021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش قطعات پکیج دیواری و زمینی

آموزش تعمیرات پکیج دیواری

 اگر شما برای سیستم گرمایشی از پکیج دیواری ویا زمینی استفاده می‌کنید، در مورد قطعات و نحوه کارکرد انها باید اطلاعاتی داشته باشید. تا در صورت خرابی بتوانید به درستی برای عیب یابی و تعمیر پکیج اقدام کنید . با توجه به همین امر، شما میتوانید با شرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران از این اموزشها زیر نظر استادان مجرب اموزش ببینید. پس با ما همراه باشید .

پکیج ها با توجه به خوبیهایی که دارند یکی از پرطرفدارترینسیستم های گرمایشی می باشد .پکیج های دیواری از اندازه و حجم های بسیار کوچکی به نسبت آبگرمکن برخوردار میباشند . 
کلیه قطعات یدکی پکیج دیواری به چهار دسته اصلی تقسیم میشوند :

برد الکترونیک
حسگرهای پکیج دیواری
قطعات مجری فرمان

قطعات مکانیکی  

کاربرد برد الکترونیک در پکیج دیواری

برد الکترونیک از اجزای اصلی دستگاه پکیج میباشد که وظیفه آن دریافت گزارشاتی از سمت حسگرهای پکیج و نیز دریافت دستورات اوپراتور و ارائه دستورات لازم به قطعات مجری فرمان می‌باشد .

  بیشتر بخوانید :    تفاوت بین پکیج دیواری و زمینی

 انواع حسگرهادرپکیج دیواری

سنسور های حرارتی

ترموستات حد و ترموستات دود و همچنین ترموستات اتاقی
پرشر سوئیچ هوا و پرشر سوئیچ آب
فلوسویچ و فلورگلاتور و یا فلومتر

که وظیفه این حسگرها در دستگاه پکیج دیواری اعلام گزارش وضعیت دستگاه به برد کنترل میباشد .

  انواع قطعات مجری فرمان در پکیج دیواری :

شیر کنترل گاز
فن تخلیه دود
پمپ سیرکولاسیون
شیر موتوری

اموزش صفر تا صد تعمیر پکیج

وظیفه قطعات مجری فرمان :

قطعات مجری فرمان قطعاتی میباشند که با توجه به دستوری که از برد کنترل دریافت می‌کنند عکس العملی را انجام می‌دهند .

قطعات مکانیکی در پکیج دیواری

به قطعاتی که برای انجام کاری ساخته میشوند و دستگاه همان کار را بدون تغییر در عملکرد انجام می‌دهد .

 

قطعات در پکیج زمینی

پکیج زمینی از تعداد بیشماری قطعه ریز و درشت ساخته شده است. خرابی هر یک از این قطعات باعث خرابی پکیج و کوتاه‌تر شدن عمر آن میشود. به همین علت سرویس سالیانه پکیج زمینی یک کار ضروری میباشد که در ابن قسمت به اجزای پکیج زمینی میپردازیم .

ترموستات پکیج زمینی، مانومتر، پنل کنترل، شیر هواگیری، کویل آب گرم، مشعل، شیر پر کن، پایه دیگ، درپوش تخلیه، الکترود جرقه، کلید تابستانه و زمستانه، دکمه ریست، فیوز، گیج فشار و دما، دودکش، لوله رفت و برگشت شوفاژ، منبع انبساط و… .

انواع قطعات پکیج زمینی ازنمای پشت عبارتند از :

دودکش ، لوله گاز ، دیگ،مشعل ، شیر اطمینان،رفت آب گرم مصرفی،شاسی مشعل ، منبع آب گرم مصرفی ، لوله رفت شوفاژ ، لوله برگشت شوفاژ ، آب ورودی شهر ، منبع انبساط ، فیلتر ضد رسوب .

انواع قطعات پکیج زمینی از نمای روبرو عبارتند از :

پنل کنترل،مانومتر،شیر هواگیری،کویل آب گرم،شیر پر کن،میله یونیزاسیون،مشعل،مانیفولد،مشعل،پمپ،ترموستات دیگ،دیگ،الکترود جرقه،شیر کنترل گاز،پایه دیگ،،ترموستات،آبگرم بهداشتی،درپوش تخلیه،منبع آب گرم مصرفی،کلید خاموش و روشن،کلید تابستانه و زمستانه،دکمه ریست،فیوز،ترموستات آب گرم مصرفی،گیج فشار و دما،ترموستات گرمایش .

اجزای استفاده شده در ساختمان پکیج زمینی

تمام پکیج های زمینی از قطعات اصلی و مرغوب ساخته شده اند که در ادامه به معرفی اجزای سازنده پکیج های زمینی می پردازیم :

مبدل حرارتی

مبدل حرارتی، حرارت مورد نیاز برای زیاد شدن دمای آب درون دستگاه را تامین می کند

 منبع انبساط

برای تولید شدن حرارت به افزایش دما نیاز داریم وقتی دمای آب افزایش یابد فشار آن هم طبیعی است که افزایش می یابد. اگر فشار به بیش از حد مجاز برسد، دستگاه با ایراد روبرو می شود. به همین دلیل منبع انبساط برای کنترل فشار داخل مخزن به کار می رود .

پمپ

یک دستگاه الکترومکانیکی میباشد که انرژی الکتریکی را دریافت کرده و به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. انرژی مکانیکی به آب درون مخزن انتقال یافته و آب را ه جریان می اندازد .

اموزشگاه تعمیرات پکیج

عایق

اصلی ترین قسمت یک پکیج زمینی بحث عایق بندی در آن میباشد که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی هم می شود. عایق پکیج های زمینی از تبادل میان مخزن و محیط اطراف جلوگیری کرده و همین کار بازدهی دستگاه را افزایش می دهد .

شیر اطمینان

زمانی که فشار داخل سیستم زیاد میشود می توان با تخیله آب اضافی فشار داخل دستگاه را به شکل قابل توجهی کم کرد. پس شیر اطمینان وظیفه خالی کردن  آب درون پکیج را برعهده دارد .

کنترل پنل

این قطعه مثل یک سیستم عمل کرده  و از تعدادی قطعه مثل کلید روشن و خاموش پمپ نمایشگر کنترل حرارت تشکیل شده است .

همه متعلقات پکیج زمینی روی شاسی فولادی نصب شده اند که هم امکان نقل و انتقال آن را راحت می سازد و هم اینکه دستگاه را به فونداسیون مخصوص در زمان نصب بی نیاز می کند .