021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه عیب یابی یخچال صنعتی لبنیاتی

اموزش تعمیر یخچال صنعتی

در ساخت این نوع یخچال ها از عایق تزریق فوم استفاده می شود . برای این که از ورود گرما به داخل یخچال جلوگیری کند و به صورت یک دست تولید می شود . همچنین از لحاظ زیبایی برای نمای داخلی مغازه مناسب می باشد . 

نورپردازی درونی اینیخچال ها ال ایی دی می باشد که با رنگ های گوناگون تعبیه شده است که محصولات در طبقات یخچال به صورت زیبا به نمایش گذاشته شود . این محصولات بدنه یخچال لنبیاتی توسط قالب های مختلف طراحی و تولید می شود و عایق تزریقی پلی یورتان به صورت پرس شده به آن تزریق می گردد و بدنه دستگاه به صورت کاملا یکپارچه و یک دست تولید می شود .

علت روشن نشدن یخچال صنعتی لبنیاتی :

کلید برق : بعضی اوقات تعمیر یخچال صنعتی لبنیاتی به راحتی روشن کردن کلید برق است . ببینید که کلید پاور واقعا روشن است یا خیر اگر روشن بود چک کنید که آیا سیم برق از دوشاخه جدا شده است یانه .

سیم برق آسیب دیده : سیم های برق آسیب دیده را چک کنید . انشعاب ، شکستگی یا هر مورد آسیب قابل مشاهده را چک کنید و اگر دیدیدسریع سیم را عوض کنید . سیم کش را هم چک کنید . 

حواسان باشد که از سیم‌های داخلی دوری کنید . بیشتر آن‌ها برای تغذیه یخچال‌های صنعتی لبنیاتی طراحی نشدند و میتواند شما را در معرض ابطال گارانتی قرار دهند .

فیوز : بعضی اوقات یکیخچال صنعتی لبنیاتی به خاطر قطع شدن مدار یا سوختن جعبه فیوز ، روشن نمی‌شود . جعبه فیوز را چک کنید تا ببینید آیادرست کار می‌کند یا نه .

مشکلات سیم کشی : شاید سیم کشی شما اشکال داشته باشد و لازم باشد ببینید که آیا ایراد از سیم‌های زمین یا سیم‌ کشی درون پریز است . یک راه راحت برای عیب یابی از راه آشکار ساز ولتاژ است .

علت گرم شدن یخچال صنعتی لبنیاتی :

گرمای بیش از اندازه : اگر یخچال صنعتی شما در مقابل نور خورشید قرار می‌گیردیا آشپزخانه شما بیش از اندازه گرم است امکان دارد نیازی به عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر صنعتی لبنیاتی نداشته باشیدو لازم باشد مکان آن را به مکانی خنک تر عوضکنید.

بهترین اموزش تعمیرات یخچال صنعتی

واشرو لولا : آسیب دیدن واشر لاستیکی یخچال صنعتی بعضی مواقع علت سرد نشدن یخچال صنعتی لبنیاتی است . اگر لولا درب دچار خرابی شده باشد این مورد صدق می‌کند . بعضی مواقع میتواند ایراد از این باشد که درب یخچال زیاد باز می‌شود و همین دلیل موجب اثر شبیه به آن می‌شود . تا میتوانید تعداد دفعه های باز کردن آن را کم نید و بقیه را راهنمایی کنید همین کار را بکنند .

کویل‌های کندانسور : کویل‌های کندانسور مبرد را خنک می‌کنند و به آن کمک میکند تا خنک بماند . خاک ، گرد و غبار ، گریس و بقیه مواد زائد تمایل به عایق کاری این کویل‌ها دارند و در نتیجه عملکرد آن‌ها را مشکل می‌کند . کویل‌های کندانسور خود را چک کنید و تمیز کنید تا یخچال صنعتی لبنیاتی مجدد راه اندازی شود .

ترموستات : ترموستات خراب یعنی اینکه هوای خنک در موقع نیازبا کمپرسور تولید نمی‌شود . برای اینکه ببینیم آیا ترموستات خراب شده یا نه از دماسنج برای چک کردن دمای درون یخچال صنعتی لبنیاتی استفاده نمایید .

  بیشتر بخوانید  :      تعمیر و نگهداری مایکروفر هیتاچی

اگر با آنچه که ترموستات شما نشان می‌دهد فرق داردم مکن است ترموستات خراب باشد و نیاز به تعویض دارد . پیش از انجام این کار اطمینان حاصل کنید که ترموستات با مواردی که میتواند خوانش دما را تغییر دهد دچار گرفتگی نشده باشد .

کمپرسور : اگر بعد این راه ها یخچال صنعتی لبنیاتی شما هنوز سرد نیست شاید با یک کمپرسور خراب مواجه هستید . ببینید که آیا چیزی سد راه جریان هوا از کمپرسور شده است یا نه اگرندارد از یک متخصص حرفه‌ای برای تعمیر یخچال صنعتی لبنیاتی خود کمک بخواهید .

علت نشتی یخچال صنعتی لبنیاتی :

گرفتگی تخلیه یخ زدایی : وقتی که تخلیه یخ زدایی دچار گرفتگی می‌شود یخچال صنعتی شما تلاش میکند تا برای انجام کار خود دو برابر بیشتر کار کند و تراکم روی کویل‌ها صورت می‌گیرد دوباره آب شروع به نشتی می‌کند . زهکشی یخ زدایی خود را چک کنید و مسدود کنید و چند روز صبر کنید تا ببینید که تو رفتگی دیگر تشکیل می‌شوند یا خیر .

اموزش تعویض قطعات یخچال صنعتی

اگرباز ایراد داشت شاید زهکشی یخ زدایی شما توسط ذرات ریز مثل خرده‌ها دچار گرفتگی شده باشد . برای برطرف کردن آن ها ، موجودی و لوازم خود را به خنک کننده زیر پیشخوان انتقال داده و  پوشش پلاستیکی سوراخ تخلیه را بردارید و حالا از یک قیف برای ریختن آب گرم در فاضلاب استفاده نمایید . این کار به پاک کردن زباله‌های مسدود شده کمک می‌کند .

ایراد خط تامین آب : شلنگ پلاستیکی که از فیلتر آب به پشت یخچال صنعتی لبنیاتی می‌رود را برای آسیب دیدگی چک کنید و اگر متوجه تجمع قطره های آب در قسمت بیرون آن شدید ایراد از خط تامین آب است که می‌توانید خودتان آن را عوض کنید .