021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش مدار مجتمع یا آی سی

آموزش تعمیرات موبایل

ای سی یا مدار مجتمع درکل ترکیبی از تعداد بسیاری ترانزیستور، مقاومت و خازن است و در یک پکیج با یک کار مشخص و معین ارائه میشوند . آی سی ها دارای تنوع بسیار زیادی در کارکردن و نوع ساخت می باشند. انواع تراشه های گیت، حافظه، تراشه های منطقی، تراشه های پالس، انواع درایور و … که در طراحی های گوناگون با توجه به کارایی مورد استفاده قرار میگیرند.

 انواع مدلها باعث شده است که شاخه های مختلفی در فروشگاه برای این آی سی ها در نظر گرفته بشود که هر کدام هم مدل های مختلفی را دارا می باشند.
*انواع مدارهای مجتمع برحسب کاربرد
1-مدارهای مجتمع خطی
مدارهای مجتمع خطی خیلی گسترده میباشند و کارایی بسیاری در صنعت الکترونیک دارند. یک IC خطی کار تقویت یا سایر کارها خصوصا خطی را روی سیگنالها انجام می‌دهد. نمونه‌ای از این مدارهای خطی که میتوان نام برد : تقویت کننده های ساده ، تقویت کننده های عملیاتی و مدارهای مخابراتی قیاسی میباشند.
*مدارهای مجتمع دیجیتالی
این مدارها شامل منطقی و حافظه برای کاربرد در کامپیوترها ، حسابگرها ، زیرپرازنده ها ، هستند . تا به الان بیشترین حجم IC ها مربوط به حوزه دیجیتالی و به علت مورد نیازبودن زیاد به این مدارها میباشد .
مدارهای دیجیتالی بیشتر به کارقطع و وصل ترانزیستورها نیاز دارند، شرایط طراحی مدارهای دیجیتالی مجتمع اغلب ساده تر از مدارهای خطی میباشد.

*انواع مدارهای مجتمع برحسب ساخت
مدارهای یکپارچه
مدارهای مجتمعی که بطور کامل بر روی یک تراشه نیمه رسانا (معمولا سیلسیوم) قرار گرفته اند، مدارهای یکپارچه میگویند . کلمه یکپارچه به لحاظ ادبی به این معنی «تک سنگی» میباشد و به مفهوم کلی آن این است که کل مدار در یک قطعه واحد از نیمه رسانا جا داده شده است .
مدارهای یکپارچه دارای این مزیت هستند که تمام عناصر در یک ساختار منفرد و محکم و با امکان تولید گروهی قرار می‌گیرند؛ یعنی صدها مدار مشابه را می‌توان بطور همزمان روی یک پولک: S ساخت.
*مدارهای آمیخته
به نمونه های نیمه رسانا ، مانند لایه های عایق کننده و الگوهای فلز کاری در سطح تراشه میگویند . یک مدار آمیخته توانایی این را دارد که یک یا چند مدار یکپارچه یا ترانزیستورهای جداگانه باشد که به همراه اتصالات داخلی مناسب به یک بستر با مقاومت ها ، خازنها ، و سایر عناصر مداری وصل شده باشد .

اموزش صفر تا صد تعمیر موبایل

این مدارهای آمیخته با داشتن عایق بسیار خوب بین عناصر، امکان استفاده کردن از مقاومت ها و خازنهای دقیق را هم به وجود می اورد .
*فرآیند لایه نازک
تکنولوژی لایه نازک از دقت و کوچک سازی خیلی زیادی برخورد میباشد و بیشتر در جایی که فضا اهمیت دارد استفاده می شود.
الگوهای اتصال بندی و مقاومت های لایه – نازک را می توانیم به روش خلأ روی یک بستر سرامیکی شیشه ای یا لعابی قرار داد.
ساخت خازنها در روشهای لایه – نازک از طریق قرار دادن یک لایه عایق بین دو لایه فلزی بین دو لایه فلزی یا با اکسید کردن سطح یک لایه و بعد قرار دادن لایه دوم روی آن انجام میپذیرد .

بیشتر بخوانید :    همه چیز در مورد گوشی آیفون 11

*فرآیند لایه ضخیم
مقاومت ها ، الگوهای اتصالات داخلی روی یک بستر سرامیکی به روش سیلک – اسکرین (نوعی توری محافظ میباشد که با عبورکردن رنگ در سوراخهای باز و بسته توری، نقش دلخواه روی هر چه که ما بخواهیم چاپ می‌شود) یا فرآیند‌های شبیح به ان چاپ می‌شوند.
خمیرهای مقاومتی و هدایتی تشکیل شده از پودرهای فلزی در شکلی سازمان یافته روی بستر چاپ شده و در یک اجاق حرارت داده می‌شوند.
خوبی ان این میباشد که می توان مقاوت ها را در کمتر از مقدارهای مشخص شده ساخت و بعد بوسیله سایش یا تبخیر انتخابی توسط یک لیزر پالسی آنها را تنظیم کنیم .

آموزشگاه تعمیر موبایل

پس در مجموع باید گقت ای سی ها سنگ بنای الکترونیک در این دنیای مدرن امروزی هستند یا به عبارتی قلب تپنده و مغز فرمان‌دهنده اغلب مدارهای الکترونیک می باشند همان تراشه(چیپ)‌های کوچک که به رنگ مشکی میباشد . که به وفوبه صورت فراوان ر بر روی تمام بورد های الکترونیکی دیده می‌شوند و فقط در زمانی که یا دیوانه باشید یا در ساخت مدارها جادوگری بلد باشید امکان دارد مداری بسازید و در آن حداقل از یک آیسی استفاده نکنید. با این توضیحات خوب است که در مورد این کوچک‌های پرکاربرد اطلاعات زیادی داشته باشیدوبدانید داخل آن‌ها چه خبر است و بیرون‌شان چگونه قابل استفاده است.