021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش انواع لپ تاپ از نظر کاربرد

اموزش عیب یابی لپ تاپ

لپ تاپ ها کامپیوترهایی کوچک و قابل حملی هستند که دارای صفحه ی تصویر صاف می باشند و دارای صفحه ی کلیدی می باشد که روی هم تا خواهند شد . این لپ تاپ ها دارای باتری های قابل شارژ می باشند . لپ تاپ هایی که در حال حاضر از آنها استفاده میکنیم اول ظاهری بسیار ساده و ابتدایی داشتند . 

به دلیل ویژگی های بسیار زیاد این نوع کامپیوترها مخصوصا ویژگی قابل حمل آن ، آنها را می توان در موارد خاص و به صورت متفاوت استفاده کرد . اولین رایانه قابل حمل در سال در سال 1981 ساخته شد. با وجود اینکه این رایانه قابل حمل بود، اما وزن سنگینی داشت ؛ این رایانه با صفحه نمایش 5 اینچی تولید و ساخته شد .

کاربرد انواع لپتاپ برای خرید :

لپ تاپ نو : لپ تاپ نو بر عکس استوک و دسته دو متوسط هیچ کسی روشن و استفاده نشده است و بعضی از لپ تاپ های نو سیستم عاملی هم بر روی آن ها نصب نشده است .

لپ تاپ استوک : اگرچه لپ تاپ استوک به طوری لپ تاپ دست دوم است ولی با لپ تاپ های دست دوم موجود در بازار ایران تفاوت هایی دارد .

لپ تاپ دست دوم : لپ تاپ دست دوم همان لپ تاپ های نو در بازار ایران می باشند که بعد از مدتی کارکرد صاحب آن تصمیم به فروش گرفته این لپ تاپ ها از همان پلمپ در ایران عرضه شده و معمولا دارای کارتن میباشند .

مدلهای لپ تاپ براساس کاربرد :

مک بوک : اولین تفاوت مک بوک با لپ تاپسیستم عامل آن ها میباشد چون سیستم عامل مک بوک مکین تاش است . مک بوک ایر نسبت به مک بوک و مک بوک پرو عمر باتری بیشتری دارد و مک بوک پرو نسبت به دیگر مک بوک ها، نمایشگر بهتری دارد .
اولترابوک : اولترابوک برای افرادی مناسب میباشد که دائم در سفر میباشند و دنبال یک لپ تاپ با امکاناتی مثل شارژ طولانی و حجم کم میباشند .
نوت بوک : نوت بوک توسط شرکت ان ایی سی طراحی کرد که فلاپی دیسک ، هارد درایو ، پردازنده ، رم ، پورت وی جی ای داشت . قدرت پردازش و قطعات سخت افزاری نوت بوک ها نسبت به نت بوک ها قوی تر است .
کروم بوک : این سیستم توسط شرکت گوگل توسعه یافته است . کروم بوک نسبت به دیگر لپ تاپ ها ، امنیت ، سرعت زیادتری دارد و درکروم بوک امکان پشتیبانی از اندروید وجود دارد .

آموزش تعمیرات لپ تاپ

هیبریدی : لپ تاپ هیبریدی را به عنوان یک لپ تاپ و یایک تبلت میتوان استفاده کرد . قیمت لپ تاپ هیبرید نسبت به لپ تاپ معمولی گران تر است . از تفاوت های دیگر  لپ تاپ هیبرید نسبت به لپ تاپ معمولی ، لمسی بودن صفحه نمایشگر است .

سرفیس : سرفیس ها که صفحه نمایشگر لمسی دارند ، توسط مایکروسافت ساخته شده . سیستم عامل این لپ تاپ ویندوز است و سرفیس پرو در سال 2013 معرفی شد . تفاوت سرفیس بوک با لپ تاپ ، لمسی بودن نمایشگر سرفیس و امکان تبدیل شدن به تبلت میباشد .

کاربردهای مختلف انواع لپ تاپ ها :

لپ تاپ صنعتی : معمولا از مواد ساخته شده که دارای استقامت و دوام بالایی در مقابل شرایط سخت از جمله گرد و غبار ، آب ، حرارت بالاو رطوبت دارد . این لپ تاپ ها در مقابل ضربه بسیار مقاوم هستند اگرچه به علت استفاده از مواد سخت وزن بیشتری نسبت به بقیه لپ تاپ ها دارد اما مورد نیاز همه‌ی صنایع می‌باشد .

  بیشتر بخوانید  :      اموزش عیب یابی گوشی سامسونگ A 24

گیمینگ : اگر به دنبال لپ تاپ گیمینگ میباشید باید به طراحی ظاهر لپ تاپ ، امکانات جانبی ، قدرت پردازشی و قدرت گرافیکی لپ تاپ اهمیت بدهید . لپ تاپ های گیمینگ وزن زیادی دارند اگر در کنار دیگر امکانات ، لپ تاپ وزن کمی هم داشته باشد بهترین گزینه برای شما میباشد .

حرفه ای : مناسب مهندسین و صاحبان کسب و کار میباشد . اگر به دنبال لپ تاپ حرفه ای هستید و شما یک مهندس و یا صاحب کسب و کار هستید . باید به دنبال لپ تاپی باشید که بدنه مقاوم ، عمر باتری زیاد ، قدرت گرافیکی و قدرت پردازشی بالا باشید .

تجاری : اگر برای استفاده تجاری به دنبال خرید لپ تاپ میباشید باید به نکته مهمی مثل امنیت و قدرت پردازش لپ تاپ اهمیت دهید .

آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ

مصرف شخصی :

اگرلپ تاپ برای تماشای فیلم و سریال میخواهید باید لپ تاپی را انتخاب کنید که صفحه نمایش  باکیفیتی داشته باشد .

دانشجویی :

پیش از خرید لپ تاپ دانشجویی باید به چند نکته دقت داشته باشید نکته اول کم حجم بودن لپ تاپ و نکته دوم قابلیت خروجی وی جی ای در لپ تاپ است . چون اغلب نمایشگرها و پروژکتورهای موجود در دانشگاه ها از اتصال وی جی ای استفاده می کنند .