021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش نگهداری از گوشی های اندروید

آموزشگاه تعمیرات موبایل

شما کاربران عزیزمی‌توانید با رعایت بعضی از نکات و دوری کردن از برخی اشتباهات، تجربه تعویض گوشی اندروید خود را عقب بیندازید . ما در این مقاله به تعدادی از اشتباهات بزرگ در نگهداری از گوشی‌های اندروید خواهیم پرداخت که آگاهی از آن‌ها و همینطور، دوری کردن از آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا گوشی خود را تا حد امکان سالم نگهدارید. پس اگر می‌خواهید با این اشتباهات آشنا بشوید در ادامه با ما همراه باشید .

مراقبت از صفحه ‌نمایش

برای انکه تا حد ممکن صفحه‌ نمایش گوشی خود را سالم نگه دارید ، میتوانید یک محافظ صفحه‌نمایش برای آن تهیه کنید . بعضی از صفحه‌ نمایش‌ها از مواد سخت درست شده‌اند و امکان دارد محافظ لازم نداشته باشند . بااین ‌وجود ، چنانچه گوشی از دست شما بیفتد ، امکان دارد محافظ صفحه‌ نمایش از آسیب به نمایشگر جلوگیری کند . همچنین ، محافظ صفحه‌نمایش ، از ایجاد خراش بر روی نمایشگرجلوگیری میکند پس محافظی تهیه کنید که استفاده از آن آسان باشد و همینطور، برای گوشی شما ساخته شده باشد .

پاک کردن کش گوشی

وقتی برنامه‌ای را نصب می‌کنید یا هنگامی که برنامه‌ها اجرا می‌شوند، امکان دارد فایل‌هایی در حافظه پنهان باقی بماند. که این فایل‌ها باعث میشوند فضایی که برای انجام دیگر کارها با گوشی را اشغال کنند .  

  بیشتر بخوانید :   آموزش قطعات گوشی اندروید

پس، هر چند وقت یک‌بار، کش گوشی خود را پاک کنید. این کار هم برای گوشی‌های اندرویدی و هم برای گوشی‌های دارای سیستم‌عامل iOS امکان‌پذیرمیباشد .

استفاده کردن از محافظ ال سی دی

گلکسی محافظ ال سی دی شاید از نظر یشتر افراد یک ابزار بلااستفاده و غیرضروری به نظر برسد، ولی بدانید که این‌طور نمیباشد و گلس محافظ ال سی دی نقش خیلی مهمی در مراقبت از گوشی ایفا می‌کند. گلس محافظ ال سی دی همانطور که از به وجود امدن خط مانند زمانهایی که گوشی از دست شما می افتد، قسمتی از انرژی ضربه‌ای وارد شده به نمایشگر گوشی را جذب خود کرده و تا حدی از آسیب دیدن به ال سی دی جلوگیری می‌کند .

جلوگیری از داغ شدن گوشی

اکثرا گوشی‌ها در زمان انجام کارهای سنگین مانند گیم‌های با گرافیک بالا،‌به شدت داغ می‌شوند  که داغ شدن بدنه گوشی‌های هوشمند، کاملا امری طبیعی میباشد، ولی چنانچه این داغ شدن برای مدت زمان طولانی باشد، امکان دارد به قطعات سخت‌افزاری دستگاه و به ویژه باطری ان آسیب وارد کند و عمر گوشی اندروید شما را کم کند .

بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل

پس توصیه می‌شود تا حد لازم از داغ شدن گوشی جلوگیری کرده و یا اگر خیلی دوست دارید بازی‌های سنگین رو در گوشی اندروید خود اجرا کنید، هر چند یک بار در بازه‌های زمانی مشخصی به گوشی خود استراحتی  بدهید تا خنک شود؛ پس جلوگیری از داغ شدن گوشی، کمک بسیاری به مراقبت از گوشی و رهاشدن از تعمیرات در اینده نسبت به موبایل میشود .

خاموش نکردن گوشی در هنگام تمام شدن باطری

 چنانچه که مصرف باتری به آخر رسیده باشد، برای حفظ باتری، گوشی ‌را خاموش نکنید این کار موجب کم شدن عمر گوشی شما میشود . گوشی برای روشن شدن دوباره، باتری بیشتری را مصرف می‌کند . بهترین کار این میباشد که نمایشگر رادر پایین‌ترین درجه‌ی روشنایی قراردهید،و تمامی اتصالات بی سیم رو قطع کرده و دستگاه را در حالت Sleep قرار دهید؛ ان وقت است  که از روشن بودن گوشی‌اندروید خود بعد از چندین ساعت، حتما تعجب خواهید کرد .

قرار ندادن گوشی در کنار جسم های تیز و سفت

 بیشتر افراد گوشی های خود را در جیب خود می گذارند و در جیب هایشان دسته کلید وجود دارد که همین جسم های تیز در کنار گوشی باعث آسیب و صدمه به صفحه نمایش و قاب گوشی می گردد .

 مراقبت کردن از گوشی با قرار ندادن گوشی در پشت جیب

خوب است که گوشی خود را درجیب پشت شلوارخود قرار ندهید . گوشی های موبایل در مقابل فشار ها بسیار حساسیت زیادی را دارند.نشتن روی گوشی ها و وارد آمدن فشار بر روی گوشی ها موجب آسیب های زیادی به گوشی ها اندروید شما خواهد شد. و همینطور جای کلید‌ها و گوشی‌ها در یک جیب مناسب نمیباشد .

آموزش تعمیرات موبایل در تهران

چنانچه خراش ناشی از کلید بر روی صفحه‌نمایش گوشی را تجربه کرده باشید اگاه هستید که این مسئله می‌تواند به‌طور جدی به صفحه گوشی لمسی  شما اسیب وارد کند.  تلفن همراه خودرا روی نرده‌های بالکن به هیج عنوان قرار ندهید چون احتمال خطر سقوط گوشی از روی بلندی میباشد که موجب اسیب جدی به تلفن همراه شما خواهد شد .