کنید . ولت متر و اهم متر را روی آر ایکس1 تنظیم کرده و یک سیم را از پایانه های موتور صفحه گردان جدا کنید و ادامه  پایانه ها را با پراپ چک کنید ، اگر عدد بی نهایت بود ، باید موتور ماکروفر تکنوگاز را عوض کنید ، در بعضی موارد مگنترون و هدایت کننده ی موج ماکروفر تکنوگاز نیز سبب مشکل و دلیل نچرخیدن ظروف درون ماکروفر تکنوگاز باشد .

آموزشگاه تعمیرات مایکروفر

علت گرم نشدن غذا در ماکروویو تکنوگاز:

یکی از رایج ترین خرابی ها در مایکروویو تکنوگاز گرم نکردن غذا می باشد و برای برای حل این مشکل در ماکروفر تکنوگاز باید قطعات (لامپ اشعه_ خازن _ برد و ترانس های ولتاژ) را بررسی کنید.برای برطرف کردن مشکل گرم نشدن غذا در مایکروفر تکنوگاز ، در ابتدا باید قطع کننده های گرما را در فر و مگنترون بررسی کنید ، قطع کننده های گرما قطعات شبیه دیسک هستند که به کمک یک سیم به فر و یا به مگنترون متصل شده اند ، یکی از سیم ها را جدا کنید و ولت متر یا اهم متر را روی گزینه آر ایکس 1 تنظیم کنید بعداز آن پایانه ها را بررسی کنید و ببینید که عدد صفر را نشان می دهد یا نه ، اگر عددی که نشان داده می شود و درست نبود این قطعه نیاز به تعویض دارد و سپس باید هر دو تا قطع کننده ی گرما را بررسی کنید ، اگر قطع کننده های گرمای مایکروویو تکنوگاز هیچ ایرادی نداشتند خازن و یا دیود مایکرویو را چک کنید و احتمال دارد که  ایاد از مگنترون یا مبدل ماکروویو تکنوگاز باشد در آخربرد الکترونیکی و ترانس های ولتاژ حتما چک شود .

  بیشتر بخوانید :      عیب یابی یخچال صنعتی ویترینی

علت کار نکردن گریل در ماکروویو تکنوگاز :

اگر گریل ماکروویو تکنوگاز شما دچار ایراد شده است ، برای حل کردن این مشکل لازم است که قطعات ( برد الکترونیکی ، ترموستات و المنت) را چک کرده و در صورت ایجاد مشکل در هر کدام آن هارا تعمیر و یا تعویض کنید .

عیب یابی و تعمیرروشن نشدن لامپ مگنتران ماکروویو تکنو گاز :

اول خود لامپ را چک کنید شاید دچار سوختگی شده باشد ، قبل از اینکه اقدام به تعویض قطعات دیگر ماکروفر تکنوگاز کنید اول لامپ را عوض کنید و سیمها ، سوکت ها و لامپ را چک کنید ، اگر ایرادی نداشتند ، با مولتی متر ، برد کنترل مایکروویو تکنوگاز خود را بررسی  کنید تا ببینید که ولتاژ کافی به سوکت لامپ می رسد ، اگر برد کنترل دستگاه ولتاژ کافی را به سوکت لامپ نمی رساند آن را عوض کنید . اگر بعداز انجام اینکارها مشکل ماکروویو تکنوگاز شما حل نشد با مولتی متر سوکت ها را نیز بررسی کنید و اگر هیچ کدام از سوکت ها پیوستگی نداشت ، سوکت ها را عوض کنید .

آموزشگاه فنی حرفه ای

علت قفل شدن درب ماکروویو تکنو گاز :

این اتفاق ممکن است زمانی رخ دهدکه غذا داخل مایکروویو تکنوگاز مانده و درب آن قفل شده و باز نمی شود امکان دارد که ضامن نگهدارنده درب ماکروفر تکنوگاز دچار ایراد شده باشد ، که در چنین مواقعی یا باید ضامن درب ماکروویو تکنوگاز را تعمیر و یا آن را عوض کنید .امکان دارد میکروسوئیچ درب مایکروفر تکنوگاز دچار ایراد و خرابی شده باشد که باید آن را تعویض کنید .