021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آشنایی با برد الکترونیکی اتو بخار

آموزشگاه تعمیر برد الکترونیکی

در حال حاضر دنیای اتوها از جمله اتوی بخار آنقدر وسیع شده‌است که هر کس بخواهد اتوی موردنیازش را انتخاب کند با تنوع وسیعی ربه رو می‌شود . که تصورها درمورد اتو به این شکل است که یک سطح فلزی داغ دارد و می‌تواند لباس‌های چروک را صاف ‌کند . اما کافیست کمی فراتر به این دنیا ورود کنید تا ببینید این سطح فلزی صاف کننده می‌تواند انواع مختلفی داشته‌باشد . 

البته این نکته را فراموش نکنید که کف استیل برای اتوهای بخار گزینه مناسبی نیست . چون در زمان اتوکشی ممکن است لباس‌تان برق بیافتد . اتوبخار پرطرفدارترین نوع اتوهاست که طیف قیمت‌ وس بخار مورد نیاز در مخزن دستگاه است و معمولا بر روی میز و قرار می‌گیرد و بخار از طریق لوله‌ای به اتو منتقل می‌شود . این نوع اتو بیشتر از آنکه مصرف خانگی داشته باشد در خیاطی‌ها استفاده میشود .

برد الکترونیکی اتوبخار :

برد الکترونیکی اتو بخار یک قطعه بسیار حساس با وظایف زیاد دراتو پرس قرار دارد که وظیفه ارسال و دریافت پیغام های گوناگون را برعهده دارد . پس دستگاه بدون برد ، به معنای دستگاه بدون رهبر می باشد که هر لحظه امکان دارد خرابی های زیاد و متعددی برای دستگاه رخ دهد . به همین علت دستگاه اتو بخار مجهز به برد است تا تمامی قطعات دستگاه در چارچوب برد الکترونیکی عمل کنند و خرابی جدی متوجه دستگاه شما نشود .

  بیشتر بخوانید :      دلایل خرابی سشوار کنورث

برد به تنهایی متشکل از مقاومت ، دیود ، خازن و ترانزیستورهای متعددی می باشد که از کنار هم قرار گرفتن این قطعات ، ما به یک برد می رسیم که وظیفه کنترل و رهبری دستگاه را بر عهده می گیرد . از این رو خراب شدن برد می تواند شروعی برای سایر خرابی ها در اتو بخارباشد و بقیه قطعات اتو بخاربخاطرخرابی برد یا کارایی خود را از دست خواهند داد و یا اینکه دیگر کنترلی بر روی آنها وجود نخواهد داشت .

علل خراب شدن برد اتو بخار : 

برد اتو بخارهم توانایی و قابلیت های زیادی دارد وهم می تواند درشرایط گوناگونی دچار خرابی شود .

از اتوبخار : برای استفاده صحیح از اتوبخار باید طبق دفترچه راهنمای آن پیش بروید در غیر اینصورت مشکلاتی برای اتو پرس شما رخ خواهند داد که با انجام راهکارهای مختلف موفق به تعمیر آنها نخواهید شد . با این وجود اگر با استفاده نادرست و طولانی مدت به اتو بخار فشار قابل توجهی وارد کنید ، احتمال سوختن و خرابی برد اتو بخار وجود دارد . حداکثر هفته ای یکبار از اتو بخار استفاده کنید واز آب مقطر استفاده کنیدو در صورت نیاز ، اتو بخار را به برق متصل کنید و ۱۵ دقیقه از اتو بخار استفاده کنید .

اموزش تعمیرات برد الکترونیکی

استفاده نکردن از اتو بخار : اگر اتو بخار را صرفا  ۳ بار در چند ماه اخیر استفاده کرده اید ، با روشن کردن اتو پرس با صدای بوق ممتد روبرو خواهید شد که این مشکل نشانگر خرابی برد می باشد پس برای شما داریم این است که حتما از اتو بخاار هفته‌ای یکبار استفاده کنید تا آسیبی به قطعات الکتریکی آن وارد نشود و نیازی به تعمیرات اتو بخار نداشته باشید .

نوسانات برق : اگر از محافظ برق استاندارد سر راه اتو بخار استفاده نکنید ، احتمالا خرابی های زیادی مثل خرابی برد الکترونیکی اتو بخار رخ میدهد که حل کردن  آنها هزینه‌ بر خواهد بود به همین علت حتما تحت هر شرایطی از محافظ برق استاندارد سر راه اتو بخار استفاده کنید تا نوسان برق باعث خراب شدن قطعات الکتریکی و حساس دستگاه شما نشود .

به پایان رسیدن طول عمر : اگر اتو بخار برای 4 سال اخیر و بیشتر می باشد ، احتمالا علت خرابی برد الکترونیکی دستگاه ناشی از اتمام طول عمر مفید آن است و حتما برد باید تعمیر یا تعویض شود .

  بیشتر بخوانید :       کاربرد پیپ در بازار مالی فارکس

نکات مهم درنگهداری اتو بخار :

  • مخزن اتو را با دقت آب بریزید و مواظب باشید که آب روی اتو نریزد .
  • موقع پر کردن آب اتو مواظب باشید که بیش ‌از اندازه آن را پر نکنید .
  • موقع اتو زدن لباس های دکمه دار و زیپ دار مراقب باشید که کفی فلزی اتو آسیب نبیند .
  • اگر اتو رسوب گرفته بود  از سرکه و جوهر نمک برای رسوب زدایی آن استفاده کنید .
  • پس از اتمام اتوکشی مخزن راه عبور آب را ببندید تارسوب نگیرد .
اموزش تعمیرات برد الکترونیکی

علت روشن نشدن اتوبخار :

اگر اتو بخارو یا اتو مخزن دار سیستم الکترونیکی دارد ، یکی از علت های که ممکن است موجب کار نکردن یا روشن نشدن اتو شود ، خرابی برد الکترونیکی است و حتما برد باید تعمیر یا تعویض شود .

علت صدای اتوبخار :

برخی ازاتو بخارها فاقد برد الکترو نیکی میباشد که دارای المنت ، ترموستات ، پمپ‌ و  سنسور میباشد . در مدل دیگر که دارای برد الکترونیکی لست ، شرایط خاصی درعملکرد و نحوه نگهداری دارد.بوق زدن دستگاه اتو بخار یکی از ارور های این مدل از دستگاه است که موجب مشکلاتی مانند گرم نشدن اتو بخار می شود . برای جلوگیری از بوق زدن اتو بخار این میباشد که از دستگاه اتو پرس هر هفته استفاده کنید و این موضوع باعث میشود هم برد الکترونیکی دستگاه و هم قسمت بخاربه مشکل نخورد .