021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش بررسی گوشی گلکسی A54

اموزش تعمیر موبایل

تلفن‌های همراه سری A سامسونگ گوشی‌های میان رده تا پرچمدار را شامل می‌شوند. از جمله محبوب‌ترین این گوشی‌ها می‌توان به a52 و a73 اشاره کرد. اما سامسونگ به تازگی عضو جدیدی را به این خانواده اضافه کرده است که گوشی گلکسی a54 5g دارد. امروزه سایت‌های مختلف و معتبری اقدام به خرید گوشی سامسونگ A54 5G با ظرفیت 256 گیگ رم 8 کرده‌اند .

 A54؛ باتری و سرعت شارژ

عمر باتری گلکسی A54 کمی ناامید کننده بود، به خصوص با توجه به اینکه یک باتری 5000 میلی آمپری درون خودش قرار داره و نیازی به کار سخت برای اجرای سخت افزار نیست. باتری A54 سامسونگ برای استفاده 2 روزه کافی نیست و اگه به این گوشی بیش از حد فشار بیارید، یک روز کامل، تمام چیزیِ که دریافت می کنید. مصرف باتری 2 روزه از گوشی بسیار قدرتمندتر گلکسی اس 23 اولترا آسونه و گلکسی A54 اگه نخواد فراتر از اون پیش بره، حداقلش باید با اون مطابقت داشته باشه. با توجه به مشخصات متوسط و اندازه باتری، دلیل اینکه عمر طولانی اون زیاد نیست، ممکنِ به کارایی پردازنده Exynos برگرده .

مصرف باتری متفاوته؛ با تماشای 30 دقیقه فیلم در یوتیوب، فقط 3% از باتری و بعد از 30 دقیقه بازی، 10% مصرف می کنند که هر 2 نسبتاً معمولی هستند. اما یک ساعت تماس ویدیویی واتس اپ از طریق Wi-Fi بیش از 20 درصد از باتری رو کم کرد .

  بیشتر بخوانید :     دلایل بالا رفتن عمر باطری شیائومی

بررسی اسپیکر گوشی سامسونگ A54 5G

اما هنگام بررسی مشخصات گوشی a54 باید به اسپیکرهای آن هم توجه کافی داشته باشید. در کل درباره این تلفن همراه می‌توان گفت که سامسونگ a54 از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کند که کیفیت صدای مناسبی دارند. یکی از این اسپیکرها بر روی لبه بالایی تلفن همراه و اسپیکر دیگر بر روی لبه پایینی گوشی قرار دارد. البته این تلفن از جک ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدا استفاده نمی‌کند. با این حال اسپیکرهای آن کیفیت صدای خوبی دارند. بنابراین اگر زیاد اهل موسیقی گوش کردن هستید این تلفن برای شما خوب است .

معایب گوشی گلکسی A54 سامسونگ چیست ؟

از معایب گوشی A54 سامسونگ می توان به نبود شارژر درون جعبه اشاره کرد! همچنین جک ۳.۵ میلی متری صدا نیز در این میان رده سامسونگ حذف شده است و خبری از آن نیست. یکی از مهم ترین نقاط ضعف این محصول مربوط به تراشه آن می شود که نسبت به نسل قبل پیشرفت بسیار محدودی داشته است . با تمامی این تفاسیر ، قیمت این دستگاه نیز با در نظر گرفتن مشخصات آن کمی بالاست .

آموزش صفر تا صد تعمیر موبایل

مشخصات سخت افزار و نرم افزاری Samsung A54

با اینکه پردازنده های اگزینوس از سری پرچمدار های سامسونگ حذف شدن ولی سامسونگ بازم برای گوشی های میان رده خودش سراغ این تراشه ها رفته و از اگزینوس 1380، نسل جدید تراشه های خودش برای گوشی A54 استفاده کرده. در استفاده معمولی و چرخیدن توی محیط کاربری و استفاده از اپ ها همه چی روون و خوبه و مشکل خاصی دیده نمیشه. تجربه بازی هم به لطف قدرت پردازشی مناسب این تراشه بسیار خوبه و به راحتی از پس اکثر بازی های مثل کالاف و PubG با گرافیک بالا و فریم در حدود 58 تا 60 بر میاد. لگ و کندی خاصی هم در طول بازی دیده نمیشه و با افت فریم به خاطر افزایش گرما یا طول مدت بازی هم طرف نیستم و به صورت ناگهانی افتی رخ نمیده. دما هم بعد از حدود 20 دقیقه بازی به 41 درجه میرسه ولی خیلی فشار زیادی به گوشی وارد نمیکند .

  بیشتر بخوانید :    آموزش آشنایی با گوشی گلکسی A54

نسخه وای فای ارتقا پیدا کرده و از وای فای 6 برای اتصال پایدارتر برای این نسخه استفاده شده. مثل سری S23 نسخه های پایه کمی تغییر کردن و همین موضع باعث افزایش قیمت نسبت به سال قبل شده. گوشی A54 توی سه نسخه با رم و حافظه 128/6 و 128/8 و 256/8 عرضه میشه و حافظه داخلی هم از نوع UFS 3.1 ساخته شده که باعث میشه سرعت اجرا و باز کردن برنامه ها کمی بهبود پیدا کند .

اندروید 13 و One UI 5.1 پکیج نرم افزاری این گوشی رو تشکیل میدن و یه تجربه به روز با آخرین آپدیت های عرضه شده برای رابط کاربری سامسونگ در اختیار شما قرار میگیره. امکانات شخصی سازی متنوع سامسونگ در کنار ظاهر زیبا و جذاب آیکون های اندروید 13 باعث میشه تجربه استفاده روزمره از گوشی روون و لذت بخش باشد .

آموزش تعمیر موبایل مهیاد برزین

بندی در مورد گلکسی  A54

میان رده‌های سامسونگ، در بسیاری از مدل‌ها به خوش قیمتی و امکانات نسبتا خوب معروف هستند؛ معادله‌ای که یک سمتش در گلکسی A54 بهم ریخت و با یک میان رده تقریبا خوب اما با قیمت در حد یک پرچمدار روبرو شدیم. اگر از قیمت ۳۵۰ دلاری این گوشی صرف نظر کنیم، بر اساس نتایج تست‌های سایت دوربین نسبتا قدرتمند 50 مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت، طراحی بسیار زیبای مشابه سری S23، بهتر شدن جنس بدنه و حذف پلاستیک از گزینه‌های سامسونگ برای ساخت قاب پشتی این گوشی، مهمترین مزیت‌هایی هستند که ارزش خرید گلکسی A54 را توجیه می‌کنند؛ از طرفی، استفاده از تراشه نه چندان محبوب اگزینوس ۱۳۸۰ در کنار مناسب نبودن این گوشی برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین میباشد .