021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش تعمیرات یخچال صنعتی سایدون

آموزش عیب یابی یخچال صنعتی

یخچال های صنعتی یکی از مهم ترین لوازم برقی در تمامی جهان می باشند . استفاده از این یخچال های صنعتی در تمامی اماکن بسیار زیاد و گسترده می باشد . این یخچال های صنعتی در هر برند و مدلی که تولید شوند دچار ایراد و خرابی هایی نیز می شوند . یخچال های صنعتی به دلیل استفاده ای که از آن در اماکن عمومی میشود بسیار مهم می باشد به همین دلیل در صورت خرابی آن باید علت را بررسی کرده و مشکل را حل کرده .

یخچال های صنعتی از قطعات گوناگونی تشکیل شده اند . به همین دلیل هر قطعی که در این یخچال دچار خرابی شود بر عملکرد دیگر قطعات و همچنین کارکرد این دستگاه مشکلاتی نیز ایجاد میکند . به همین دلیل در صورت ایجاد خرابی در هر یک از این قطعات باید آنها را به سرعت عیب یابی کرد . زیرا مواد خوراکی که در این یخچال ها می باشد ، بعد از چند ساعت فاسد میشود و ممکن است ضرر و زیان های بسیاری برای افراد داشته باشد .

عدم عملکرد متور یخچال صنعتی :

ابتدا اطمینان حاصل کنید که یخچال در جای بسته قرار گرفته نباشد . زیرا در این حالت جریان هوا برای یخچال فراهم نمیشود و دچار خرابی های نیز میشود . همچنین ممکن است تنظیمات ترموستات در درجه های بالا تنظیم شده باشد .  اگر مشکل از این دو مورد نبود سیم پیچ های کندانسور را تمیز نمایید . یخچال را از اتصال برق بکشید و بعد از دو ساعت آن را متصل کنید . اگر متور شروع به کارکرد کرد و صدای آن به گوش رسید ، ایراد بخاطر گرم شدن کمپرسور است .

  بیشتر بخوانید  :      عملکرد پکیج دمراد

عدم کارکرد یخچال و چراغ یخچال صنعتی سایدون :

در صورت ایجاد این مشکل ابتدا اطمینان حاصل کنید که یخچال به برق متصل می باشد . همچنین بررسی کنید که  پریز برق جریان دارد . امکان دارد که سیم برق معیوب شده باشد . همچنین ممکن است فیوز مدار شکن در جعبه فیوز دچار خرابی و مشکلاتی شده باشد . ولتاژ خروجی پریز را امتحان کنید .  احتمال دارد که در زمان روشن نشدن دستگاه دچار مشکلاتی شده باشد که نیاز به تعویض یا ترمیم برد دارید .

خرابی موتور یخچال سایدون :

در صورت روشن نشدن موتور یخچال ، یخچال شما روشن نخواهد شد . باید در این صورت بررسی کنیم که اتصال برق مشکلی نداشته باشد و اگر مشکلی در این بخش نبود کمپرسور و ترموسات را بررسی می نماییم .

بهترین اموزش تعمیر یخچال صنعتی

سرد نشدن نشدن محفظه داخلی یخچال سایدون :

در صورت سرد نشدن محفظه داخلی یخچال موتور یخچال دچار خرابی نیز شده است  . اگر یخچال خنک نمی شود و واشرها و ترموستات ممکن است دچار خرابی شده باشد پس باید ان ها را مورد بررسی قرار بگیرید . اگر واشر و ترموسات یخچال سالم بودند ،  ممکن است کمپرسور یخچال معیوب شده باشد . وظیفه کمپرسور یخچال  پخش گاز مبرد در محیط یخچال و باعث کاهش دمای محیط یخچال می شود . اگر موتور عملکرد درستی نداشته باشد سرمایش یخچال به درستی انجام نمیشود و باعث می شود گرم شود  . 

روشن نشدن یخچال صنعتی سایدون :

از دلایل روشن نشدن یخچال صنعتی ممکن است اتصال برق باشد . پس ابتدا قبل از بررسی قطعات مهم تر اتصالات برق را چک نمایید ممکن است مشکلی از این باشد . در صورت بررسی اتصالات برق ، برد الکتریکی دستگاه را بررسی کنید . برد یخچال یکی از قطعات مهم این دستگاه می باشد که برد این دستگاه کنترل دما یخچال را بر عهده دارد .

  بیشتر بخوانید  :       عیب یابی جارو رباتیک

در صورت ایجاد مشکل در این بورد یخچال دیگر قادر به روشن شدن نخواهد بود . همچنین سوئیچ کنترل دما با کارکرد فن و کمپرسور به روشن شدن یخچال کمک میکند . در موقعی که فن ها شروع به کار نکنند یخچال روشن نخواهد شد . که در صورت ایجاد این مشکل باید تعویض و یا تعمیر شود .

خرابی فن اوپراتور یخچال سایدون :

یکی از دلایل خراب‌شدن یخچال صنعتی سایدون خرابی فن اواپراتوراست . اگر موقعی که در یخچال را باز می‌کنید ، صدای بلندی از داخل یخچال می آید ممکن است که پره‌های فن اواپراتور شکسته شده باشد . به همین علت ابتدا باید فن را بررسی کنید تا از ترک نخوردن یا شکستگی روی آن اطمینان حاصل کنید . اگر خرابی و مشکلاتی در فن یخچال متوجه نشدید ، ممکن است مشکل از اجزای نزدیک به فن وجود داشته باشد که شل شده باشند ممکن است دلیل صدای فن یخچال ساییده‌شدن آن با اجزای دیگر یخچال باشد .

آموزشگاه عیب یابی یخچال صنعتی

علت سر و صدای یخچال سایدون :

در صورت عملکرد رله استارت اگر شروع به ایجاد سر و صداهایی کرد ، رله استارت  دچار خرابی نیز شده است و همچنین پشت سعی می‌کند تا دستگاه را روشن کند و در نتیجه صداهای بلندی ایجاد می‌کند . اگر متوجه شدید صدا تکرار می‌شود به احتمال زیاد رله استارت یخچال خراب شده است .