021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش نصب دوربین مدار بسته بلور مز

اموزشگاه راه اندازی دوربین مدار بسته

نصب دوربین مداربسته یکی از مهم ترین سیستم امنیتی برای تمامی افراد است . از دوربین مداربسته در اکثر اماکن عمومی استفاده میشود . اکثر افراد از این دستگاه در محل کار و منازلشان برای نظارت بر کارکنان و کنترل بر اشیا گران قیمتشان از دوربین های مداربسته نیز استفاده می نمایند .

در پشت این دوربین های مداربسته قدرتمند ، یک قطعه کوچک مهم به نام فیش وجود دارد که اتصال ویدیویی باکیفیت را تضمین می‌کند . فیش BNC از دو کانکتور اصلی تشکیل می‌شود . کانکتور اول یک پین مرکزی دارد که توسط یک استوانه فلزی با دو سرتیز احاطه می‌شود . کانکتور دوم نیز یک حفره با سوراخ مرکزی برای اتصال پین کانکتور اول و دوکانال برای دو سرتیز آن دارد . نشانه خرابی فیش DVR  شامل پایین بودن یاعدم تثبیت ولتاژ ورودی خرابی هارد دیسک ، عدم دریافت ولتاژ کافی توسط منبع تغذیه ،  کثیف بودن محیط اطراف ، بروز نقص سخت‌ افزاری اتصال دوربین مداربسته به آیفون تصویری و….می باشند که باید مورد بررسی قرار گرفته و آن را برطرف نمود .

  بیشتر بخوانید  :      تعمیر پمپ و هیدرولیک برگشت پکیج

اتصال دوربین مداربسته به ایفون تصویری روش های مختلفی نیز دارد . ابتدا باید یک دوربین مجزا به مانیتور وصل کنیم بدون هیچ روش خاصی ، به خود مانیتور یک سوکت دوربین دوم میدهد . این سوکت را به قسمت سوکت تصویر دوربین مداربسته وصل میکنیم و تصویر دوربین دوم یا همان دوربین مداربسته را دریافت می‌کنیم . اگر آیفون تصویری قابلیت این روش را نداشت ، یکی ازروش‌های دیگری که استفاده میشود ، استفاده از مانیتورهایی است که قابلیت نصب دو پنل جدا دارند که از سوکت دوم میتوانیم برای نصب دوربین هم استفاده می نمایم .

دوربین مداربسته بولت

دوربین‌های مداربسته بولت ظاهری استوانه‌ای دارند که روی سطوح عمودی و دیوار قرار میگیرند . همچنین این دوربین ها قابلیت نصب روی سقف راهم دارند و باتوجه ‌به نوع وکیفیت این دوربین ها می‌توان ضد آب و مقاوم در برابر گرد و غبار باشند . بیشترین استفاده‌ای که از این دوربین‌ها می‌شود در فضاهای خارجی است .

اموزشگاه نصب دوربین مدار بسته

مهمترین روشی که برای سیم کشی به کار میرود و انتخاب کابل های مناسب ، تعیین کننده کیفیت تصاویر دوربین هستند . یکی از مسایل مهم در نصب کابل های برق ، انتخاب یک مسیر مناسب برای عبور کابل است ؛ بدیهی است کوتاه ترین راه ، بهترین خواهد بود . اگر مسیر عبو رکابل های دوربین مداربسته طولانی شود ، سیگنال ها و امواج به صورت نویز بر روی تصویر نهایی تأثیر میگذارند . بهتر است محل نصب دوربین مداربسته  AHD ، به دقت توسط کارشناس بررسی شده و محل دقیق قرارگیری داکت ها ، کابل ها وسایر تجهیزات مشخص گردد .

نصب هارد برروی دستگاه :

ابتدا برای انجام این کار باید کاوردستگاه را بردارید . با بازکردن پیچ‌های کاور ، پنل داخلی دستگاه مشاهده میشود . و بعد کابل ساتا و برق هارد را به آن متصل کنید سپس بعد از انجام این کار هارد دیسک را درجای مخصوص آن جای گذاری کنید و ان را ببندید . کاور را مجد دروی دستگاه قراردهید و آن را ببندید .

  بیشتر بخوانید  :       عیب یابی همزن برقی الکترواستیل

بعد از آن نوبت به وصل کردن دوربین ها می‌رسد . یکی از پورت‌های دوربین مداربسته برای اتصال دوربین به آداپتور و برق ، دوربین مداربسته برای متصل به دستگاه ضبط است . بسته به این که دوربین شما از کدام نوع باشد ، این پورت هم متفاوت است . دوربین را توسط کابل متناسب دستگاه وصل کنید .

نصب دوربین مداربسته آنالوگ :

 مراحل نصب دوربین مداربسته آنالوگ و راه اندازی آن با نصب دوربین‌های مداربسته تحت شبکه متفاوت است . یکی از نکات بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید ، استفاده ازکابل های سالم است این کابل ها ، از جنس مرغوب و تمام مس تولید شده‌اند . اینکار موجب می‌شود تا انتقال داده‌ها و تصاویر ضبط شده باکیفیت بالایی انجام شود . یکی از بخش‌های بسیار مهم برای نصب دوربین مداربسته آنالوگ دستگاه DVR باشد . تنظیماتی که در دستگاه وجود دارد تا حد زیادی می‌تواند کارکرد دوربین مداربسته آنالوگ را مشخص کند .

آموزش تعمیر دوربین مدار بسته

نصب صحیح دوربین :

نصب دوربین مداربسته باتوجه به انواع مختلف دوربین‏ ها و سیستم‏ های نظارتی آنها نصب میشوند . بعضی از دوربین ها را فقط میتواند در خارج از محل مورد نظر و بعضی از دوربین ها را میتوان داخل مکان مورد نظر نصب کرد . برای انعطاف‏ پذیری و نصب راحت تراز دوربین ‏های مداربسته دارای وای فای به خصوص آنهایی که مجهز به باطری هستند استفاده کنید و برای داشتن یک سیگنال پایدار تراز دوربین‏های آی پی استفاده کنید .