021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه عیب یابی یخچال صنعتی فیکو

بهترین آموزش تعمیر یخچال صنعتی

یخچال های صنعتی از مهم ترین و پر استفاده ترین یخچال ها می باشند که در همه جای کشور و در تمامی اماکن نیز از آن استفاده میشود . برخی از خرابی این دستگاه شامل یکسره شدن این دستگاه ، خرابی کمپرسور ، خرابی کندانسور ، خرابی متور و…می باشد که باید آن را تعمیر و عیب یابی کرد .

عملکرد یکسره یخچال صنعتی فیکو :

 در صورت خاموش نشدن یخچال صنعتی و کارکرد یکسره این دستگاه قطعات مختلفی از جمله دمای یخچال ، هیتر دیفراست ، لوله های کندانسور ، تایمر دیفراست ، کویل ها ، ترموستات و.. را چک نمایید . با وجود هر گونه کثیفی و گرد و غبار ، آلودگی در اطراف لوله های کویل ها و کندانسور باعث کارکرد یکسره ی این یخچال ها خواهد شد . از دیگر دلایل دیگر عدم عملکرد اتومات یخچال های صنعتی می توان به تنظیم دمای دستگاه بر روی مقدار کم اشاره کرد که در این صورت عملکرد کمپرسور افزایش پیدا میکند .

بلند شدن بوی سوختگی از کمپرسور یخچال صنعتی فیکو :

اگر در داخل کمپرسور اتصالی یا مشکلی رخ دهد ، ممکن است که باعث ایجاد بوی سوختگی در این یخچال ها شود . در وقوع این مشکل سریعا دستگاه را از اتصال برق بکشید و سعی کنید منبع این مشکل را پیدا کرده و آن را رفع کنید .

  بیشتر بخوانید  :       اموزش تعمیرات یخچال صنعتی سایدون

گرمای بیش از حد فریزر یخچال صنعتی فیکو :

ممکن است مشکل از کنترل سرما باشد . در این صورت باید کنترل را کاملا بازدید و آزمایش نموده و در صورت لزوم آن را تعویض نمایید . نبود مایع سرد کننده در این دستگاه ، که در صورت ایجاد این مشکل سیستم را از نقطه نشت بازدید کنید و سیستم را تعمیر ، تخلیه و دوباره پر نمایید .  همچنین اگر مشکل از این بخش بود امکان دارد موتور پنکه دچار خرابی باشد برای بررسی این کار موتور پنکه را بازدید نموده و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید .

عدم عملکرد یخچال صنعتی فیکو :

این احتمال وجود دارد که در زمان روشن نشدن دستگاه دچار آسیب شده باشد پس باید قطعات مربوط به این مشکل را بررسی کرده و علت را دریابید .  ابتدا باید مطمئن شوید که دو شاخه برق یخچال در برق قرار دارد و همچنین بررسی کنید که سیم برق سالم باشد و همچنین ممکن است محافظ برق دچار خرابی شده باشد پس به پریز هم متصل نمایید و بررسی نمایید  . فیوز دستگاه در جعبه فیوز دچار خرابی و مشکلاتی شده است .

آموزشگاه تعمیرات یخچال صنعتی

تعمیر موتور یخچال صنعتی فیکو :

برخی از مشکلات یخچال صنعتی ها مربوط به خرابی و ها و مشکلاتی از سوی کمپرسور می باشد . کمپرسور یا همان موتور یکی از قطعات مهم در یخچال می باشند . یکی از دلایل سرو صدای کار کردن یخچال صنعتی ، می‌تواند به خاطر کمپرسور دستگاه باشد . اگر هنگام روشن‌شدن کمپرسور ، صدای موتور و صدای تیک ‌تیک می‌شنوید ، یخچال شما دچار خرابی هایی شده است . اگر موتور خراب شود ، یخچال بلافاصله از کار می افتاد و یا اگر روشن نبوده ، دیگر روشن نخواهد شد .

خرابی موتور فن یخچال صنعتی فیکو :

خرابی موتور فن یخچال یکی از مهمترین دلایل کار نکردن سیستم خنک کننده درون یخچال می باشد . چرا که باعث گردش هوای خنک درون یخچال  می شود . اگر در این زمینه تخصص ندارید ، با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید تا موتور فن یخچال را بررسی کند و در صورت لزوم آن را تعویض نماید ، تعویض موتور فن پرهزینه می باشد که بایستی در صورت احتمال خرابی ، هر چه زودتر تعمیر شود .

  بیشتر بخوانید  :        آموزش تعمیر گوشی هواوی نوا 10

تعمیر برد یخچال صنعتی فیکو :

در صورت خرابی قطعات یخچال صنعتی فیکو ممکن است مشکل از برد این دستگاه باشد که باعث ایجاد مشکل در این دستگاه میشود .  در صورتی که لامپ یخچال صنعتی فیکو روشن باشد اما یخچال سرما تولید نمی‌کند ایجاد مشکل در برد این دستگاه می باشد  . در صورتی که پس از جابجایی یخچال متوجه عملکرد درست دستگاه خود نشدید ، به این معنا  است که برد یخچال صنعتی فیکو شما نیاز به تعمیر یا بررسی دارد .

 خرابی اورلود یخچال صنعتی فیکو :

اورلود قطعه ای در یخچال است که برای جلوگیری از آسیب و سوختگی مورد استفاده قرار می‌گیرند . قطعه  اورلود یخچال فریزر قطع کرده ، جریان کمپرسور در موقعی است که سیم‌پیچ کمپرسور بیش‌ازحد داغ شده است و یا جریان ورودی به کمپرسور بیش‌ازحد زیاد باشد با این کار اورلود از کمپرسور در مقابل آسیب بیشتر محافظت می نماید .

اموزش عیب یابی یخچال صنعتی

خراب بودن  اورلود می‌تواند یک از علت‌های روشن نشدن یخچال فریزر  باشد چرا که در صورت معیوب بودن و خراب بودن اورلود ، ولتاژ لازم به کمپرسور نمی‌رسد و یخچال روشن نمیشود . برای چک کردن و بررسی این قطعه با اهم متر آن را بررسی میکنند .  همچنین توجه نمایید  که در صورت تعویض این قطعه باید نوع مشابه با مقدار جریان درج شده روی قطعه را خریداری کنید چون جریان کمتر از مقدار درج شده حالت استاندارد نیز مدار الکتریکی منتهی به کمپرسور را قطع میکند .