021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

علائم خرابی شیر هوا گیری اتوماتیک پکیج

آموزش عیب یابی پکیج دیواری

پکیج ها یکی از جدیدترین سیستم ها گرمایشی هستند که آب گرم مورد نیاز رادیاتورها و آب بهداشتی جهت مصارف روزمره مثل شستشو و استحمام را فراهم می‌کنند . به عبارت دیگر پکیج ها وظیفه آبگرمکن و موتورخانه ها را همزمان انجام می‌دهند .

شیر هواگیری پکیج :

ایرونت هواگیر پکیج قطعه ای است که روی پمپ سیرکولاتور پکیج قراردارد و در دو مدل دستی و اتوماتیک موجود می باشد . ایرونت هواگیری پکیج باعث خارج شده هوای ایجاد شده در مدار گرمایش را به طور اتوماتیک از سیستم خارج می کند . شیر هواگیر پکیج با جنس های برنج و پلاستیک در بازار موجود است که همگی دارای یک عملکرد شبیه به آن می باشند .

علائم خرابی شیر هواگیری اتوماتیک پکیج :

خرابی ایرونت پکیج علائم گوناگونی دارد . البته فرقی نمیکند که خرابی ایرونت پکیج دیواری باشد یا خرابی ایرونت پکیج زمینی اگر که فنر داخل این قطعه دچار زنگ زدگی شود در این قطعه علائمی مثل نشتی و خروج آب مشاهده می شود . ولرم بودن آب مصرفی و گرم نشدن آن یکی دیگر از علائم خرابی ایرونت پکیج آسیب دیدگی شوفاژها و گیر کردن گوی شناور در پایین قطعه است که حتی پس از هواگیری هم نمی توان آن را بالا آورد .

  بیشتر بخوانید  :       عیب یابی مایکروویو مجیک شف

در صورتی که قطعه ایرونت پکیج سالم باشد پس از هواگیری باید گوی شناور بالا بیاید . از دیگر نشانه های خرابی ایرونت می توان به گیر کردن هوا در پکیج و آسیب دیدگی سایر قطعات اشاره کرد . از ایرونت پکیج تنها باید هوا خارج شود . اگر آب یا آب و هوا هر دو با هم خارج می شدند نشان دهنده خرابی ایرونت پکیج است . خراب بودن شیر اطمینان پکیج با بالا رفتن بیش از حد فشار پکیج اتفاق می افتد . در این حالت عقربه فشارسنج پکیج بیش از 2 بار را نشان داده و در محدوده قرمز رنگ فشارسنج قرار می گیرد ، در چنین حالتی اگر پکیج همچنان به کار کردن در فشار بالا ادامه دهد ، با علامت بعدی خرابی شیر اطمینان پکیج یعنی نشتی آب از محل شیر تخلیه ی پکیج مواجه خواهید شد و سیستم گرمایشی پکیج نیازمند تعمیر می شود . بالا رفتن بیش از حد فشار در پکیج_ نشتی آب از علایم دیگر خرابی میباشند .

تست و تنظیم شیر هواگیری اتوماتیک :

اول باید نشتی آب از هواگیر را چک کرد . از بیشترین علت کاهش کارایی ایرونت هواگیری خرابی و زنگ زدن فنر درون آن است که مسئولیت تنظیم خودکار نسبت هوا و خروجی را برعهده دارد .

آموزش تعمیرات پکیج دیواری

در این حالت گوی شناور بسته نخواهد شد و پس از خروج هوا از این قطعه ، گویشناور حرکت نمی کند . آب از آن خارج شده که شما متوجه نشت آب از این قطعه می شوید . از دیگر علتای خرابی این قطعه این است که گوی شناور که پایین رفته است گیر می کند و هنگامی که هواگیری تمام شده و آب وارد این قطعه می شود و شناور رها نشده و در این حالت به جای هوا آب از ایرونت خارج شده و به محیط بیرون نشت کرده و یادرموقع هواگیری اجازه خارج شدن هوا را نداده که منجر به چرخیدن هوا درون پکیج و آسیب به قطعات داخلی پکیج می شود‌ . برای تنظیم اول باید پیچ ایرونت هواگیری پکیج را یکبار باز و بسته کرد تا اگر رسوبی درون آن بود تخلیه شود‌ . توجه داشته باشید که قبل از پیچاندن پیچ ، پکیج در حالت گرمایش روشن بوده و در این حالت پمپ باید روشن باشد اما اجازه روشن شدن شعله را ندهید و عقربه مانومتر را روی ۱ تا ۲ تنظیم نمایید .

  بیشتر بخوانید  :       نحوه تعمیرات جارو برقی ارج

تعمیر شیر هواگیری اتوماتیک :

برای هواگیری با شکل خودکار و دستی روی پکیج قراردارد . این قطعه در بیشتر مواقع دچار رسوب و یا ایراد شده و در کارکرد دستگاه اشکال ایجاد می کند چون هواگیری به شیوه درستی انجام نمی شود‌ . وظیفه ی اصلی این قطعه تخلیه ی هوای ورودی به پمپ پکیج بوده که در بیشتر مواقع شاهد افت فشار پکیج خواهیم بود و وقتی که افت فشار پکیج کم می شود باید آن را آب گیری کنید پس در کنار تخلیه ی آب مدار رادیاتورها و آبگیری دوباره آن ، هوا وارد مدار خواهد شد . بعد از آبگیری مجدد وقتی که پمپ شروع به کار خواهد کرد ، مقداری از هوای مدار وارد هوزینگ پمپ میشود و اگر این هوا خارج نشود در طول زمان امکان دارد باعث خرابی روتور پمپ شود .

آموزش عیب یابی پکیج

توصیه می شود برای جلوگیری از خرابی و در آخر تعویض مداوم این قطعه سرویس آن به موقع انجام شود . جنس این قطعه از برنج و پلاستیک است . که در گذشته این قطعه را از جنس برنج می ساختند ولی به دلیل رسوب گیری زیاد این قطعه در مدت زمان کوتاه و سختی در بازکردن و تعمیر آن درزمان حال بیشتر از نوع پلاستیکی آن استفاده می شود .