021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر چای ساز دسینی

آموزش تعمیر لوازم خانگی

توان مصرفی چایساز دسینی تا۲۰۰۰ وات می باشد و از جنس استیل و پیرکس ساخته شده است . این چایساز طراحی مدرن و زیبایی دارد و از مدل روهمی می باشد . ظرفیت کتری 1.5 لیتر و ظرفیت قوری 1 لیتر است . کتری بیسیم است و قوری شفاف و مقاوم و دارای صافی از جنس استیل ضد زنگ است .

رایج ترین مشکلات چایساز دسینی :

گرم نشدن سینی چایساز : ینی چایساز برای گرم نگه داشتن قوری چایساز استفاده می شود . ممکن است به علت خرابی کلید روشن خاموش ، خرابی برد دستگاه ، آسیب دیدن سیم های داخلی و یا آسیب دیدن سایر قطعات دستگاه این مشکل پیش بیاید .

جوش نیامدن آب در چایساز : المنت چایساز دسینی انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می کند . در زمانی که این المنت دچار خرابی باشد چایساز قادر به داغ کردن آب نیست . این مشکل در تعمیراتی چایساز با عوض کردن المنت انجام می شود .

یکسره کارکردن چایساز : از ایراد های چایساز به صورت یکسره کار کردن آن بعد از جوش آمدن آب است که دستگاه برق را قطع نمی کند . این ایراد به صورت دیگری هم می تواند پیش بیاید که دستگاه قبل از جوش آوردن آب قطع می شود . این ایراد به دلیل خراب شدن سنسور دمای دستگاه چایساز می باشد .

باروشن کردن چایساز دسینی فیوز میپرد : این ایراد معمولا به علت وجود اتصال کوتاه در دستگاه شما یا برق منزلتان به وجود می آید که باید توسط برق کار ماهر این مشکل سریعارفع شود .

راههای جلوگیری از مشکلات چایساز دسینی :

برای افزایش عمر دستگاه بهتر است با مواد مخصوص نسبت به رسوب زدایی دستگاه چایساز خود اقدام کنید و زمان خرید چای ساز بهتر است نوع شیشه ای یا فلزی و سرامیکی آن را خریداری کنید. چون نوع پلاستیکی آن به دلیل استفاده از مواد شیمیایی ، هنگام جوش آمدن آب ، باعث آزاد شدن مواد مضر به داخل آب شده و می تواند برای سلامتی ضرر داشته باشد . روشن ماندن چای ساز و تمام شدن آب آن باعث سوختن کتری آن نمی شود اما بهتر است همیشه مراقب میزان آب داخل آن باشید . حتما که هنگام بروز این ایرادات چایساز دسینی به جای تعمیر سر خود آن را به یک تعمیرگاه مورد اعتماد برده تا مشکل دستگاه شما را رفع کنند و آن را تعمیر کنند .

آموزش تعمیر لوازم خانگی

علت صدای زیاد چایساز دسینی :

در بیشتر مواقع این صدا نشانه ای از خرابی دستگاه چایسازنمیباشد و صدای طبیعی به جوش آمدن آب است . ولی  در بعضی از موارد نیز این علت صدا مربوط به وجود یک مشکل و یا بی کیفیتی دستگاه چایسازمی باشد .

علتهای صدای زیاد چایساز دسینی :

  • بی کیفیت بودن جنس آلیاژ بدنه 
  • خراب بودن برد الکترونیکی 
  • صدای طبیعی جوشیدن آب 
  • نو بودن دستگاه چایساز دسینی 
  • خراب بردن المنت دستگاه می باشد .

  بیشتر بخوانید :      مشکلات پکیج دیواری بیتا

خراب بودن برد و دلیل آن برای تولید صداچایسازدسینی :

 اگر برد الکترونیکی در چایساز دچار خرابی شود امکان ارتباط صحیح با المنت را از دست می دهد . در این حالت دیگر فرمان قطع و تنظیم دمای آب به المنت داده نمی شود و المنت نمی تواند کارش را به درستی انجام دهد . پس شاهد بالا رفتن بیش از حد دمای چای ساز و تولید سر و صدای ناشی از بخار شدن آب داخل کتری خواهیم بود .

 تاثیر کیفیت ساخت آلیاژ بدنه در چایساز دسینی :

 اگرکه آلیاژ به کار رفته در بدنه چای ساز کیفیت مناسبی نداشته باشد باعث صدای زیاد دستگاه درزمان استفاده از چایساز خواهد شد . به طور کلی چای سازهای تولید شده توسط برندهای باکیفیت و با تکنولوژی پیشرفته صدای کمتری نسبت به برندهای بی کیفیت خواهند داشت . زمان خریدن چای ساز حتما چک کنید که در ساخت دستگاه از آلیاژ باکیفیت تر استفاده شده باشد .

آموزش تعمیر لوازم خانگی

عیب یابی و تعمیر چایساز دسینی که روشن نمیشود :

اگر که درهنگام استفاده از دستگاه دیدید که روشن نمی شود . اول دو شاخه و پریز برق راچک کنید و اگرکه مشکلی به وجود آمده بودآن را رفع کنید و حتما کابل دستگاه را برای تعمیر چای سازچک کنید و در صورت داشتن قطعی یا پارگی آن را عوض کنید .

علت خاموش نشدن چایساز دسینی بعداز جوش آمدن آب :

 برای حل کردن مشکل خاموش نشدن چایساز دسینی  باید ترموستات و سنسور دما را جداگانه چک کنید اگر که نیاز به عوض کردن داشتند آن ها را عوض کنید .