021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش تعمیرات یخچال صنعتی قصابی

اموزش عیب یابی یخچال صنعتی

بافت پروتئینی گوشت حیوانات به خاطر رطوبتی که دارد ، و همچنین به خاطر اینکه منبع غذایی خوبی به حساب می‌آید ، محیط مناسبی برای رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها محسوب می‌شود . نکته اینجاست که رشد این میکرو ارگانیسم‌ها تابع دما و میزان رطوبت موجود در هواست . 

به همین خاطر است که برای نگهداری طولانی مدت آن باید از یخچال فریزرها استفاده کرد . اهمیت وجود یخچال در قصابی‌ها از همین‌جا روشن می‌شود . یخچال قصابی ایستاده از جمله یخچال های ایستاده ای هستند که دارای موتورهای قوی بوده تا بتوانند با پایین آوردن سریع دمای داخل اتاقک یخچال ، از فساد گوشت داخل آن جلوگیری کنند .

علت سوختن موتور یخچال صنعتی قصابی :

بالارفتن دمای موتور یخچال صنعتی قصابی موجب از بین رفتن عایق سیم پیچ موتور و در اتصال سیم پیچ موتور میشود . روغن کمپرسور یکی دیگر از علت هایی است که موجب ایجاد اشکال مکانیکی و سوختن موتور یخچال صنعتی قصابی می‌شود . مسدودی در فیلتر درایو از دلایلی دیگرمیباشد که باعث گرفتگی مسیر رفت و برگشت مبرد شده و فشار بیشتری به کمپرسور وارد می‌کند . تغییر ولتاژ برق یا همان نوسانات برق باعث سوختن موتور یخچال صنعتی قصابی می‌شود .

اندازه شارژگاز یخچال صنعتی قصابی :

بادقت به سابکول و سوپر هیت یخچال صنعتی قصابی اندازه گاز متفاوت است . گاز گیری در یخچال‌های صنعتی تفاوت‌های زیادی با دیگر لوازم دارد . این بسته به نوع گاز مصرفی فاصله کمپرسور تا اواپراتور و دمای محیط خارجی و فصل و دمای هوا است . یخچال هایی که در تابستان فول گاز شدند در زمستان باید مجدد سرویس و شارژ گاز شوند .

علت یخ زدن رادیات یخچال صنعتی قصابی :

در حالت نرمال رادیاتورهایخ نمی‌زنندولی اگر این اتفاق رخ دهد گاز یخچال صنعتی قصابی کم شده‌ است و یا ترموستات به درستی عمل نمی‌کند . دلیل بعدی این میتواند باشد که اجناس درون یخچال صنعتی قصابی بیش از اندازه  نزدیک رادیاتور گذاشته شده و راه سرد کردن هوا راگرفته است . علت آخر هم که نوارهای در یخچال صنعتی قصابی میتواند باشد که ممکن است دچار پارگی شده‌ باشند .

علت تولید نکردن سرما یخچال صنعتی قصابی :

اندازه گاز مدار پایین بوده و یا گاز کم است . فن کندانسور یخچال صنعتی قصابی از کار افتاده‌است . کمپرسور یخچال صنعتی قصابی فقط روشن است و توان جابه‌جایی گاز را ندارد .

اموزش تعمیر یخچال صنعتی

علت نشتی یخچال صنعتی قصابی :

اگر آشپزخانه رطوبت دارد ، ممکن است واحد شما نتواند در چنین محیط مرطوبی کار کند . این می تواند مشکلات رطوبتی در اطراف درهای یخچال صنعتی قصابی شما بوجود بیاورد و ممکن است منجر به چکیدن در ظرف تبخیر یخچال صنعتی قصابی شود . کج شدن می تواند باعث سر ریز شدن آب در تشتک تبخیر شود . این بیشتر می تواند موجب نشت آب یخچال قصابی شما بر روی زمین شود . توجه کنید که فتیله جاذب در تابه کپک زده ، فرسوده یا بیش از اندازه اشباع شده است و شاید نیاز به تعویض داشته باشید . اگر تابه بسیار پر باشد می تواند نشان دهنده ایراد کمپرسور ه باشد چون آب درون تابه برای تبخیر شدن به حرارت از کمپرسور نیاز دارد . بهترینراه برای نگهداری یخچال صنعتی قصابی این است که همیشه از تمیز بودن کویل های آن مطمعن شوید و فضا برای جریان هوای مناسب به آن بدهید و از باز نگه داشتن درب های آن به مدت زیاد و زیاد بپرهیزید .

  بیشتر بخوانید  :      عملکرد پکیج دیواری دوهزار

علت اتومات نکردن یخچال صنعتی قصابی :

اگرکه یخچال صنعتی قصابی شما اتوماتیک کار نکند ممکن است این امر وجود دارد که لوله بلو از جای خود در آمده باشد . گذشته از این امکان هم وجود دارد که ترموستات تنظیم نشده باشد . اگر که سیستم دیفراست یخچال صنعتی قصابی دائم در مدار باشد و یا فن یخچال خراب شده باشد این امر امکان پذیر است که یخچال صنعتی قصابی اتوماتیک کار نکند و نیاز به تنظیم دستی باشد . گذشته از این موضوع وجود برفک بر روی اپراتور هم موجب این خرابی می شود .

علت اشکال در برق رسانی یخچال صنعتی قصابی :

اگر که با باز کردن درب یخچال چراغ های داخل آن روشن نشود و یا چشمک بزند ویا اگر داخل یخچال صنعتی قصابی خنک نمی شود نشان دهنده وجود ایراد در برق رسانی یخچال صنعت قصابی می باشد . بهتر است اول به سمت چک کردن فیوز بروید تا نپریده باشد . در صورت عدم برق رسانی یخچال صنعتی اقدام به تعمیر یخچال صنعتی قصابی کنید .

آموزش تعویض قطعات یخچال صنعتی

علت یخ زدن داخل یخچال صنعتی قصابی :

از دیگر ایراداتی که شاید برای یخچال صنعتی قصابی به وجود آید این است که در داخل محیط داخلی آن ها برفک و یخ جمع شود . با این که محیط داخلی یخچال قصابی باید خنک باشد ولی ایجاد یخ و برفک درون آن غیر عادی است و یک ایراد محسوب می شود .

علت صدای زیاد یخچال صنعتی قصابی :

شاید گاهی صداهایی که از یخچالدر می آید از حد طبیعی فراتر باشد . یخچال های صنعتی قصابی دارای قطعات گوناگونی مثل کمپرسو ر، فن و قطعات دیگر تشکیل شده است که هر کدام از آنها صداهای متفاوتی تولید می کنند . اگر این صداها بیش از اندازه باشد باید یخچال صنعتی قصابی را تعمیر کنید .