021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعویض قطعات برد اتو پرس

آموزشگاه تعمیر برد الکترونیکی

به عنوان یک عضو بسیار مهم عمل می کند چرا که تمامی قطعات اتو پرس برای آنکه کوچکترین فعالیتی از خود نشان دهند ، باید مجوزهای لازم توسط برد اتو پرس صادر شود ؛ در غیر اینصورت هیچ یک از قطعات اتو پرس شما نمی توانند کوچک‌ترین فعالیتی را نیز از خود نشان دهند .

با این وجود خراب شدن برد الکترونیکی اتو پرس به معنای مختل شدن کلی عملکرد دستگاه شما می باشد . یک قطعه بسیار حساس با وظایف متعددی در قلب اتو پرس قرار دارد که وظیفه رهبری ، ارسال و دریافت پیغام های مختلف را برعهده دارد . بنابراین دستگاه بدون برد ، به معنای دستگاه بدون رهبر می باشد که هر لحظه ممکن است خرابی های مختلف و متعددی برای دستگاه رخ دهد . به همین دلیل ، دستگاه اتو پرس مجهز به برد است تا تمامی قطعات دستگاه در چارچوب برد الکترونیکی عمل کنند و خرابی بخصوصی متوجه دستگاه شما نشود . برد به تنهایی متشکل از مقاومت ، دیود ، خازن و ترانزیستورهای متعددی می باشد که از کنار هم قرار گرفتن این قطعات ، ما به یک برد می رسیم که وظیفه کنترل و رهبری دستگاه را بر عهده می گیرد .

دلایل خرابی برد اتو پرس :

برد اتو پرس علیرغم اینکه توانایی و قابلیت های متعددی دارد، می تواند تحت شرایط مختلفی دچار خرابی شود .

  بیشتر بخوانید  :        اموزش تعمیر برد لپ تاپ اپل

استفاده نادرست و طولانی مدت : برای استفاده اصولی و صحیح از اتو پرس، باید دفترچه راهنمای استفاده از اتو پرس را که در جعبه دستگاه قرار دارد را مطالعه و اجرا نمایید در غیر اینصورت مشکلاتی به مراتب برای اتو پرس شما رخ خواهند داد که با انجام راهکارهای مختلف موفق به تعمیر آنها نخواهید شد . با این وجود اگر با استفاده نادرست و طولانی مدت به اتو پرس فشار قابل توجهی وارد کنید ، احتمال سوختن و خرابی برد اتو پرس وجود دارد . هفته ای یکبار از اتو پرس استفاده کنید _ دفترچه را مطالعه کنید_ حتما از آب مقطر استفاده کنید_ در مواقع لازم اتو پرس را به برق وصل کنید_ حداکثر۱۵ دقیقه از اتو پرس استفاده کنید . در صورت برق داشتن بدنه اتو پرس به نمایندگی شرکت مربوطه اطلاع دهید .

استفاده نکردن از اتو پرس : یکی دیگر از علتهای رایجی که معمولا می تواند درصد قابل توجهی از خرابی برد الکترونیک اتو پرس را به خود اختصاص دهد استفاده نکردن از اتو پرس می باشد .

آموزش تعمیر برد الکترونیکی

اگر شما اتو پرس را خریداری کردید و از آن صرفا ۲ یا ۳ بار در چند ماه اخیر استفاده کرده اید ، با روشن کردن اتو پرس با صدای بوق ممتد روبرو خواهید شد که این مشکل نشانگر خرابی برد می باشد و حتما باید تعمیرات تخصصی برد انجام شود . حتما از اتو پرس هفته‌ای یکباراستفاده کنید تا آسیبی به قطعات الکتریکی آن وارد نشود و نیازی به تعمیرات اتو پرس نداشته باشید .

نوسانات برق : یکی از عادت هایی بدی که ما داریم برای استفاده از دستگاه گران قیمتی مثل اتو پرس از محافظ برق استفاده نمی کنیم و این به عنوان یکی از نکات مهمی است که امکان دارد فروشنده به شما اطلاع ندهد . با این وجود اگر از محافظ برق استاندارد سر راه اتو پرس استفاده نکنید احتمالا خرابی های پی در پی از جمله خرابی برد الکترونیکی اتو پرس رخ خواهد داد که جبران آنها برای شما هزینه‌بر خواهد بود .

  بیشتر بخوانید  :        عملکرد مایکروفر سیج

پسحتما در هر شرایطی از محافظ برق استاندارد سر راه اتو پرس استفاده کنید تا نوسانات برق موجب خرابی قطعات الکتریکی و حساس دستگاه اتو پرس شما نشود.

پایان طول عمر مفید :

اگر خرابی برد الکترونیکی اتو پرس شما هیچ کدام از موارد بالا نبود . یک دلیل دیگر وجود دارد که می تواند موجب این خرابی شود و آن هم پایان طول عمر مفید برد اتو پرس می باشد . پس اگر اتو پرس شما برای ۵سال گذشته و بیشتر است پس دلیل خرابی برد الکترونیکی دستگاه ناشی از تمام شدن طول عمر مفید آن است که تصمیم تعمیر یا تعویض برد بر عهده فرد ماهر به حرفه می باشد .

اموزش تعمیرات برد الکترونیکی

بوق ممتد :

شرایط بخصوصی درکارکرد و نگهداری دارد . بوق زدن دستگاه اتو پرس یکی از ارور های این اتواست که سبب مشکلاتی مانند گرم نشدن اتو پرس می شود . برای جلوگیری از بوق زدن اتو پرس این میباشد که از دستگاه اتو پرس هر هفته استفاده کنید و این موضوع موجب میشود قسمت برد الکترونیکی دستگاه اتوپرس شما به مشکل نخورد .