021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر برد انواع گوشی

اموزش تعمیرات موبایل در تهران

یکی از مشکلاتی که امکان دارد بر اثر ضربه خردن گوشی خود با آن روبرو بشوید، شارژر نشدن گوشی خود با وجود وارد کردن سوکت شارژ به موبایل خود میباشید. در این شرایط به احتمال خیلی بالایی با مشکل خرابی برد شارژ گوشی روبرو شده اید و به همین خاطراست که به درستی گوشی خود را نمیتوانید شارژ کنید.

برد شارژ درگوشی یک قطعه خیلی مهم در همه گوشیها می باشد و بدون کارکرد درست آن روشن نگه داشتن گوشی امکان پذیر نمیباشد. در این مقاله تصمیم داریم تا نگاهی به این قطعه مهم انداخته و شما عزیزان را با مهم ترین کاربرد برد شارژ گوشیهای موبایل آشنا کنیم.
مهم ترین ابزار و وسیله مورد نیاز برای عوض کردن برد گوشی، می توان به قاب باز کن، اسپاتول سر صاف، اسپاتول سر تیز، پنس سر کج، پنس سر صاف، ساکشن کاپ، سشوار یا آی‌اوپنر (iOpener)، سوزن باز کننده سیم کارت، پیک و پیچ گوشتی اشاره کنیم. متخصصین ما در اموزشگاه مهیاد برزین درتهران میتوانند این اموزش فرایند تعویض برد را درانواع موبایل به شما دوست داران این حرفه اموزش بدهند.

بیشتر بخوانید :    آموزش کاربرد خازن در گوشی

*انواع قطعات الکترونیکی روی برد :
مقاومت
مقاومت یکی از اصلی ترین قطعه ای میباشد که بر روی موبایل وجود دارد. مقاومت ها مدلهای مختلفی دارند که در اینجا به دو نمونه ان اشاره میکنیم :
1-مقاومت معمولی:
این نوع مقاومت ها به شکل مکعب میباشد و رنگ آنها آبی، مشکی و یا سبز است که احتمال خرابی در این نوع از مقاومت ها بسیار کم میباشد و تنها در صد کمی احتمال دارد که مشکل از این نوع مقاومت ها باشد. و عددی بر روی این نوع از مقاومت ها نوشته نمی شود.
2-مقاومت فیوزی یا سیمی
این مدل از مقاومت ها به شکل مکعب مستطیل میباشد و اکثرخرابی ها مربوط به اینگونه از مقاومت ها است. بیشتر از روی عدد یا مقداری که بر روی آنها نوشته شده آنها را شناسایی میکنند.

اموزش تعمیر موبایل در تهران

3-خازن
خازن به یک قطعه الکترونیکی گفته میشود که قابلیت ذخیره انرژی الکتریکی را دارد :
*برای تست کردن خازن باید دقیقا برعکس مقاومت ها عمل کنیم ، یعنی با قرار دادن مولتی متر بر روی رنج بوق، اگر آن را به دو سر خازن بزنیم و بوقی نشنویم ، سالم است و اگر صدای بوق شنیده شود، یعنی خراب می باشد.
مشکل ترین قسمت از تعمیرات یرد در گوشی اندروید که نمیشود ان را به هر کسی سپرد، تعمیر برد در موبایل لنوو میباشد. چون برد موبایل لنوو از مدارهای الکترونیکی زیادی تشکیل شده و به همین علت شخص تعمیرکار برای درست کردن ان باید با تمامی مدارهای الکترونیکی برد گوشی لنوو آشنایی داشته باشد. از نشانه خرابی برد در گوشی لنوو به خصوص زمانی که این گوشی دچار مشکل سخت‌افزاری است ، خاموش شدن ناگهانی گوشی لنوو میباشد. البته علائم مختلف دیگری هم میتواند وجود داشته باشد که نشان بدهد برد موبایل لنوو مشکل دارد و به تعمیرات حرفه ای یا حتی تعویض نیاز داشته باشد که در این قسمت به مواردی از این عوامل اشاره میکنیم . ولی نکته مهم که لازم است در این مورد بدانید ان است که به طور کامل نشان‌دهنده خرابی برد گوشی لنوو نمیباشد امکان دارد به علت ایجاد بعضی از مشکلات دیگرنرم‌افزاری یا خرابی سایر قطعات گوشی لنوو باشد .

بیشتر بخوانید :   آموزش مدار مجتمع یا آی سی

نشانه‌هایی که احتمال میرود برد موبایل لنووخراب باشد به شرح زیر می‌باشند:
1-ریستارت شدن‌های ناگهانی و پیاپی
2-نمایش پیغام Encrypt Unsuccessful
3-هنگ کردن گوشی
4خاموش شدن کامل گوشی بعد از ریست فکتوری
5-پاک نشدن اطلاعات گوشی بعد از ریست فکتوری
6-نمایش پیغام Internal Storage Damaged

آموزشگاه تعمیر موبایل فنی حرفه ای

7-پاک نشدن تنظیمات دستگاه بعد از ریست فکتوری
8-گیر کردن گوشی بر روی لوگوی لنوو بعد از روشن شدن آن
9-عدم امکان ذخیره
*سه دلیل اصلی که موجب خرابی در موبایل لنوو میشود :
1- وارد کردن ضربه به گوشی، آبخوردگی و همچنین ایجاد نوسان برق در این گوشی های موبایل موجب خرابی برد در گوشی می‌شود.
البته مهم‌ترین و معمولترین علتی که باعث خرابی و در اخرباعث تعمیر برد موبایل لنوو می‌شود، وارد شدن ضربه به این گوشی میباشد در اصل وارد شدن ضربه به گوشی را میتوان قاتل ان برد نام برد . آبخوردگی هم موجب خرابی برد آن می‌شود پس به شما توصیه میشود که از وارد کردن رطوبت به گوشی لنوو جلوگیری کنید. وهمیمطور زمان شارژ کردن این گوشیها از محافظ برق استفاده کنید تا نوسان برق باعث سوختن برد آن نشود.