021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش نظریه های اصلی بازار مالی

آموزش صفر تا صد بازار مالی فارکس

بازار مالی بازاری است که در آن افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند به معامله اوراق ضمانت مالی ، کالا و دیگر دارایی‌های مثلی عوض داربا هزینه مبادلاتی پایین ، و در قیمت‌هایی که تابع عرضه و تقاضا هستند بپردازند . 

دو نوع بازار عمومی (جایی که انواع زیادی از کالاها در آن معامله می‌شود) و بازار اختصاصی (جایی که تنها یک نوع کالا معامله می‌شود) وجود دارند.اقتصادی که اصولاً برای اختصاص منابع بر معاملات میان خریداران و فروشندگان وابسته است ، به عنوان اقتصاد بازاری شناخته می‌شود .

نظریه های اصلی بازار مالی :

بازار کارآمد : بالفرض که همه اطلاعات موجود در بازه یک ابزار مالی خاص قبلا در قیمت آن دارایی محاسبه شده است . قیمت آن دارایی در آینده هیچ تغییری نمی‌کند و کسانی بیشتر تغییرات مورد نیاز را در قیمت لحاظ کردند . این نظریه می گوید اگر فردی بتواند بازدهی بیشتر از بازده میانگین بازار داشته باشد به عنوان یک رویداد استثنایی میباشد و نباید آن را مد نظر قرار داد . کسانی که از فلسفه بازار کارآمد حمایت می‌کنند معتقد هستند که بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در بازارها این نیست که به دنبال تئوری‌ها زمان‌بندی بازار و مدل‌های گوناگون برای سرمایه‌ گذاری باشند این است که مکانیزم طراحی کنند که بتوانند به واسطه‌ آن در کل بازار سرمایه‌گذاری کنند .

  بیشتر بخوانید  :      آموزش تفاوت ارز دیجیتال و فارکس

آشوب در بازار : نظریه آشوب این ایده را مطرح می‌کند که حتی کوچک ترین تغییرات در یک سیستم پیچیده نیز می‌تواند سبب به یک تغییر بزرگ در سیستم شود . یک فاصله بین طرفدارها نظریه بازار کارآمد و کسانی که معتقد هستند حرکت قیمت در بازارها قابل پیش‌ بینی هستند بوجود بیاورد . در صورتی که در معرض ضرر قرار می‌گیرند سطح ریسک خود را با ماندن در معامله زیاد یا با دور کردن حد ضرر خود بالا می‌برند تا ضرر آنها شناسایی نشود ولی این رویکرد بطور کلی خلاف منافع سرمایه‌ گذاران است و صرفا یک واکنش احساسی و رفتاری است . از طرف دیگر سرمایه‌گذارانوقتی که احتمال کسب سود بیشتر است در مقابل ریسک و رفتار واکنشی نشان می‌دهند و هرلحظه احتمال دارد اقدام به شناسایی سود حتی در شرایطی که احتمال کسب سود بیشتر وجود دارد کنند .

اموزش بازار مالی فارکس

حراج : به توضیح حرکات قیمتیک ابزار مالی  که به صورت آزاد معامله شده است ، کمک می‌کند . این تئوری بر این فرض استوار است که همه حرکات بازارها ی صعودی ، نزولی ، خنثی به دنبال پیدا کردن یک ارزش منصفانه یا تعادل قیمتی هستند . هر اطلاعات جدیدی که بر قیمت تاثیر بگذارد منجر به ایجادیک سطح جدید از توازن در عرضه و تقاضا می‌شود تا تاثیر متغیر تازه معرفی شده را لحاظ کند .

داو : نظریه داو یکی از قدیمی‌ترین نظریه های بازارهای مالی است . این تئوری توسط چارلز داوو سعی یافته که میانگین صنعتی داوجونز نیز به نام او ثبت شده است . ئوری داو که در اصل یک نظریه برای بازار سهام بود ، اعتقاد دارد که بازارها همه اطلاعات موجود را که در دسترس عموم قرار دارد در قیمت بازار لحاظ کرده است تئوری داو با تئوری بازار کارآمد همسو است.

  بیشتر بخوانید  :      اموزش تعمیرات مایکروفر ویرپول

با این وجود نظریه داو این امکان را در نظر می‌گیرد که فعالان بازار می‌توانند با مطالعه حرکت تکنیکال قیمت‌هایا پرایس اکشن از تحلیل بازار بهره‌مند شوند .

امواج الیوت : ایننظریه حرکت قیمت‌ها به صورت موج‌هایی میباشند که الگوهای بسیار خاصی را تشکیل می‌دهند. این الگوها از بزرگترین روند تا کوچک‌ترین روند قابل مشاهده است . امواج الیوت به ما می‌گوید که بازارها توسط انبوه احساسات انسانی هدایت می‌شوند و این احساسات در پرایس اکشن بارها و بارها تکرار می‌شوند . ساختار اولیه بازار مبتنی بر امواج الیوتیک ساختار پنج موجی انگیزشی است و به دنبال آن یک ساختار اصلاحی  سه موجی رخ می‌دهد. ساختار ایمپالس در جهت روند عمده حرکت می‌کند و ساختار اصلاحیسبب حرکت قیمت در خلاف جهت روند می‌شود . این نظریه نیز شباهت‌هایی با نظریه بازار فراکتال دارد و به این معنی که حرکت‌ها در مقیاس‌های وقتی بزرگ و کوچک شبیه به یکدیگر هستند و الگویی که در نمودارهای یک  دقیقه‌ای قابل دیدن است .

اموزش بازار مالی فارکس

بازار انطباقی : یک نظریه مالی نسبتا جدیدی است که توسط اندرو لواستاد انستیتو فناوری ماساچوستارائه شده است . حاضرین بازار در فرآیند تصمیم‌گیری سرمایه گذاری در بیشتر مواقع منطقی هستند اما در موقع سرخوشی بازار یا وحشت یا شرایط دیگر که منجر به افزایش نوسانات می‌شود تحت تاثیر این رویدادها قرار گرفته و به سمت تصمیم‌گیری‌های افراطی سوق پیدا می‌کنند . بازار انطباقی این ایده را مطرح می‌کند که سرمایه‌گذاران می‌توانند به مرور محاسبات اشتباه خود را بیشتر درک کند و از آنها در جهت جلوگیری از پیشرویی  تکرار اشتباهات مشابه استفاده کنند . این رشته هنوز در مراحل اولیه خود است و با گذشت زمان این فرضیه می‌تواند پخته‌تر و کارآمدتر شده و بین سرمایه‌گذاران جایگاه بهتری پیدا کند .