021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

دلایل بالا رفتن عمر باطری شیائومی

آموزش تعمیر موبایل در تهران

در حال حاضر گوشی های شیائومی به علت ویژگی ها و عملکرد عالی خود شناخته شده اند . با این وجود یکی از زمینه هایی که بعضی اوقات امکان دارد این گوشی ها در آن ضعف داشته باشند، عمر باتری میباشد. اگر به دنبال استفاده حداکثری و مناسب از باتری گوشی شیائومی خود میباشید، ادامه این مقاله  را بخوانید .

ما باید به سلامت باتری گوشی خود توجه داشته باشیم چون که باتری معیوب می تواند عملکرد دستگاه را تحت تاثیر خود قرار بدهد و باعث خاموش شدن ناگهانی ان بشود.حتی بعضی از باتری‌هایی که وضعیت بدتری دارند ، با گذشت زمان متورم و منفجر میشوند.در ادامه ما به شما نشان خواهیم داد که برای بررسی سلامت باتری گوشی شیائومی چه کار باید کنید .

غیرفعال کردن ویژگی های غیر ضروری

یکی از بزرگترین ایراداتی که باتری گوشی شما را خالی می کند، ویژگی های غیر ضروری ان میباشد. مواردی مانند بلوتوث، GPS و NFC همگی می توانند باتری گوشی شما را در صورت عدم استفاده از آنها خالی کنند. پس مطمئن شوید که این ویژگی ها را زمانی که از آنها استفاده نمی کنید، غیرفعال کنید .

 بیشتر بخوانید :      آموزش عیب یابی برد گوشی شیائومی

حالت صرفه جویی در باتری را روشن کنید

حالت صرفه جویی در باتری یک روش عالی برای زیاد شدنطول  عمر باتری گوشی شما میباشد. وقتی حالت صرفه جویی را در باتری را روشن می کنید، گوشی شما عملکرد آن را کاهش داده  و فعالیت پس زمینه را محدود می کند. این کار باعث میشود مقدار قابل توجهی از عمر باتری شما را ذخیره کند.

برای فعال کردن حالت ذخیره باتری، به بخش تنظیمات  باتری و صرفه جویی در باتری رفته وان را روشن کنید.

یکی دیگر از روش های افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی ، استفاده از گزینه بهینه سازی باتری (battery saver) میباشد .  با فعال کردن این گزینه در گوشی شیائومی استفاده از برنامه های اضافی که در پس زمینه وجود دارد ، کم شده و مصرف باتری را کاهش می دهد . شما می توانید این گزینه را برای هر برنامه به طور جداگانه فعال کنید در مواقع خیلی ضروری که به شارژر و یا برق دسترسی ندارید و می خواهید گوشی خود را برای موارد ضروری روشن نگه دارید ، می توانید از این گزینه استفاده کنید .

اموزش تعمیرات موبایل فنی حرفه ای

فعال کردن این گزینه به شما این امکان را میدهد که حداکثر ۶ برنامه به غیر از پیشفرض تلفن، مخاطبین و برنامه پیام اضافه کنید. شما می توانید این گزینه را در قسمت battery saver فعال کنید . از دیگر برنامه هایی که به شما در بهینه سازی باتری گوشی شما کمک می کند ، نرم افزار Hibernator Pro میباشد. این برنامه جزء برنامه های force stop است . همانطور که گفته شد از اصلی ترین دلایلی که باتری گوشی شما زود خالی می شود ، برنامه های استارتاپ و اجرا شده در پس زمینه میباشند . در بیشتر مواقع شما هیچ استفاده ای از این برنامه ها ندارید و باز بودن آن ها فقط باعث اشغال شدن فضای رم و زیاد شدن مصرف باتری در دستگاه شما میشود . این برنامه به شما کمک خواهد کرد که این مورد را به صورت اختصاصی و از کار بیندازید .

 بیشتر بخوانید :      آموزش تعمیر برد انواع گوشی

با وارد شدن به قسمت barttery & performance  این امکان را به شما میدهد که انیمیشن های گوشی خود را از کار بیندازید. فعال بودن انیمیشن های گوشی سبب می‌شود که پردازنده گرافیکی شما به کار گرفته شده و باتری شیائومی شما زودتر خالی شود .

روشنایی صفحه درمصرف باتری شیائومی

مهم ترین بخشی که بر روی مصرف باتری شیائومی تاثیر میگذارد، صفحه نمایش شماست. پس بهتر میباشد از روشنایی کمتری برای صفحه نمایش خود استفاده کنید و نسبت به مکان‌های مختلفی که قرار میگیرید متعادل ترین حالت آن را در نظر بگیرید. همینطور به جای این که میزان نور صفحه موبایل شما به صورت خودکار تغییر پیدا کند، میتوانید این کار را به صورت دستی انجام دهید .

آموزش تعمیرات گوشی مهیاد برزین

در تمام حالت ها ویبره گوشی را قطع کنید

قطع کردن حالت ویبره باعث می شود که گوشی شما کمتر مورد استفاده قرار بگیرد و شارژ باتری شیائومی شما حفظ شود  . وهمینطورخوب است ویبره کیبورد هم خاموش باشد  این ویبره به عنوان یک بازخورد در زمان لمس صفحه نمایش عمل کرده و در اتمام زودهنگام باتری موثر میباشد .