021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش تعمیرات یخچال فریزر ساید پلار

اموزش تعمیر ساید بای ساید

وسیله ای کاربردی برای استفاده در فضاهای کوچک همچون آپارتمان ، ادارات ، بیمارستان ها ، خوابگاه ها و مکان هایی از این قبیل می باشد که به کمک آن می توانید انواع مواد غذایی ، نوشیدنی ، میوه و سبزیجات را تا مدت ها تازه و در دمای مطلوب نگهداری کرد .

محفظه داخلییخچال دارای 2 طبقه قابل جابجایی از جنس پلاستیک مقاوم می باشد و قسمت پایینی آن نیز بصورت جای میوه و سبزیجات کاربرد دارد و درب آن از قسمت داخلی دارای دو طبقه حفاظ دار برای قرار دادن انواع بطری و نوشیدنی است . به صورت تک درب طراحی شده و مجهز به لاستیک دور درب جذب بوده که مانع خروج هوای سرد محفظه داخلی شده و موجب می گردد تا بازده و عمر مفید دستگاه افزایش یابد .

علت کار نکردن فن یخچال فریزر ساید پلار :

در یخچال فریزر ساید پلار 2 تا 3 فن وظیفه خنک کردن موتور و انتقال سرما را دارند و کارنکردن و معیوب شدن هرکدام از این فن ها باعث اشکال  در عملکرد یخچال و سرد نکردن یخچال فریزرپلار میشود . برای تست فن یخچال درب را باز کنید در کناره درب یخچال یک شاسی یا سویچ وجود دارد ، با فشاردادن این کلید میتوانید ببینید فن کار میکند یا خیر . برای فن یخچال هم همین گونه مسیر را طی کنید . برای تست فن کمپرسور ببینیدوقتی که موتور در حال کار کردن میباشد باید فن نیز موازی با آن کار کند در غیر این صورت یکایراد در فن یا برد یا سیم کشی یخچال فریزر ساید پلار وجود دارد .

  بیشتر بخوانید :        تعمیر ماشین ظرفشویی زیرووات

علت برفک زدن یخچال فریزر ساید پلار :

دیفراست خراب است _ غذای گرم داخل یخچال فریزر گذاشتید_ گاز یخچال کم شده است و فن کارنمیکند .

گذاشتن غذای گرم : باید غذا به دمای محیط برسد و سپس اقدام به گذاشتن آن در یخچال فریزر پلار کنید . با ورد غذای گرم و بخار آن به داخل یخچال  در اثر برخورد بخار به لوله های سرد یخچال فریزر سایدپلار بخار تبدیل به آب و در اخر تبدیل به یخ یا برفک خواهد شد . این ایراد یخچال فریزر ساید پلار شما از کار میاندازد ، اگر این اتفاق برای یخچال شما افتاده است میتوانیدیخچال را بمدت 8 ساعت از برق بکشید تا یخ و برفک آن آب شود و دوباره از یخچال فریزر ساید پلار استفاده نمایید .

خالی شدن گاز یخچال : اگر گاز یخچال فریزر کم شده باشد میتواند سبب بروز برفک در لوله های اواپراتورشود . وقتی که مقداری از گاز یخچال فریزر ساید پلار خالی میشود فشار گاز کم میشود و گاز نمیتواند با سرعت از اواپراتور یخچال فریزر ساید پلار عبور کند سپس در صفحه یخ میزند و در جای خود ثابت و از گردش باز میماند . برای برطرف کردن ایراد یخچال فریزر ساید پلار گاز به یخچال بزنید .

آموزشگاه تعمیرات ساید بای ساید

علت صدای زیاد و غیر عادی یخچال فریزر ساید پلار :

موتور_ فن ها و برد الکترونیکی از دلیل های صدای زیاد یخچال فریزر ساید پلار است .

خرابی موتور :

موتور از یک هسته، روتور ، استاتور ساخته شده است و حرکت مکانیکی روتور طی زمان بر اثر وارد شدن ضربه یا تکان های شدید میتواند صدای زیاد و بلندی را ایجاد کند .

برد الکترونیکی :

وقتی که موتور یخچال فریزر ساید پلار شروع بکار میکند پیش از شروع یک صدا شبیه به صدای کلیک شنیده میشود . اگر رله ها یا موتور یخچال خراب باشد این رله بارها قطع و وصل میشود و چون این قطع و وصل سریع اتفاق می افتد صدای زیاد را بوجود می آورد .

  بیشتر بخوانید :       آموزش برنامه نویسی رباتیک

علل نشتی یخچال فریزر ساید پلار :

آب حاصل از ذوب شدن برفک یخچال فریزرسایدپلار توسط یک شیلنگ به پشت موتور منتقل میشود . این کار سبب تخلیه آب و خنک شدن موتور میشود . امکان گرفتگی این قسمت توسط یخ یا قطعات خارجی وجود دارد و همین ایراد ساده میتواندموجب ایجاد این ایراد در یخچال فریز رساید پلار شود . بعضی از مدل های یخچال برای پیشگیری از یخ زدن آب داخل لوله یک المنت بنام المنت در این جایگذاری شده است . بعضی اوقات هم از کار افتادن یا سوختن این المنت موجب ایجاد این مشکلات میشود .

علل ارور یخچال فریزرساید پلار :

این سیستم هنگامیکه هرکدام از قطعات بدرستی کار نکنند وارد عمل میشود و با دادن اخطار به صورت بوق ممتد یا کد یا روشن شدن یه چراغ خاص به ما هشدار میدهد . هرکدام از این عدد یا چراغ یا خط هایی که برروی صفحه نمایش ایجاد میشوند دارای معنا و مفهوم خاصی هستندکه باید به دفترچه راهنما مراجعه کرده و ارور یخچال فریزرساید پلار را مطالعه کنید .

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

دلایل داشتن سرما یخچال و نداشتن سرما فریزر ساید پلار :

کم شدن گاز یخچال_ کار نکردن فن یخچال_ خرابی دریچه دمپر_خرابی سنسور یخچال فریزر ساید پلار_ مسدودی مسیر گازمیباشد . برای عیب یابی دقیق تر باید دستگاه بررسی شود و قطعات تست شوند .

دلایل گرم شدن یخچال فریزر ساید پلار :

وجود ایراد در موتور _ گازیخچال _ دیفراست_ کارنکردن فن ها _ بسته نشدن درب یخچال فریزر ساید پلار_ خرابی سنسورها و خرابی برد الکترونیکی از دلایل گرم شدن شدن یخچال فریزر ساید پلار میباشد .