021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی ظرفشویی لئوکو

اموزش تعمیر ماشین ظرفشویی

ظرفشویی ها یکی از پرکاربرد ترین و پر اهمیت ترین وسایل برقی در منازل می باشند که در بین مردم بسیار محبوب است . این دستگاه به دلیل مزایای بسیاری که دارند استفاده از آن در بین مردم بسیار رایج می باشند . به همین دلیل احتمال خراب شدن این دستگاه زیاد است . برای ایجاد عمر طولانی مدت و مفید برای این دستگاه باید طرز مراقبت از آن را فرا بگیرید .

نظافت بدنه ماشین ظرفشویی لئوکو :

نظافت درون ظرفشویی وظاهر بیرونی آن ازکارهایی می باشدکه درصورت حس نکردن بوی بد نیز باید صورت بگیرد و همچنین این کار به عمر طولانی مفید این دستگاه هم کمک میکند . برای پاکسازی کردن داخل ماشین ظرفشویی میتوانید از موادی که باعث تمیزی این دستگاه میشود استفاده کنید . ابتدا ماشین ظرفشویی را خالی کنید وبا ریختن مقداری محلول میز کننده درون آن ، یک چرخه اضافی شستشو را اجرا کنید تا بوهای بد آن کاملاً ازبین برود . میتوانید برای از بین بردن بوی بد ظرفشویی از سرکه استفاده کنید . سرکه یکی ازمواد برای رفع آلودگی ها و بوهای ماشین ظرفشویی است . که بوی بد را از بین برده و بوی خوش و مطلوبی هم به بدنه و هم برای شستن ظرف ها نیز بسیار کاربردی میباشد .

علت تخلیه نشدن آب ظرفشویی لئوکو :

ابتدابررسی کنید که برنامه انتخاب شده به اتمام رسیده باشد . بودن مقداری آب در زیر فیلترها طبیعی است ، ولی در صورتی که آب در داخل ماشین ظرفشویی تخلیه نشود باید فیلترها بررسی شوند و درصورت کثیفی و یا مسدود شدن فیلتر را تمیز نمایید . همچنین باید شلنگ تخلیه چک شود که دچار تاخوردگی و یا مسدودی نشود و در آخر نیز از سلامت پمپ تخلیه مطمئن شوید .

علت کارنکردن ماشین ظرفشویی لئوکو :

عدم عملکرد ماشین ظرفشویی به دلیل خراب شدن برخی از قطعات این دستگاه میباشد . قطعات این دستگاه از جمله خرابی رله استارت موتور ، سوختگی موتور محرک ، خرابی تایمر و کنترل الکترونیکی ، باز بودن درب ماشین ظرفشویی  ، خرابی برد ، خرابی سنسور یا قفل درب ، خرابی فیوز حرارتی همه از عواملی هستند که باعث روشن نشدن و عدم ایجاد عملکرد در این دستگاه میشود . برای عیب‌ یابی ماشین ظرفشویی دستگاه‌های تخصصی مانند مولتی ‎متر نیاز است .

بهترین آموزش تعمیرات ظرفشویی

خرابی دکمه های صفحه نمایش ظرفشویی لئوکو :

خرابی دکمه های ماشین ظرفشویی و کار نکردن آنها باعث ایجاد مشکلاتی نیز میشود . همچنین در صورت خرابی دکمه های ماشین ظرفشویی این دستگاه دیگر قادر به روشن شدن نخواهد بود . خرابی دکمه های ظرفشویی به دلیل خرابی برد کنترل می باشد . ایجاد مشکل در برد کنترل ماشین ظرفشویی باعث عدم عملکرد دکمه های این دستگاه میشود . همچنین قبل از بررسی کردن برد کنترل ابتدا نیز مطمئن شوید که دستگاه به برق متصل است . در مواقعی که بردکنترل ظرفشویی دچارمشکلات و ایراداتی میشوند ، ولتاژ جهت کارکرد تاچ پد به آن انتقال داده نمیشود و این مورد از دلایل خرابی دکمه های ظرفشویی می باشد . ازآنجایی کهم شکل وخرابی برد کنترل اصلی کمی دشوار میباشد ، باید قبل ازتعویض این قطعه آنرا به دقت مورد بررسی قرار دهید تا از خراب بودن آن مطممئن شوید .  

  بیشتر بخوانید  :       آموزش تعمیر باتری جارو رباتیک

ظرفشویی لئوکو نشتی دارد :

در صورت ایجاد نشتی آب در ظرفشویی ابتدا باید مشاهده کنید که آب از کجا می آید و این نشتی از کجای دستگاه می باشد . اگر آب از جلوی ظرفشویی نشت میکند ، احتمالاً آب بندی درب دچار خرابی و مشکلاتی شده است . اگر درزگیر دارای کف صابون یا موا دمعدنی دیگر میباشد ، آن را تمیز نمایید . همچنین اگر درزگیر علائم قابل مشاهده خرابی داشت ، بایدعوض شود . اگر آب اززیر یا پشت دستگاه سرازیر میشود اتصالات مختلف دستگاه راچک کنید . سپس شلنگ ها را ازنظرساییده شدن بررسی کنید . بررسی مفاصل ، واشرها و سوپاپ‌ها هم بسیاراهمیت دارد . همچنین میتوانید شلنگ تخلیه خود را جدا کنید تا هرگونه گرفتگی را بررسی و چک کنید و این مشکل را برطرف نمایید .

آموزش تعویض قطعات ظرفشویی

که همه ی این مشکلات گفته شده بسیار مشکلات ناچیز و کم دردسر تری نسبت به موتور ظرفشویی دارند چون موتور به عنوان قلب یک وسیله عمل میکند و اگر خراب شود دیگر آن وسیله قادر به کار نمیباشد از این رو باید هم برای تعمیر آن بسیار محتاط عمل کنیم و آن را پیش استاد کار ماهر ببریم و هم در نگه داری از این قطعه باید بسیار اهمیت بدهیم .