021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر باتری جارو رباتیک

آموزش تعمیرات رباتیک

هر باتری قابل شارژ دارای تعداد محدودی چرخه است یعنی هر باتری به تعداد دفعات محدودی می تواند انرژی خود را تخلیه و شارژ کند . هر بار که یک باتری یک چرخه را طی می کند ، مقدار کل انرژی که می تواند ذخیره کند کمی کاهش مییابد .

باتری استاندارد جاروی رباتیک، حدود ۵۰۰ بار شارژ و دشارژ می‌شود و اینیعنی ۵۰۰ بار تمیز کاری توسط جاروحال اگر فرض بگیریم که شما از جاروی خودتان به صورت یک روز در میان استفاده می کنید و باتری جاروی رباتیک شما سه سال عمر خواهد کرد . البته عمر باتری جارو به شرایط نگهداری و طرز استفاده از آن هم مرتبط می‌شود .

علل خرابی باتری جارو رباتیک :

استفاده طولانی مدت : اگر برای مدتی از باتری استفاده نکنید و این باتری شارژ باشد یا شارژ صفر داشته باشد به احتمال زیاد این باتری برای استفاده دوباره نیازی به شوک دارد و همچنین کیفیت اولیه خود را نخواهد داشت .

عمر باتری : عمر باتری جارو به شرایط نگهداری و طرز استفاده از آن هم مرتبط می‌شود . برای مثال ممکن است شما یک جاروی نو تهیه کرده باشید اما پس از چند بار استفاده باتری جاروی شما به مشکل بخورد .

  بیشتر بخوانید  :      اموزش عیب یابی گوشی سامسونگ A 24

چه چیزی دلیل این مسئله می‌تواند باشد ؟ جاروی رباتیک از زمان تولید در کارخانه تا زمانی که به دست شما میرسد برای مدت زمانی در انبار می‌ماند شرایط نگهداری انبار بسیار مهم است . به طور مثال دمای بالا یکی از عوامل خرابی باتری می‌باشد .

وقتی که جارورباتیک شارژ نمیشود میتواند علت آن  خرابی باتری باشد . جاروهای شارژی با باتری کار می کنند . درست مانند کامپیوتر لپ تاپ یا تلفن همراه این باتری عمر مفیدی دارد . اگر عمر جارو شارژی شما بیش از ۱۰ سال است ممکن است باتری آن از بین رفته باشد .

نحوه تعویض جارو برقی جارورباتیک :

یکی آسیب‌ پذیرترین قطعات آن باتری جارو رباتیک است . اگرکه باتری آن به مشکل بخوردکارکرد کل جارورباتیک با مشکل مواجه می‌شود . پس باید از باتری جارو رباتیک بیشترین و بهترین استفاده را کنید و به درستی آن را حفظ کنید . ممکن است فکر کنید که این باتری‌های قابل شارژ در جارو رباتیک همیشگی بوده و تداوم دارنداما در اصل اصلاً این طور نمی باشد .

آموزش تعمیر رباتیک در تهران

هر باتری که قابلیت شارژ دارد دارای تعداد کمی چرخه بوده یعنی هر یک باتری به تعداد دفعات محدودی قادر است انرژی‌ را تخلیه و شارژ کند . ربات را برگردانید تا به بخش پایینی جارور باتیک دسترسی پیداکنید . پیچ‌های محفظه باتری را باز کنید و درپوش را بردارید . بیشتر باتری بر روی قطعات دیگر قرار می‌گیرد . گیره آن را برداشته تا از جارو رباتیک جدا شود . باتری تازه را در شکاف قرار دهیدحواستان باشد که آن را دقیقا در جای صحیح خود محکم کنید . درب آن را کاملاً بسته ، بعد ربات را روی پایه شارژ آن جارورباتیک قرار دهید . باتری را به طور کامل شارژ کنید . اگرکه بابت انجام این کار به شک افتادید و نگرانی شدید میتوانید از اینترنت کمک بگیرید .

قراردادن جارورباتیک در دمای مناسب : اگر جارو رباتیک را از دمای خورشید دور نگه دارید باعث افزایش عمر باتری می‌شود . گرما یا سرمایزیاد روی هر دو روی باتری این جارو اثر منفی می‌گذارند .

  بیشتر بخوانید  :       آموزش انواع پکیج دیواری شوفاژکار

دمای سرد قادر است باعثکم شدن ظرفیت کل باتری شده و ربات را مجبور کند تا زودتر شارژ شود . تحقیقات نشان‌ دهنده این که دمای بالا باعث افزایش تخریب میان چرخه‌های موجود در باتری میشود . برای  بالا بردن طول عمر باتری جاروبرقی رباتیک خود باید اینجارو را تا حد امکان در دمایی مناسب قرار داده و نگهداری کنید .

برس‌های جارو رباتیک : تعویض و تمیز نگه‌داشتن برس‌های جارورباتیک موجب کاهش فشار به باتری شده و به سلامت آن هم کمک می‌کند . باتری‌های جارو رباتیک وقتی تحلیل می‌روند که انرژی خود را تخلیه و شارژ می‌کنند . اگر جارو رباتیک شما به صورت اثرگذار عمل می‌کند انرژی کمتری را تخلیه کرده و احتیاج به شارژ مجدد به دفعه های کمتر دارد . اگر برس‌های ربات را از گره خوردگی تمیز نگه دارید به جارو رباتیک شما کمک میکند تا به بهترین نحو کار کند .

آموزش رباتیک مهیاد برزین

استفاده مداوم از جارو رباتیک : اگر جارو رباتیک خود را با 100 درصد یا 0 درصد شارژ برای مدت زمانی زیادی ول نکنیم زیرا اهمیت زیادی دارد . هر دوی این حالات فشار زیادی را به باتری وارد می‌کنند . مهم این است هیچ گونه باتری را با صفر درصد یا صددرصد شارژ ول نکرده و کنار نگذارید . برای جلوگیری از این موضوع باید جارو رباتیک خود را منظم استفاده نمایید . انجام دادن این کار سبب میشود که جارو رباتیک شما با شارژ کامل در طی زمانی طولانی بلا استفاده نماند . اگرکه جارو رباتیک شما قابلیت موانع مجازی دارد از آن استفاده لازم را ببرید . با قابلیت موانع مجازی ، قادر هستید دستگاه خود را به سوی تمیز کردن مناطق مورد نظر خود هدایت کنید و از وارد شدن آن به دیگر نقاط جلوگیری کنید که این قابلیت به جلوگیری از تخلیه شدن انرژی در باتری کمک میکند .