021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی ریتون

آموزشگاه تعمیر لباسشویی

همانطور که میدانیم ماشین لباسشویی یکی از لوازم بسیار ضروری و مهم برای افراد می باشند . این دستگاه به دلیل مزایای و ویژگی هایی که دارند ، فرآیند شست‌ و شو را برای افراد آسان ترکرده است .

استفاده از این دستگاه به طور گسترده ای در بین تمامی مردم می باشد . دربعضی از مواقع پیش آمده با استفاده از ماشین لباسشویی متوجه شدید که در عملکرد آن اختلال پیش آمده است . به دلیل خرابی های سطحی که در این دستگاه رخ میدهد به راحتی میتوانید آن را تعمیر نمایید . از رایج ترین خرابی های لباسشویی میتوان به سر و صدای و لرزش لباسشویی ، خرابی برد ، بسته نشدن درب ، خرابی موتور و..اشاره نمود .

علت متوقف شدن ماشین لباسشویی :

سیستم چرخاننده ماشین لباسشویی از جمله بلبرینگ ، لگن و تسمه دچار خرابی و مشکلاتی شده است . سیستم چرخاننده ماشین لباسشویی باتوجه‌ به نوع شستشو ، میزان دفعات چرخش و سرعت آن را تعیین می‌کند .

  بیشتر بخوانید  :       آموزش تعمیر پمپ و هیدرولیک برگشت پکیج    

زمانیکه در حین شستشو، سیستم چرخش لباسشویی دچارخرابی شود ، ماشین لباسشویی متوقف خواهد شد .

بیش از حد داغ شدن موتور دستگاه :

موتور لباسشویی در بعضی اوقات ممکن است به دلیل فعالیت و کارکرد بسیار داغ شود . در صورتی که این موضوع رخ دهد مشکلی به وجود نمی آید . اما اگر موتور ابن دستگاه با هر استفاده ای داغ شود و دمای آن بیش از حد بالا رود ؛ بدون شک مشکلی در ان وجود دارد که باید برسی  و برطرف شود . موتور لباسشویی از قطعات بسیار مهم و پیچیده و حساس آن می باشد .

عد م چرخش دیگ در ماشینهای لباسشویی :

یکی ازمشکلات رایجی که برای لباسشویی پیش می آید عدم چرخش دیگ این دستگاه است . در بعضی از مواقع متوجه می‌شوید که ماشین لباسشویی شما روشن میشود اما دیگ آن برای شستشوی لباس نمیچرخد  . در صورت ایجاد این مشکل ممکن است ایراد ازموتور و یا تسمه لباسشویی باشد . 

اموزش تعمیرات لباسشویی ظرفشویی

به همین دلیل شما باید ازسالم بودن و عملکرد صحیح این دو قطعه اطمینان حاصل کنید . با بررسی کردن این قطعات به خصوص با بررسی پمپ تخلیه میتوانید عیب آن را برطرف کنید و مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی را حل نمایید . برای مثال ممکن است اشیا بین تسمه و دیگ ماشین لباسشویی گیر کرده باشد و مانع از چرخش دیگ دراین دستگاه شود . علاوه براین مشکل ممکن است این ایراد پیش آمده کاملا سطحی باشد و مشکل قراردادن بیش از حد ظرفیت لباس دردستگاه باشد. 

لرزش لباسشویی :

لرزش شدید ماشین لباسشویی درحین عملکرد ، یکی ازدلایل خراب شدن ماشین لباسشویی نیز می باشد . در ابتدا باید قبل ازهرکاری از تراز بودن لباسشویی خود اطمینان حاصل کنید زیرا این باعث لرزش این دستگاه میشود . درصورت تراز بودن لباسشویی باید قطعات دستگاه بررسی کنید .   

  بیشتر بخوانید  :       عیب یابی همزن برقی الکترواستیل

همچنین در صورت خرابی کمک فنرهای ضربه‌ گیر باعث لرزش ماشین لباسشویی میشود . در دور ماشین لباسشویی ، دو یا چهار عدد کمک فنرقرارگرفته‌اند که درصورت خرابی ، می‌توانند ضربه رابه بدنه منتقل کنند و باعث لرزش این دستگاه شود .

برد لباسشویی :

وظیفه ‌ی اصلی برد این دستگاه کنترل و هدایت فرمان‌ها است که از سمت دکمه استارت برای شروع کار ارسال میشود . همچنین وظیفه این دستگاه شامل دستوراتی است که تایمر در زمان شستشو ارائه میدهد . حال اگر به هر دلیلی برد لباسشویی آسیب ببیند دیگر نمی‌توان با ماشین لباسشویی کارکرد و حتما باید آن را تعمیر نماییم .

بسته نشدن درب لباسشویی :

یکی از دلایل رایج از کار افتادن دکمه های لباسشویی ریتون بسته نشدن درب دستگاه می باشد . در واقع ، ماشینهای لباسشویی تشخیص میدهند که درب بسته شده یا نشده . سپس ،درب دست گاه را قفل میکنند و دستور شروع را به دیگر اجزا داخلی می رسانند . 

اموزشگاه تعمیرات لباسشویی

اما اگر سوئیچ درب فعال نشود ، ماشین لباسشویی نیزروشن نمی شود . و اگر سوئیچ درب دچار خرابی شده باشد باید آن را تعمیر و یا تعویض نماییم .

مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی سامسونگ :

اگر ماشین لباسشویی شما دچار مشکلاتی شده و آب را تخلیه نمیکند باید برطرف کردن آن دلایل ان را پیدا کرده و مورد بررسی قرار دهید . خوشبختانه ، عیب یابی این مشکل معمولا این بسیار ساده است و عیب‌ یابی آن کار چندان سختی نمی باشد .