021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی برد الکترونیکی ظرفشویی سامسونگ

آموزش تعمیر برد الکترونیکی

برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی سامسونگ بسیار حساس بوده و ممکن اسن با کمترین آسیب به این قطعه خراب شود و نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشد که این قطعه عوامل خرابی و نحوه تست و عیب یابی های بسیاری دارد که ما دراین مقاله قصد داریم شمارا با تمام این موارد گفته آشنا کنیم و شما از این به بعد چگونه از برد و ماشین ظرفشویی استفاده و نگهداری کنید .

عیب یابی و تست برد الکترونیکی سامسونگ :

 برد ظرفشویی قطعه‌ای مهم  در این وسیله است و عیب‌یابی آن به سادگی انجام نمی‌گیرد اما با به‌کار بردن یکسری از روش‌ها و توجه کردن به بعضی از نشانه‌ها می‌توان برد را تست و عیب یابی کرد .

 برای عیب‌یابی و تست برد ظرفشویی سامسونگ باید همه ی قسمت‌های برد را چک کند تا بفهمید که ایراد از کدام قسمت است .

نمایش کدهای خطا روی صفحه نمایش ظرفشویی راهنمای مناسبیاست تا ایرادات برد را زودتر و بهتر بفهمید . یکی از وسایل مهمی که برای عیب یابی و تست برد ماشین های ظرفشویی استفاده می‌شود مولتی‌متر می باشد بطور مثال اگر دکمه‌های ماشین‌ظرفشویی گیر کند یا به‌درستی کار نکند  باید برای تست سالم‌بودن برد از مولتی‌متر استفاده کنید .

  بیشتر بخوانید :      اموزش تعمیر گوشی گلکسی zfold 5

عوامل خرابی برد ماشین ظرفشویی سامسونگ :

نیم‌سوز شدن خازن‌های برد الکترونیکی ظرفشویی _نوسانات برق و اتصالی کردن دستگاه سیم‌پیچ ماشین ظرفشویی سامسونگ می باشد . نوسانات برق روی کارکرد فیوزها و خازن‌های برد الکترونیکی ظرفشویی تاثیر منفی می‌گذارند این قطعات را می‌سوزانند .

رفتن آب به داخل ماشین ظرفشویی سامسونگ و در برد _  ضربه یا فشار زیاد به برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی سامسونگ و قرار دادن ماشین ظرفشویی در محیط‌های گرم و مرطوب هم میتواند دلیل خرابی برد باشد . گرما رطوب دو عامل خرابی می باشد و باعث خرابی برد ظرفشویی سامسونگ می‌شود و در عملکرد برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی دخیل هستند پس گذاشتن ماشین ظرفشویی در محل گرم و مرطوب باعث خرابی برد ماشین ظرفشویی می‌شود .

اموزش تعمیرات برد الکترونیکی

استفاده نادرست از ماشین ظرفشویی سامسونگ :

 ماشین‌های ظرفشویی عمری طولانی‌ دارند ولی استفاده نادرست از این دستگاه‌ها باعث می‌شود تا به برد و سایر قطعاتشان فشار و آسیب وارد شود وپر کردن ماشین ظرفشویی بیش از حد ظرفیت ، استفاده بی‌وقفه و بدون فاصله از ماشین ظرفشویی ، استفاده از مواد شوینده بی‌کیفیت و قرار دادن ظروف به روشی نامناسب برای استفاده نادرست از ماشین ظرفشویی سامسنگ هستند که باعث خرابی برد آن می‌شود . اگر در ماشین ظرفشویی سامسونگ شما به جای برد اصل و مناسب در برد تقلبی و بی‌کیفیت به کار رود برد دچار خرابی  می‌شود . همچنین استفاده طولانی‌ از ظرفشویی های سامسونگ از عمر آن کم میکند و احتمال خراب شدن برد را بیشتر میکند .

نکات مهم در زمان تعویض برد ماشین ظرفشویی سامسونگ :

  • برد خریداری شده بایدگارانتی معتبرداشته باشد .
  • از تعمیرکاری کاربلد  برای تعویض برد کمک بگیرید که در این زمینه سابقه عالی داشته باشد .
  • برند برد حتما باکیفیت و از برندهای معروف باشد و برد از نمایندگی معتبر و قابل‌اطمینان تهیه و خریداری شود .

  بیشتر بخوانید :       روش های کنترل رباتیک

راه های درست برای افزایس عمر ماشین ظرفشویی سامسونگ :

  • بردهای ماشین ظرفشویی با توجه به کیفیت و برند خود طول عمر قابل تشخیصی دارند ولی برای افزایش طول عمر آن‌ها راه‌هایی رامیتوان به کار برد که دیرتر خراب شود .
  • چیدمان اصولی ظروف در ماشین ظرفشویی 
  • استفاده به اندازه از شوینده های مناسب
  • رسیدگی به جمع شدن آب در قسمت پایین دستگاه 
  • گذاشتن ظروف در حد اندازه ظرفیت  دستگاه
  • دور نگه داشتن ماشین ظرفشویی از رطوبت و آب بسیار زیاد 
  • تمیز کردن برد از  رسوبات
  • استفاده از محافظ برق برای خنثی سازی نوسانات برق
آموزشگاه مهیاد برزین

مراحل تعویض برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی سامسونگ :

در مسیر تشخیص به پارامترهای جزئی و کلی در برد ماشین ظرفشویی سامسونگ توجه داشته باشید . توجه به پارامترهای جزئی به این معنی است  که در زمانی که مشکل در برد موردی جزئی مثل سوختگی خازن و فیوز باشد بتوان آنرا براحتی تعمیر کرد . درنظر داشتن پارامترهای کلی یعنی در حالتی که کل برد سوخته باشد و دیگر امیدی به تعمیر آن نیست  در چنین شرایطی برد را باید کامل عوض کرد . برای تعویض برد ابتدا برق ماشین ظرفشویی سامسونگ را قطع کرده سپس به پشت ماشین‌ظرفشویی دسترسی پیداکنید تا بتوانید پنل آن را باز کنید . باز کردن پنل ماشین‌ظرفشویی با استفاده از یک پیچ‌گوشتی انجام دهید.بعداز بازکردن برد را سمت چپ کشانده تا ماشین ظرفشویی جداشود و اتصالات را کامل قطع کنید . بعداز آنکه برد قدیمی را از ماشین ظرفویی سامسونگ جداکردید ، برد جدید را جایگزین کرده و اتصالات و پنل آن را نصب کنید .