021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش عیب یابی برد کولر گازی سامسونگ

آموزش تعمیر برد الکترونیکی

برد کولر گازی یکی از قطعات بسیار مهم در این محصول است که خرابی آن می تواند زمینه ساز بروز مشکلات عدیده ای در این دستگاه باشد . برد کولر گازی سامسونگ با توجه به نقش این قطعه در عملکرد دستگاه ، ممکن است دچار مشکلات مختلفی شود . سوختن برد یکی از رایج ترین مواردی است که این قطعه را درگیر کرده و کارکرد کولر را مختل می کند .

دلیل های خرابی برد کولر گازی سامسونگ :

خرابی برد دستگاه نیز می تواند در اثر انجام ندادن سرویس دوره ای کولر گازی باشد . بهتر است سرویس کولرگازی سامسونگ هرسال انجام شود . در سرویس ها برد دستگاه نیز توسط سرویس کار چک میشود و اگر علائمی مثل خرابی برد دیده شود در کمترین زمان اقدام به تعمیر برد کولر گازی سامسونگ می کنند . یکی از علت های خرابی برد می تواند نوسانات برق باشد . بردها از مدارهای الکترونیکی تشکیل شدند و قطعاتی که بر روی برد قرار گرفته اند دارای ولتاژهای مشخصی میباشند و اگر ولتاژ آنها دچار نوسان شود شاید برد آسیب جدی ببیند به صورتی که مجبور به عوض کردن آن شوید . دلیل دوم که بسیار زیاد میباشد از نصب نادرست کولر گازی نشأت می گیرد . به صورتی که در موقع نصب کولر گازی سامسونگ اگر سیم های برد درست وصل نشوند نه تنها برد آسیب میبیند میتواند به قطع های دیگر کولرگازی هم آسیب برساند .

  بیشتر بخوانید :        آموزش تعمیر یخچال الکترواستیل

علت های مختلف خرابی برد کولرگازی سامسونگ :

خرابی رله : رله به یک سوئیچ الکترومکانیکی برد کولر گازی میگویند که تشکیل شده از چند کنتاکت و بوبین می‌باشد . هنگامی که رله خراب شود تاثیر مستقیمی‌ روی کارکرد کمپرسور و فن کولر گازی می‌گذارد که برای تعمیر برد کولر گازی رله را از روی برد خارج کنید و به کمک آمپرمتر آن را تست کنید اگر مشکل نداشت قسمت های دیگر را چک کنید .

سوختن آی سی : اگر ایراد کولر گازی شما از رله نبود . برای عیب یابی برد کولر گازی باید آی سیرا چک کنید تا مطمئن شوید مشکل از برد است یا نه . زمانی که با استفاده از کمپرسور می فهمید ایراد از آن است سپس آی سی را عوض کنید .

ترانسفورماتور و رگولاتور : ترانسفورماتور و رگولاتور یکی از قطعات روی برد کولرگازی میباشد که برق ورودی به دستگاه را از 220 ولت به 12 یا 24 ولت تبدیل می‌کند .

آموزش تعمیر برد الکترونیکی

وقتی که این قطعه را چک کردید و دیدید که سوخته است می‌توانید آن را با استفاده از دستگاه لحیم‌جدا کنید و یک ترانسفورماتور نو به جای آن قرار دهید و آن را روی برد لحیم کاری نمایید .

مادون قرمز : از خدمات کولر گازی سامسونگ خاموش و روشن شدن آن به وسیله کنترل از را دور می‌باشد که کارکرد به وسیله مادون قرمز انجام می‌شود . مادون قرمز در قسمت جلویی پنل قرار گرفته و به وسیله یک سیم بر روی برد نصب می‌شود . اگرکه کنترل شما کار نکرد می‌توانید عیب یابی برد کولر گازی را انجام دهید و آن سیم که مادون قرمز را به برد وصل می‌کند چک کنید تا اگر قطع شده بود آن را وصل کنید و تعمیر برد کولر گازی سامسونگ را انجام دهید .

شل شدن فیش‌ها و سیم‌های برق : با در آوردن و دوباره متصل  کردن آن‌ها می‌توانید اگر ایراد این باشد آن را برطرف کنید . در بعضی موارد فیش‌ها پوسیده می‌شوند که برای تعمیر برد کولر گازی سامسونگ در این حالت باید آن را حتما عوض کنید .

  بیشتر بخوانید :          عیب یابی همزن برقی اسکارلت        

عوض کردن مقاومت ها : در بعضی موارد برای عیب یابی برد کولر گازی می‌توانید به کمک آمپرمتر مقاومت‌های روی برد را چک کنید اگر سوخته بودند آن‌ها را عوض کنید. برای عوض کردن حواستان باشد که پایه‌های قطعات را نشکنید چونکه به سختی خارج می‌شوند .

خازن ها : یکی دیگر از قطعات روی برد خازن می‌باشد . برای بررسی خازن از اهم متر استفاده کنید و با استفاده از آن از سالم بودن عملکرد خازن اطمینان حاصل کنید اگر در موقعیت یابی برد کولر گازی اهم مترواکنشی نشان نداد باید بدانید که خازن سوخته است و باید آن را عوض کنید .

تعویض برد کولرگازی سامسونگ :

برای تعویض برد کولر گازی سامسونگ اول باید پیچ‌های بدنه آن را باز کنید . برای پیشگیری از ورودغبار به درون برد می‌باشد پیچ‌های آن را هم باز کنید و توری را از جلوی آن بردارید . سیم‌ها را کامل چک کنید تا در موقع نصب برد جدید آن‌ها را به درستی وصل کرده باشید .

آموزشگاه تعمیر برد الکترونیکی

سیم هایی که برد را به قسمت‌های دیگر کولر گازی سامسونگ متصل کنید به کمک سیم چین آن را ببرید . حالا برد را از داخلکولرگازی سامسونگ خارج کنید . برد جدیدی را که خریده اید و از قبل امتحان کردید و از سالم بودن آن کامل مطمعن هستید را با برد دستگاه کولرگازی سامسونگ مورد مقایسه قرار دهید و مطمئن شوید که برد جدید مناسب کولرگاری میباشد . برد جدید را با اتصالات برد قبلی که از جای خود جدا کردید را در محل مناسب گذاشته و سیم و اتصالات آن را نصب کنید . توری را روی آن گذاشته و با پیچ محکم ببندید و بدنه را با پیچ محکم در جای خود قرار دهید . تعویض برد کولر گازی سامسونگ شما تکمیل شد و دیگر ایرادی ندارد .