021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش تعمیرات مایکروفر ویرپول

آموزش تعمیر ماکروفر

مایکروویو ها امروزه در بین مردم محبوبیت بسیاری دارند و استفاده از آن در تمامی جهان بسیار گسترده می باشند . مایکروفر ها به دلیل اینکه کاربرد زیادی دارند ، در بیشتر اماکن مورد استفاده قرار میگیرند . در صورت استفاده درست استفاده نکردن از این دستگاه و مراقبت نکردن از این دستگاه باعث به وجود آمدن مشکلاتی در این دستگاه می باشد .

خرابی های رایج مایکروویو ها سر و صدای مایکروویو ، جرقه زدن مایکروویو ، روسن نسدن مایکروویو ، بسته نشدن درب مایکروویو ، مشکل در صفحه نمایش مایکروویو ، دود کردن مایکروویو ، ایجاد مشکل در فیلتر مایکروویو ، سوختن فیوز مایکروویو و……می باشد که باید ابتدا علت را بررسی کرده و آن را برطرف نمایید .

علت از کار افتادن دکمه های مایکروویو ویرپول :

از کار افتادن دکمه های ماکروفر از خرابی های رایج مایکروویو ها می باشند . علت ایجاد این مشکل می تواند ایجاد خرابی و مشکل در عملکرد صفحه کنترل مایکروویو شما باشد . در صورتی که صفحه کنترل ماکروفر ویرپول شما با مشکلاتی مواجه شد ، امکان نشان ندادن اعداد وجود دارد . ایجاد مشکل و خرابی خازن دستگاه مایکروویو شما از دلایل بروز چنین مواردی باشد . یکی دیگر از دلایل از کار افتادن دکمه های ماکروفر ، قطع شدن مدار دستگاه می باشد که در صورت بروز چنین مشکلی نیاز به تعمیر ماکروفر ویر پول دارد ، چرا که برای رفع این مشکل به لحیم کاری مدار دستگاه نیاز می باشد .

  بیشتر بخوانید :      نحوه آشنایی با گوشی آیفون ایکس

تعمیر مگنترون مایکروویو ویرپول :

ابتدا کاور بدنه ماکروفر را باز می نماییم . مگنترون در قسمت راست مایکروویو قرار دارد . پیچ های آن را باز می کنیم و به‌ همراه دو کابل که آن‌ها را باز می‌کنیم و لامپ اشعه قدیمی را باز می‌کنیم و لامپ مگنترون را تعویض کرده و جدید آن را جای گذاری میکنیم  .

علت سر و صدای مایکروویو ویرپول :

علت ایجاد سر و صدای مایکروویو ویرپول به دلیل ایجاد مشکلات و خرابی در قطعات دستگاه می باشد . علت سر و صدای مایکروویو میتواند بر اثر خراب شدن موتور درایو دستگاه باشد . همچنین ممکن است راهنمای غلتک مگنترون ، فن خنک کننده یا ولتاژ دستگاه بالا باشد .  زمانی که مایکروویو شما روشن است اما گرمایی را به غذا انتقال نمی‌دهد ، ممکن است به دلیل شکستگی سوئیچ درب باشد . سوئیچ درب مایکروویو تأمین برق نقاط این دستگاه را برعهده دارد . 

آموزش تعمیرات ماکروفر

برای کنترل سوئیچ درب موقعی که دکمه‌ی محرک را فشرده اید ، از مولتی‌متر استفاده نمایید . اگر در آن نقطه آن تداوم وجود نداشت ، سوئیچ را جایگزین نمایید .

جرقه زدن مایکروفر :

اگر دستگاه مایکروویو شما در حین عملکرد جرقه میزند ، ابتدا در مرحله اول بایددستگاه را خاموش نمایید . و بعد باید دستگاه را خالی کنید . برای تعمیر و عیب یابی مایکروویو باید جنس ظرفی که در این دستگاه قرار دادید را بررسی نمایید .  زیرا ظروف فلزی و فویل های آلومینیومی در داخل مایکروفر جرقه می زنند . اگر از این مورد نباشد باید قطعاتی مانند خازن ، مگنترون  درون دستگاه را بررسی نمایید .

علت مشکل در صفحه نمایش مایکروویو :

مایکروویو ها بخشی ها دارای صفحه نمایش و بخش دکمه ای هستند . این دو باهم تفاوت های زیادی نیز ندارند . و ممکن است دچار خرابی هایی نیز شوند و . در صورت عدم عملکرد صفحه نمایش مایکروویو نمی توانید از دستگاه خود استفاده کنید .

  بیشتر بخوانید :      معایب و مزایای کولر گازی بویمن

صفحه نمایش در صورت ایجاد مشکل به شما هیچ واکنشی نشان نمیدهد . علت ایجاد خرابی و اختلال در صفحه نمایش مایکروویو ه دلیل خرابی صفحه کنترل شما می باشد . سوئیچ ممبران به صفحه کنترل مایکروویو شما سیگنال می دهد تا کارکرد های خاص مایکروویو را تامین کند . ممکن است که این قطعه نیاز به تعویض داشته باشد که در این صورت باید برای آن اقدام کنید .

ایجاد مشکل در فیلتر مایکروویو :

فیلتر‌های چربی و یا فیلترهای ذغالی مایکروویو ، گرفتن آلودگی‌ها و بوی غذا‌ها را بر عهده دارند . به همین دلیل بعد از گذشت زمانی طولانی ، قدرت اولیه‌ خود را ندارند ؛ که باید به همین دلیل هر چند وقت یبار آن را تعویض نمود . همچنین می‌توانید وقتی نیاز به تعویض ندارد فیلتر‌های چربی که در کف دستگاه می باشد را پس از یک دوره‌ی استفاده ، خارج کرده و آن را بشویید . 

بهترین اموزش عیب یابی مایکروفر

علت سوختن فیوز مایکروویو ویرپول :

 سوختن فیوز مایکروویو ویرپول یکی از مشکلاتی می باشد که اغلب برای مایکروفرها به وجود می اید . با سوختن فیوز مایکروفر ابتدا باید کلید های درب را چک کنید ممکن است مشک از این بخش باشد .  اگر خرابی از کلید های درب نبود ممکن است که خرابی در قسمت خازن و یا دیود ماکروفرویرپول باشد ، سپس باید خازن را تخلیه کنید و دربعد سیم های آن را جدا نمایید .