021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش سرویس پکیج بوتان

اموزشگاه مهیادیرزین

شرکت صنعتی بوتان در سال 1332 تاسیس شد و توانسته است بهترین مدل پکیج بوتان را با بالاترین کیفیت و طراحی ارائه دهد و به بازار عرضه کند . گروه صنعتی بوتان تولید پکیج دیواری خود را در سال ۱۳۷۲شروع کرد و به عنوان اولین تولید کننده پکیج دیواری در کشور معرفی شد . می توان گفت گروه صنعتی بوتان یکی از  قدیمی ترین تولیدکنندگان پکیج و تجهیزات گرمایشی است که طرفدارهای زیادی در بین مردم داشته باشد .

مزایای پکیج بوتان :

ابعاد کوچکتر و قابلیت نصب در فضای داخلی خانه _ سر و صدای بسیار کمتر به نسبت دیگر برندها _ نصب آسان و سرویس بسیار راحت _ تنوع مدل و وجود محدوده ظرفیتی گسترده _راندمان بالاتر و تامین آب گرم مصرفی بدون مشکل_  مصرف انرژی کمتر به نسبت سایر برندها

معایب پکیج بوتان :

استفاده از قطعات پلیمری که عمر کمتری دارند_ نداشتن توانایی  برای تامین آب گرم متراژ‌های بالای 300 متر _ گزارش نشتی آب در پکیج‌های بوتان بسیار است_ بعضی وقت ها پکیج‌های بوتان امکان دارد دچارپایین امدن آب گرم شوند.

  بیشتر بخوانید :      تعمیر و عیب یابی پکیج شوفاژ کار

کارهای قبل از سرویس پکیج بوتان :

برق پکیج : در برق پکیج را از پریز بیرون بکشید تا خطر برق گرفتگی نداشته باشید .

گاز : شیر گازرا ببندید تا دچار گازگرفتگی یا آتش سوزی پکیج  نشوید .

درآخرمدار آب گرم شوفاژ را خالی کنید تا فشار آب داخل پکیج به صفر برسد . شیر آب داغ داخل ظرفشویی باز کرده و شیر پرکن پکیج را باز کنید تا فشار آب مدار اولیه نیز به صفر برسد .

سرویس پکیج بوتان :

بررسی منبع انبساط : مهم ترین قسمت های پکیج است که اگر به اندازه کافی باد نداشته باشد ، دستگاه پکیج زود تر از زمان خود خراب میشود . برای این که فشار باد داخل منبع انبساط پکیج را چک کنید لازم است یک گیج باد را روی منبع انبساط پکیج بگذارید و درجه باد را نگاه کنید این درجه باید بین 0.7 بار باشد .

آموزش تعمیرات پکیج

تمیزکردن مبدل اولیه : لازم است پیچ های محفظه احتراق را باز کرده تا بتوانید فین های مبدل اولیه را مشاهده کنید . سپس روی برنر را با یک روزنامه پوشانده و مبدل را با فرچه تمیزکنید .

تمیز کردن مشعل : داخل مشعل را تمیز کرده تا خاک از محفظه بیرون بیاید قبل از این کار با یک ژیگور این منطقه را تمیز کنید . برای سرویس کامل نیز میتوانید یک اسپری خشک ناهید بخرید وبه داخل محفظه اسپری کنید . سپس صبر کنید تا محفظه خشک شود .

تمیز کردن الکترود یون و جرقه زن : از یک سمباده نرم استفاده کنید . سمباده را روی الکترود بمالید تا یک لایه از الکترود برود و با یک دستمال مرطوب ، یون و جرقه زن را تمیز کنید . سپس دقت کنید که دور الکترود یون و جرقه تمیز سالم باشد و ترک نخورده باشد و فاصله سر جرقه زن و برنر را به اندازه مورد نظر تنظیم کنید و ببینید که الکترود یون و جرقه زن به درستی به کابل خود وصل شده اند و به بدنه اتصال نباشد .

  بیشتر بخوانید :      نحوه تعمیرات کمپرسور یخچال صنعتی

سرویس فن و پرشر : اول ببینید که فن دستگاه تمیز است و جرم نگرفته . کامل فن رابشویید به طور کامل منطقه فن را تمیزکنید این کاربه دلیل چرب بودنش سبب روان شدن فن شود . اسپری را درون  بلبرینگ ها و شافت فن بریزید . فن نیاز به روغن کاری دارد . برای روغن کاری فن باید از روغن یاتاقان کولر استفاده کنید .

دودکش : دودکش پکیج رابازکنید و دوباره نصب کنید . بعداز مدتی دودکش پکیج دچار خوردگی میشود و نیاز به تعویض دارد . با دقت زیاد به دودکش نگاه کنید و توجه داشته باشید تا جایی ترک نداشته باشد .

تمیز کردن پمپ : با یک آچار آلن 4 در پکیج بوتان بازکنید . بعد از باز کردن پمپ ، روتور را دربیاورید و  پره های آن را تمیز کنید . حالا برای تمیز شدن هرچه بیشتر پمپ مایع ظرفشویی بریزید و روتور را برگردانیدحالا واشر پمپ را در جای خود بزارید و پیچ های پمپ را ضربدری بسیار محکم ببندید .

اموزش صفرتاصد تعمیرات پکیج

راه اندازی دوباره پکیج بوتان : شیر پر کن را بازکرده تا فشار داخل مدار به یک تا یک و نیم بار برسد . همه اتصال ها را چک کنید تا نشتی نداشته باشد . اگر جایی نشتی داشت دوباره فشار مدار را به صفر برسانید و اتصال ها را محکم کنید تا نشتی ازبین برود .

حالا شیر گاز را باز کرده و با  آب و مایع ظرفشویی و یک ابرنرم  تمام اتصالات گاز را از نظر نشتی چک کنید . این قسمت نیز از مهمترین قسمت های سرویس است . اگر بوی گاز حس میکنید یا احتمال نشتی گاز میدهید انرا حتما حل کنید چون بسیار حساس است .

پکیج را به برق وصل کنید روی بیشترین گرمای شوفاژ قرار دهید و اطمینان حاصل کنید رادیاتور ها هوا ندارند و شیر رادیاتورها باز است . به شعله نگاه کنید و اگر نیاز به تنظیم کردن شعله بود شعله را تنظیم کنید . حالا پکیج بوتان شما سرویس کامل شده و مثل روز اول کار میکند .