021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

تفاوت بین پکیج دیواری و زمینی

بهترین اموزشگاه تعمیر پکیج

در زمان های گذشته قبل از انکه پکیج به شکل امروزی فراگیر شود، از موتورخانه‌ها برای گرم کردن محیط زندگی و تامین آب گرم مصرفی بهداشتی استفاده می‌کردند. موتورخانه‌ها سیستم پیچیده‌ای داشتند وهزینه نصب و نگهداری آنها خیلی بالا بود . 

همچنین فضای بیشتری را اشغال می‌کردند و در صورت ایجاد اشکال ، باید زمان زیادی صرف عیب‌یابی و تعمیرآن می کردند. با پیشرفت تکنولوژی و با توجه به تمامی ایرادات موتورخانه، پکیج‌ها وارد بازار شدند و به سرعت در بیشتر ساختمان‌ها نصب شدند . در ادامه به بررسی پکیج دیواری و زمینی می‌پردازیم و تفاوت پکیج دیواری با زمینی را برای شما دوستداران این مطلب ذکر می‌کنیم .

اکثر شما امکان دارد با این سوال روبرو شوید که پکیج دیواری بهتر میباشد یا زمینی؟ این موضوع برای یشتر خریداران به علت تنوع بالا در بازار یک مشکل جدی میباشد پکیج ها نه تنها در هزینه، بلکه در حجم منطقه گرم شده، دوام، سهولت استفاده و ….متفاوت میباشند. علاوه بر این، به علت ویژگی های عملیاتی و سهولت کار، گزینه ایده آلی برای گرم کردن خانه می باشند.در این مقاله ما پاسخی حرفه ای به این سوال ارائه می دهیم که کدام یک از پکیج ها برای خانه و آپارتمان و همچنین در چه چیزی بهتر میباشد از این بررسی مقایسه ای، متوجه خواهید شد که تفاوت آنها با یکدیگر چه میباشد و این تفاوت ها در طول کار چه تأثیری خواهندداشت .

  بیشتر بخوانید :   آموزش عیب یابی پکیج بوتان

تفاوت های عمده پکیج دیواری و زمینی

برای انتخاب بین دو مدل پکیج دیواری و زمینی، باید از تفاوت های آنها باخبر باشید، و همینطوردرک کنید که در عمل چگونه میباشند. پس، به طور خلاصه تمام پارامترها را با یکدیگر مرور می کنیم .

کدام پکیج برای خانه و آپارتمان بهتر است ؟

ارائه یک ارزیابی جهانی دشوار میباشد، چون موقعیت هر فرد میباشد، اما اساساً در عمل اینگونه اتفاق می افتد :

پکیج های زمینی برای گرم کردن بخش خصوصی مانند خانه ها، کلبه ها خریداری می شوند .

پکیج های دیواری برای آپارتمان ها با توجه به اندازه کوچک و جذابیت خارجی آن مورد استفاده میباشند .

از هر نظر، اتاق ‌های مخصوص پکیج زمینی به‌طور واضح، قابل اطمینان‌ تر میباشند چون مبدل ‌های حرارتی بادوام ‌تری دارند و حتی در دمای خیلی پایین در فضای باز هم برای کار حساس نمیباشند .

آموزش تعمیر پکیج دیواری

چنانچه در فضای محدود و کوچکی زندگی می کنید و یا در منطقه ای زندگی می کنید که یخبندان شدید در آن کم میباشد، نصب پکیج دیواری منطقی تر میباشد  وهمچنین، ارزان تر خواهد بود .

تفاوت های پکیج های دیواری و زمینی

پکیج های دیواری در ابعاد کوچکتری به نسبت به پکیج های زمینی به تولید می رسند. به شکلی که به راحتی می توان از آن ها در هر محیطی استفاده کرد ولی پکیج های زمینی برای کارکردن نیاز به محیطی جدا مثل پارکینگ و انباری خواند داشت.

از تفاوت پکیج دیواری و زمینی می توان به این اشاره کرد که پکیج های دیواری توانایی لازم برای گرمای محیط هایی با متراژ بالای ۳۰۰ متر مربع را ندارند وخوب است .

  بیشتر بخوانید :   آموزش خرید رادیاتور

که از آن ها در فضا هایی با متراژ کم استفاده بشود. ولی پکیج های زمینی به علت توان گرمایش بالایی که دارند قادر به تامین گرمایش کافی برای فضا هایی بزرگ مانند شرکت ها، اداره جات، ویلا ها و محیط هایی از این قبیل را دارا می باشند .

از دیگر تفاوت های پکیج دیواری و زمینی  می توانیم به توان حرارتی آن ها اشاره کنیم . به علت توان حرارتی بالا، مصرف سوخت پکیج های زمینی بیشتر از پکیج های دیواری است. البته در حالت کلی راندمان حرارتی هر دودر آن ها مساوی می باشد چون هر دو دستگاه انرژی گرفته شده از منبع را با کمترین میزان هدر رفته انرژی به انرژی حرارتی مورد لازم محیط تبدیل می کنند.مهم‌‌ترین تفاوت پکیج دیواری با زمینی که میتوان ذکر کرد مکان نصب در انها می باشد. پکیج زمینی در تراس یا بالکن نصب نمی‌شود .

اموزش صفر تا صد تعمیرات پکیج

چون فن پکیج سر و صدای زیادی تولید می‌کند، اما پکیج دیواری را می‌توان در بالکن نصب کرد. پکیج دیواری با مبدل کار می‌کند ولی مخزن آب گرم ندارد. پکیج زمینی با مخزن آب گرم و دیگ چدنی، ظرفیت حرارتی از ۲۸ کیلو تا ۱۵۰ وات. تفاوت پکیج دیواری با زمینی در این مسعله بسیار مهم میباشد چون پکیج زمینی پس از قطع آب،در خود تامدتی اب گرم دارند.  پکیج های دیواری فضای کمتری اشغال میکنند ، اما پکیج‌های زمینی حجم بیشتری دارند و فضای بیشتری اشغال می‌کنند و مناسب منازل ویلایی میباشد .