021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش قطعات گوشی اندروید

آموزشگاه مهیاد برزین

بررسی قطعات موبایل و عملکرد آنها مبحثی میباشد که در این مقاله میخواهیم به آن بپردازیم . برای انکه بتوانید با عملکرد قطعات گوناگون موبایل اندروید آشنا شوید باید در ابتدا با قطعات موبایل که به صورت سخت افزاری در آن طراحی شده اند آشنا شوید همینطورشما علاقه مندان به این حرفه وتخصص میتوانید باشرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران از این اموزش هازیر نظراستادان ماهربهره ببرید .

باتری

یکی از مهم ترین اجزادر گوشی های موبایل باتری ان می باشد که برای تامین انرژی همه قطعات سخت افزاری موبایل کاربرد دارد. باتری گوشی های موبایل به طور کلی شامل دو دسته قابل تعویض و غیر قابل تعویض میباشند که در مدل های گوناگون با فناوری مختلف از لحاظ شارژ شدن در بازارعرضه شده اند .

پردازنده تصویر و ویدئو

این مدل پردازنده به طور کامل اطلاعات پیکسلی را که از حافظه می آیند میگیرد و بعد از انکه با پنل های صفحه نمایش ارتباط برقرار کرد به شکل تصویر آنها را ارائه خواهد داد .

حافظه

یکی دیگرازقطعات گوشی برای ذخیره سازی اطلاعاتی که در حافظه دستگاه گوشی وجود دارد با مقدار عملی متفاوت در مدل های مختلف ارائه می کند .

  بیشتر بخوانید :   آموزش مقاومت در گوشی اندروید

اتصالات

اتصالات مهم ترین بخش در برقرار کردن ارتباط بین گوشی با کاربر و وسایل دیگر میباشد که از مهم ترین اجزای گوشی به شمار میرود که برای اتصال به وای فای، بلوتوث، شبکه های موبایل و غیره به کار می روند .

دوربین

به عنوان یکی از قطعات موبایل اندروید که در پردازش سیگنال های تصویری کاربرد دارد می توانیم دوربین  را نام ببریم  که به شکل دوربین پشتی و جلویی در گوشی های هوشمند طراحی شده اند. سنسور، لنز و پردازنده تصویر از بخش هایی میباشند که در دوربین میباشد .

خازن

 وظیفه خازن  ذخیره کردن ولتاژ میباشد. خازن ها در مدلهای گوناگونی وجود دارند و با توجه به استفاده در مدار مورد نظر کاربرد مختلفی خواهند داشت برای فلش دوربین ولتاژ بالایی نیاز میباشد که این ولتاژ از طریق خازن تامین می‌شود .

آموزش تعمیرات موبایل در تهران

مقاومت

نقش مقاومت کاهش دهنده ولتاژ در گوشی اندروید میباشد و از مقاومت های مهم استفاده شده درگوشی موبایل، مقاومت NTC میباشد که نسبت به عوامل فیزیکی متغیر میباشد و از نوع مقاومت های حرارتی به حساب می‌آید .

 ترانزیستور

اصلی‌ترین کاربرد ترانزیستور سوئیچینگ و تقویت کنندگی میباشد. ترانزیستور دارای سه پایه می باشد و باتوجه به مدار مورد استفاده کاربرد آن تعیین می‌شود .

دیودها

نقش دیودها در اندروید محافظتی میباشد وبه عنوان تثبیت کننده استفاده می‌شوند عبور جریان در دیودها به شکل یک طرفه میباشد و دارای نوع مختلف و کاربردهای گوناگونی هستند .

سیم پیچ یا سلف

سیم پیچ نقش بالایی در مدارفرکانسی دارد وقادر است به عنوان تطبیق امپدانس دو مدار، ذخیره کننده ولتاژ و فیلتر در مدارات مورد استفاده قراربگیرد .

  بیشتر بخوانید :   آموزش افزایش باطری اندروید

آی سی

آی سی ها از قطعات پرکاربرد با عمکردهای مختلف میباشند و در میان تمامی مدارات الکترونیک به چشم میخورد .

برد گوشی

به برد گوشی، مادربرد گوشی هم گفته میشود. مادر برد یک صفحه سبز رنگ میباشد که تمام اجزای گوشی به آن وصل میباشند. این برد سبز رنگ، امکان وصل شدن تمام اجزای گوشی مانند دوربین ها، صفحه نمایش، اسپیکر ها، میکروفن، سی پی یو، جی پی یو و سایر اجزای اصلی گوشی رااز طریق برد گوشی به یکدیگر را فراهم میسازد. علاوه بر ان تعداد بیشماری خازن، دیود، ترانزیستور و مقاومت هم بر روی برد نصب شده اند تا برق رسانی به قسمت های مختلف گوشی بر حسب نیاز هر بخش انجام شود پس نتیجه میگیریم برد گوشی، اصلی ترین و مهم ترین سخت افزار هر گوشی اندروید میباشد که آسیب به آن موجب از کار افتادن بخش های مختلف یا کل گوشی میشود .

آموزش تعمیر موبایل

حسگرها

امروزه گوشی‌های هوشمند شامل طیف وسیعی از سنسورها میباشند که مجموعه‌ای شگفت انگیز از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را فراهم می‌سازد. بیشترگوشی‌های موبایل دارای سنسورهای میباشند که حرکت، جهت‌گیری و شرایط محیطی گوناگون را اندازه‌گیری می‌کنند. نحوه استفاده از انواع سنسور در یک بازی به شکلی میباشد که گرانش دستگاه برای ردیابی حرکات پیچیده کاربر مثل شیب، لرزش، چرخش به کار می‌رود. همینطور یک برنامه آب و هوایی می‌تواند با استفاده از اطلاعات به دست آمده از سنسور دما و سنسور رطوبت گوشی اندروید کاربر، وضعیت آب و هوای آن منقطه را گزارش بدهد .

حسگرهای گوشی موبایل در کل به 3 دسته حرکتی، محیطی و موقعیتی تقسیم بندی می‌شود .