021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش افزایش باطری اندروید

اموزش تعمیرات موبایل فنی حرفه ای

یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی اندروید را می‌توان باطری دستگاه بیان کرد که نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ ای میباشد. با این که کاربران گوشی‌های اندروید برای سلامت دستگاه خود ارزش بالایی قائل میباشندگوشی اندروید دریغ نمی‌کنند .استفاده کردن از شارژرهایی که کیفیت خوبی ندارند می‌تواند صدمه غیرقابل جبرانی را به باتری دستگاه وارد کند .

کاهش عمر باتری موبایل می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. مدام باید به دنبال پریز برق و شارژر باشیم. عوض کردن باطری هم، پرهزینه میباشد. همهٔ این‌موارد موجب می‌شود که کاربران دغدغهٔ طول عمر باطری را داشته باشند.

شارژ اولیه گوشی

شارژ اولیه گوشی را می‌توان یکی از اولین عبارت‌هایی دانست که درزمان خرید گوشی اندروید مطرح کرد اما واقعیت این است که در حال حاضر باطری‌های گوشی‌های موبایل از نوع لیتیوم میباشند و دیگر درزمان خرید لازم به شارژ اولیه نمیباشند؛ در حقیقت این یک باور اشتباه بوده که دربین مردم وجود داشته. توجه کنید که باطری گوشی‌های هوشمنددر زمان تولید، شارژ شده  و مورد بررسی قرار خواهند گرفت و یک مرحله دیگر هم در کارخانه موبایل شارژ خواهند شد .

  بیشتر بخوانید :    آموزش انواع سلف موبایل

پاور بانک و شارژر فندکی برای همیشه نیست

قبل از توضیح دادن این قسمت باید بدانید که پاور بانک یا شارژر فندکی برای این میباشد که اگر شما در جایی گیر کردید و نیازبه شارز کردن باطری گوشی خود داشتید بتوانید گوشی خود را شارژ کنید. بهترین روش برای شارژ کردن باطری گوشی، آداپتوری میباشد که کمپانی سازنده همراه گوشی داخل جعبه قرار داده است .

وصل نکردن گوشی از شب تا صبح به شارژر

خیلی از کاربران عادت به این دارند تا آخرین لحظه که بیدارهستند با گوشی کار کنند و قبل از اینکه بخوابند گوشی خود را به شارژوصل میکنند و گوشی تا صبح در شارژ میماند. حالا سوال این است که این کار به باطری گوشی آسیب وارد میکند یاخیر .اگر شما به صورت مداوم این کار رو انجام دهید  باعث میشود عمر مفید باطری گوشی شما کاهش یابد. پس بهتره میباشد این کار را انجام ندهد. چنانچه در صورت اجبار نیاز داشتید که گوشی خود را در شب شارز کنید ویا فراموش کردید وگوشی اندروی شما تا صبح درشارژ بماند. آیا بازهم امکان کاهش عمر مفید باتری شما وجود دارد یا خیر .

آموزش تعمیر موبایل در تهران

چنانچه این اتفاق یک بار باشد یا به صورت مداوم تکرارنشود اتفاقی برای عمر باطری شما نخواهد افتاد .

نگه نداشتن باطری به طور دائم در شارژ

گوشی های هوشمند هنگامی که درصد باتری به 100% می رسد خود به خود عمل دریافت شارژ را متوقف می کنند . ولی همین وصل بودن دائم شارژر به گوشی باعث به وجود امدن گرما در گوشی اندروید شما می شود که دشمن بزرگ باطری به حساب می اید .  گذشته از این هنگامی که شارژر بطور دائم به گوشی وصل باشد به محض کم شدن شارژ باتری ، شروع به جبران شارژ کاهش یافته می کند که سبب ایجاد اختلال در سیستم نرم افزاری و سخت افزاری میشود وهمین امر موجب اسیب رسیدن به باطری وکاهش عمر باطری گوشی شما میشود. پس اجازه ندهید باطری بطور دائم در شارژ باقی بماند .

  بیشتر بخوانید :    عیب یابی گوشی های اندروید

جدا کردن قاب گوشی

بزرگترین دشمن برای باطری موبایل ، گرما میباشد که یکی از علت های کم شدن عمر باطری گوشی به شمار می اید . گوشی موبایل به طورخودکار در زمان شارژ شدن از خود گرما تولید می کند اما این گرما زیاد نمیباشد. ولی هنگامی که شما قاب گوشی را در زمان شارژ از گوشی جدا نکنید ، موجب میشود که گرما داخل گوشی باقی مانده و عمر باتری خود را کم کند .

کنار گذاشتن باطری به مدت طولانی

حتماً دقت کرده‌اید که وقتی موبایل راخرداری میکنید معمولاً باطری خالی نمیباشد و مقدار کمی شارژدر ان وجود دارد. در حدی که بتوان  وسیله را تست کرد. ولی هیچ‌وقت در زمان خرید موبایل ، دیده نشده که آن‌ها تا ۸۰٪ یا ۹۰٪ یا ۱۰۰٪ شارژ شده باشند .

آموزش تعمیرات گوشی مهیاد برزین

علت این میباشد که باتری‌های لیتیوم یون برای کنار گذاشته شدن طی زمان طولانی،‌ بهتر میباشد شارژ کامل نباشند. بهترین حالت از بابت سلامت باتری این میباشد که باتری در یک وضعیت میانه مانند بین ۲۰ تا ۵۰ درصد شارژ شده باشد .

بنابراین اگر که پاوربانک خریداری کردید، چنانچه حس کردید که تا مدتی از آن استفاده نخواهید کرد، آن را تا ۱۰۰٪ شارژ نکنید. ترجیحاً صبر کنید تا قبل استفادهٔ واقعی و جدی، آن را شارژ کنید. این مسئله  را حتی زمانی که می‌خواهید لپ‌تاپ یا موبایل را برای مدت  زمان طولانی کنار بگذارید هم حتما رعایت کنید .