021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

تعمیر و نگهداری مایکروفر هیتاچی

آموزش تعمیر مایکروفر

از مدل های پر کاربرد میباشد که برای استفاده روزانه بسیار کارآمد میباشد همچنین ابعاد متوسطی دارد و برای خانواده های کم جمعیت همچنین برای محل کار بسیار مناسب است و جایی زیادی را اشغال نمیکند به دلیل فضایی کاربردی که دارد مصرف برق آن نیز کم بوده و در هر ساعت از روز میتوان از آن استفاده کرد .

این مدل دارای یخ زدایی نیز میباشد و میتوان تا 1 کیلو مواد یخ زده را برای مصرف کننده یخ زدایی کنید . این دستگاه ظاهر زیبایی دارد و بسیار کوچک و جمع‌ و جور است و فضای کمی اشغال می‌کند . داخل دستگاه دارای روکش لعابی است و به‌ راحتی می‌توان دیواره‌های داخلی را تمیز کرد .

بعد از گرمای پیش از حد خاموش می شود :

خودکار خاموش کردن ماکروفر توسط المنت وقتی که دمای منبع ماکروویو بسیار بالا می رود انجام می شود_ اگر فن خراب باشد و نتواند کار کند ماکروویو ممکن است قادر به اجرا نباشد ، چون اگر پخت و پز را انجام دهد به سرعت گرما تولید می شود_ امکان دارد ماکروفر بدون فن کار کند چون سنسورهایی که سطح بالاتری از گرما را تشخیص می دهند که خراب شده باشند_ اینکار می تواند ماکروویو را بدون توجه به درجه حرارت آن اجرا کند_ آپشن خاموش شدن خودکار ماکروفر یکی از گزینه های پر اهمیت در موقع انتخاب ماکروفر است . بدانید که در صورتی که ماکروفر شما این امکان را داشته باشد می توانید از خطراتی نظیر آتش سوزی در ماکروفر به علت دمای بیش از اندازه پیشگیری کرد .

  بیشتر بخوانید  :       آموزش انواع پکیج دیواری شوفاژکار

علت جرقه زدن ماکروویو هیتاچی :

جرقه زدن مایکروفریکی از مشکلات رایج در این ماکروویو است . اگر آنتن سر لامپ مگنتران معیوب شده باشدو دهنه آن گشاد شده باشد یا سیاه شده باشد سبب جرقه زدن ماکرویو میشود_ لامپ مگنترون را چک کنید_ میتواند ایراد از سوراخ شدن ورق میکا باشد_ حواستان اشد که فلزی درون ماکروویو هیتاچی جا نمانده باشد .

علت بسته نشدن درب ماکروویو هیتاچی :

اگر درب مایکروویو هیتاچی درست بسته نمیشود اول قفل و دستگیره درب مایکروفر هیتاچی را چک کنید ومیکروسوییچ درب را هم مورد بررسی قرار دهید .

دلایل گرم نشدن ماکروویو هیتاچی :

این ایراد بعضی مواقع حتی وقتی که لامپ روشن باشد هم اتفاق می افتد_ مشکلات ناشی از مگنترون می تواند باعثایجاد این ایراد شود_ خرابی دیویدهمموجب این مشکل میشود .

عیب یابی ماکروفر

از ولتاهم متر برای چک کردن دیوید استفاده نمایید_ بعضی اوقات مگنترون از کار می افتد اما دیوید درست عمل می کند_ میتواند مشکل مربوط با خازن باشد_ خرابی قفل درب ماکروویو موجب شده تا دیگر گرمایی تولید نمی شود_ راه برطرف شدن این ایراد در تعویض مگنترون ماکروویو هیتاچی است .

علت دود کردن ماکروویو هیتاچی :

داخل ماکروفر قطعه های گوناگونی قرار دارند . یکی از این قطعات برد الکترونیکی ماکروفر است که بر روی همان نیزیک جین قطعه قرار گرفته است و هر کدام از آن ها مستعد خرابی ، سوختن ، ذوب شدن و دود کردن میباشند . اگر ماکروویو هیتاچی شما دود کرد سریع آن را از برق بکشید و اگر دسترسی به کابل آن ندارید برق را سریع قطع کنید . بلند شدن دود از ماکروفر ممکن است با بویی شبیه پلاستیک سوخته همراه باشد .

  بیشتر بخوانید  :       عیب یابی برد لباسشویی امرسان

علل خاموش شدن ناگهانی ماکروویو هیتاچی :

خاموش شدن یهویی یکی دیگر از مشکلات در مایکروویو هیتاچی به شمار می رود .

گرفتگی هواکش : ماکروویوها دارای هواکش میباشند ؛ اگر تکه های باقی مانده غذا و چربی ها ورودی هواکش را مسدود کند موجب خاموش شدن ماکروویو هیتاچی می شود . وقتی که ماکروویو هیتاچی به برق وصل نیست ورودی هواکش ها راکامل تمیز کنید .

خرابی برد : در وسایل الکترونیکی برد نقش فرماندهی را برعهده دارد . خراب بودن برد ماکروویو و قطعات آن یکی دیگر از علت های خاموش شدن ماکروویو هیتاچی است .

معیوب شدن محافظ حرارتی : محافظ حرارتی ماکروفر از بالا رفتن حرارت ماکروویو پیشگیری می کند . خراب بودن این قطعه سبب تشخیص اشتباه حرارت و در نتیجه خاموش شدن یهویی ماکروویو هیتاچی می شود .

بهترین آموزشگاه تعمیرات مایکروویو

علت برق داشتن بدنه ماکروویو هیتاچی :

داشتن بدنه ماکروفر هیتاچی میمکن است به دلیل اتصال درون بدنه رخ داده باشد یا اینکه سطح زیرماکروویو هیتاچی  خیس شده یا اینکه با دست خیس ماکروویو  را لمس کرده باشید . اگر ماکروویو برق دارد باید برای جلوگیری از بروز حوادث ناخوشایند مثل : برق گرفتگی آن را از برق بکشید وسریعا اقدام به تعمیر آن کنید اگرکه مهارت ندارید از تعمیرکار کمک بگیرید .

علل روشن نشدن ماکروویو هیتاچی :

امکان دارد کابل ماکروویو خراب شده باشد یا منبع تغذیه داخل ماکروویو هیتاچی دچار ایراد شده باشد . در هر شرایط ماکروویو باید باز شود . اگر لامپ ماکروفر روشن می شود ولی سینی دستگاه ماکروویو هیتاچی نمی چرخد ، یا سینی می چرخد ولی غذا گرم نمی شود ، اینجا با دو مشکل داخلی که به ترتیبایراد در سیستم کوپلینگ و معیوب شدن مگنترون نام دارند مواجه هستیم که باید تعمیر شود .