021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر انواع کمپرسور های سردخانه

بهترین آموزشگاه تعمیرات کمپرسور سردخانه

کمپرسور سردخانه دستگاهی است که با افزایش فشار گاز ، ظرفیت دستگاه سردخانه را کاهش میدهد و سپس گاز را با فشار تخلیه می نماید . کمپرسور ها انواع مختلفی نیز دارند . کمپسور ها شامل کمپرسور های دینامیکی که شامل کمپرسور های سانتریفوژ ، محوری و چرخشی می باشند و کمپرسور های جا به جایی که شامل اسکرال ، رفت و برگشتی و…می باشند .

آموزش عیب یابی کمپرسور سردخانه

کمپرسور یکی از قطعات مهم در سردخانه ها می باشد . با ورود مایعات در داخل قطعه کمپرسور ، باعث ایجاد صدا ، باعث یخ زدگی بدنه ، خرابی سیم ‌پیچ ها میشوند که این موارد از خرابی های کمپرسور می باشد . همچنین ممکن است کمپرسور سردخانه در اثر مشکلاتی که شامل  برفک زدن فن اوپراتور ، وجود مشکل در ترموستات ، خرابی خازن ، خرابی رله ترموستات ،  خرابی سسیستم انتقال حرارت دچار خرابی هایی شود که باید آنها را بررسی و چک نمایید .

کمپرسور اسکرول :

پمپاژ در کمپرسور اسکرول توسط دو روتور صورت میگیرد . در این دو روتور یکی متحرک و دیگری ثابت می باشد .  روتور ثابت در داخل محفظه کمپرسور ثابت می باشد و روتور متحرک بر روی مرکز آن قرار دارد . در بین این روتور ها محفظه ای تشکیل شده که گاز در انجا حرکت می‌کند. و در نتیجه آنها طوری تعیین شده اند که هیچ عملکردی نداشته باشند و همین امر، میزان سایش آنها را بسیار کاهش می‌دهد .

بیشتر بخوانید :     اموزش تعمیر گوشی گلکسی A 11

این نوع کمپرسور بیشتر برای فشرده سازی گاز های بدون روغن استفاده میگردد . با توجه به ویژگی های آنها ، دارای مزایایی نسبت به سایر انواع کمپرسور ها هستند . مدل‌های دیگر کمپرسور اسکرول واحد های آرامی هستند که قطعات تحرک کم تری دارند و بالا ترین راندمان را در بین انواع کمپرسورها دارند .

 کمپرسور سردخانه فریونی :

کمپرسورهای سردخانه فریونی در سردخانه های با ظرفیت تناژ کمتر از 2000 تن بسیار مناسب می باشند . و یکی از بهترین انتخاب ها برای این سردخانه ها استفاده از این کمپرسور ها می باشند  . در سیکل سردخانه‌های فریونی از CFC ها و HFC ها به عنوان مبرد استفاده میگردد . نوع این مبرد بر اساس نوع کمپرسور تعیین می‌شود .

آموزش عیب یابی کمپرسور سردخانه

کمپرسور پیستونی بیتزر :

کمپرسور پیستونی بیتزر در توان های مختلف به صورت کمپرسور رفت و برگشتی تولید میگردد .  این کمپرسور دارای کیفیت عالی و قیمت های به صرفه ای هستند . این کمپرسورها توان 1.5 اسب بخار تا 70 اسب بخار را دارا می باشند .

کمپرسور اسکرو بیتزر :

این کمپرسورها دارای کاربرد های زیادی در چیلر هوا خنک یا  پمپ های حرارتی دارند . از مزایای  این کمپرسور می توان به تنظیم و کنترل حجم ، کاهش تلفات جریان درونی و دستگاه جداکننده روغن داخلی اشاره می نماییم . کمپرسور اسکرو بیتزر جز استاندارد ترین کمپرسور اسکرو می باشد .

علت لرزش و صدای زیاد کمپرسور چیست ؟

ایراد های رایج کمپرسور ایجاد صدای بیش از حد می باشد . این مشکل به دلیل خرابی های مکانیکی و یا ورود مایع به داخل کمپرسور ایجاد می شود . این ایراد یکی از دلایل مهم ایجاد خرابی در کمپرسور است . در صورت شنیدن صدای غیر معمول از کمپرسور ، آن را باید خاموش نمایید و به دنبال رفع خرابی آن باشید . کمپرسورها به عنوان مغز یک سیستم سردخانه باید به صورت درست و اصولی نگهداری و سرویس شوند .

کمپرسورهای دیسکاس سردخانه :

این کمپرسورها محدوده تراکمی کمی دارند به این معنا است که میتوان در فصول زمستان تا جایی که کمپرسور اجازه میدهد میتوان دمای تراکم را کاهش داد . اگر دمای بیرون منفی شش درجه باشد طوری طراحی شده است که مصرف انرژی کم میشود .  

آموزش تعمیر کمپرسور
علت سوختن کمپرسور رفت و برگشتی :

یکی از عوامل خرابی این کمپرسورها بالا رفتن دمای رانش و دمای سرسیلندر می باشد . این باعث تجزیه روغن کمپرسور میشود . با تغییر رنگ روغن نشان می دهد که دمای رانش در کمپرسور افزایش یافته است . با افزایش تراکم کمپرسور ، درجه حرارت گاز رانش بالا رفته و این مورد باعث افزایش دمای دیواره سرسیلنــدر و دیگر اجزای کمپرسور میشود . بـالا بودن دمای رانش و در نتیجه افزایش دمـای سرسیلنــدر باعث اختلال در کارکرد کمپرسور می شود که باعث از کار افتادن آن می شود .

علت یخ زدن لوله برگشت کمپرسور سردخانه :

اگر سردخانه دچار یخ زدگی شود باید از عملکرد صحیح و درست فن اوپراتور مطمئن شوید . ابتدا باید مطمئن شوید یخ روی اواپراتور آب شود . و سپس باید کویل های اواپراتور تمیز کنید . سپس خطوط تخلیه را بررسی کنید تا مشکلاتی ایچجاد نشده باشد . باید مواردی از جمله میزان گاز ، فن اوپراتور ، شیر انبساط ، افزایش مبرد را در مواجه با مشکلاتی بررسی کنید و عیب را برطرف کنید .