021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات یخچال صنعتی ایستاده چهار درب

بهترین آموزشگاه تعمیرات انواع یخچال صنعتی

از مشکلات بسیاری که برای یخچال های صنعتی چهار درب به وجود می‌آید ، خرابی قطعه ترموستات این یخچال است . در صورت خرابی ترموستات باعث می‌شود که سایر قطعاتی از جمله کمپرسور یخچال نیز نتوانند عملکرد درستی داشته باشند . و باعث از کار افتادن یخچال صنعتی میشود . 

اگر ترموستات یخچال ایستاده چهار درب خراب شود ، دیگر نمی‌توان دمای داخلی یخچال صنعتی را روی میزان مطلوب تنظیم نمود . همین موضوع باعث می‌شود که دمای داخل یخچال افزایش پیدا کند و مواد غذایی و خوراکی فاسد شود و یخچال صنعتی دچار نشتی آب شود .

خرابی کمپرسور یخچال صنعتی :

این قطعه در یخچال های صنعتی مانند قلب در بدن انسان عمل می کند . وظیفه کمپرسور این است که مواد غذایی در درون یخچال را سالم و خنک نگه دارد . در صورتی که کمپسور به درستی عمل نکند مراحل خنک سازی در یخچال صورت نمیگیرد . این قطعه وظیفه دارد که گاز فشار پایین را افزایش شدهد . کمپرسور در داخل یخچال باید هر چند وقت یکبار به صورت کامل پاکیزه شود . ممکن است ذرات چرب ، پرز و مو بر و آلودگی ها روی کمپرسور جمع شود که این باعث عدم کار کردن درست کمپرسور می شود .

علت یکسره کار کردن موتور یخچال صنعتی چهار درب :

موتور یخچال که شامل روتر ، پیستون ، بالشتک و.. که این موارد وظیفه کارکرد و قطعات مکانیکی در موتور سیکل گردشی دستگاه را برعهده دارد . دستور این قطعات در برخی از مدل ها از ترموستات فرمان اتومات کردن موتور را شامل می شود که به این قطعات اتومات کردن مکانیکی میگویند . در برخی از برند های دیگر اتومات مکانیکی وجود ندارد . به جای آن قطعه سنسور کابین است که همان کارکرد را دارد ولی به صورت پیشرفته تر عمل می کند زیرا  برد الکترونیکی دارد و دستور را از برد مخابره می کند .

آموزش عیب یابی یخچال صنعتی
 چرا یخچال گرم و فریزر سرد است :

ابتدا باید از ساده ترین بخش ها برای بررسی علت گرم بودن یخچال شروع کنیم . ابتدا باید لاستیک دو درب یخچال را بررسی کنیم که دچار پارگی و خرابی نشده باشد . در صورت پارگی و یا خرابی لاستیک دور درب یخچال باعث گرم شدن یخچال میشود . اگر مشکل از لاستیک دو درب یخچال نبود ممکن است مشکل از دیگر قطعات یخچال باشد . در صورت خرابی اوپراتور یخچال باعث گرم شدن فضای درونی یخچال میشود . همچنین قطعات دیگی از جمله دیفراست ، برد الکترونیکی ، فن اوپراتور ، برد کنترل دما دچار خرابی شده است که باید مورد بررسی قرار بگیرند و تعمیر شوند .

علت خرابی برد یخچال :

برد یخچال از قسمت‌های بسیار مهم و اصلی یخچال صنعتی نیز می باشد . کنترل کلیه کارکرد‌های موتور، ترموستات و فن‌ یخچال به دستور برد یخچال انجام می‌شود . خاموش شدن ناگهانی یخچال صنعتی چهار درب و از کار افتادن آن ، خاموش شدن موتور و کمپرسور یخچال ، خاموش شدن فن یخچال و برفک زدن آن و ایجاد صداهای غیر طبیعی از یخچال از جمله نشانه‌های خرابی برد یخچال می باشد .

برد یخچال وظیفه کنترل عملکرد اکثر قطعات مختلف یخچال را به عهده دارد . که با کوچک ترین خرابی در برد می‌تواند باعث خاموش شدن سریع و ناگهانی یخچال باشد . که باید برد یخچال مورد بررسی قرار گرفته و تعمیر و یا در صورت جدی بودن مشکل یخچال تعویض شود .

بهترین آموزش تعمخیرات یخچال صنعتی

نحوه تست فن یخچال :

فن برای خنک کردن کندانسور موتور یخچال استفاده میگردد که اگر فن یخچال دچار خرابی شده باشد تولید سرما نخواهد داشت و دمای یخچال افزایش پیدا میکند . برای بررسی نمودن و مطمئن شدن از سلامت فن یخچال برق یخچال را قطع می نماییم و ولتاژ 220 به فن وصل می کنیم . و فن شروع به کار می کند و متوجه می شویم که برق رسانی به فن ایراد داشته است و اگر عدد صفر را مشاهده کردید و شروع به کار نکرد فن دچار خرابی شده است که برای این کار باید به تعمیرات یخچال بپردازیم .

همانطور که گفتیم فن در اواپراتور یخچال وظیفه عبور هوا را از اواپراتور برعهده دارد  . هوای درون یخچال را سرد می کند ، در صورت خرابی و معیوب شدن این فن هوا درون یخچال فریزر گرم می‌شود و دمای بالایی در درون یخچال و فریزر جریان می یابد .